Мінтранс зіграє на тарифах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мінтранс зіграє на тарифах

Казна та Політика
212
На сайті Мінтрансзв’язку розміщений новий проект наказу про індексацію залізничних тарифів на вантажоперевезення.
У порівнянні з попереднім наказом Мінтрансу, розробленим ще при Миколі Рудьковському, документ відомства Йосипа Вінського містить значні поступки вантажоперевізникам.
Зокрема, це стосується підприємств, які возять залізницею руду, кокс, вугілля, мінеральні та азотні добрива. Збільшення тарифів по більшості із цих позицій тепер пропонується більш помірне.
Одним з недоліків попереднього документа вантажоперевізники називали принцип вирівнювання експортних та імпортних тарифів, покладений у його основу. "Таке підвищення дуже вдарило б по рентабельності тих підприємств, які мають справу як з експортом, так і з імпортом", - відзначає економіст об'єднання "Металургпром"Ніна Чечель. Тепер же по деяких позиціях передбачається і зниження тарифів.
Крім того, новий наказ повертає власникам вагонних парків знижки, які скасувало міністерство пана Рудьковського. Транспортуючи вантажі в приватних напіввагонах, перевізники одержать можливість платити менше на 36% за вантажі першого тарифного класу (залізна руда, сіль, щебені для доріг, пісок, гранвідсів, зола і перліт), на 20% - за вантажі другого тарифного класу (вугілля, міндобрива і продукти харчування) і на 16% - третього (кокс, металобрухт). Нагадаємо, навесні 2007 р. Мінтранс затвердив знижки на перевезення вантажів у приватних вагонах на рівні 20%, але в попередньому наказі про індексацію тарифів на 2008 р. ці знижки скасовувалися.
Цікаво, що очікуваний розмір втрат вантажовласників виріс більш ніж в 3,5 рази. Якщо в результаті підвищення тарифів, запропонованого Миколою Рудьковським, втрати перевізників повинні були скласти 1,8 млрд. грн. на рік, то розроблювачі нового документа очікують додаткового прибутку від індексації тарифів у розмірі 6,5 млрд. грн. на рік. Додаткові кошти планують направити на закупівлю нового рухомого складу, ремонт колійної техніки і розширення електрифікації залізниць. За даними "Укрзалізниці", потреба залізниці у капітальних інвестиціях на 2008 р. становить 19,7 млрд. грн.
Експерти підвищення вантажних тарифів вважають неминучим заходом. Аналітик Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Наталя Сисенко говорить, що якщо зрівняти тарифи на експорт та імпорт, як того вимагають норми СОТ, металургійна галузь програє в короткостроковому періоді, однак у довгостроковій перспективі економіка країни виграє: "Підприємства зможуть планувати свої транспортні витрати завдяки тому, що одержать чіткий механізм формування тарифу. Він стане прогнозованим.
Вантажовласники ж ремствують, що підвищення тарифів ніяк не позначається на рівні сервісу, що надає "Укрзалізниця". У порівнянні з 1991 р. залізничні тарифи виросли в 15,6 разів. Тим часом подачу вагонів, охорону вантажів клієнти УЗ називають незадовільними.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас