"Укрзалізниця" втрачає пасажирів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Укрзалізниця" втрачає пасажирів

Казна та Політика
1165
З 1 січня 2008 р. підвищення залізничних тарифів на перевезення пасажирів і вантажів у внутрішньому сполученні склало 8,7%.
У цілому ж протягом року планується підвищувати тарифи щокварталу на 5%.
Прес-служба Мінтрансзв’язку підвищення тарифів називає "об'єктивною необхідністю" у зв'язку з тим, що збитки "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень продовжують рости. Якщо в 2006 р. розмір збитків склав 2,7 млрд. грн., то за підсумками 2007 р. ця цифра наближається до 4 млрд. грн.
"Темпи збільшення тарифів на пасажирські перевезення істотно відстають від темпу збільшення цін на продукцію, яку купують залізничники, - дизельне паливо, електроенергію. Адже ці ціни на відміну від тарифів, строго регульованих державою, формуються в ринкових умовах", - повідомляють у транспортному відомстві.
Галузеві експерти відзначають, що в останні роки зберігається тенденція скорочення обсягів перевезень пасажирів залізницею, у той час як пасажирські авто- і авіаперевезення демонструють стабільне зростання.
"Тарифи підвищуються на всі види перевезень, але зараз співвідношення цін уже зовсім не на користь "Укрзалізниці".
Вартість проїзду у СВ, а іноді і в купе наближається до ціни авіаквитка у внутрішнім сполученні. А проїзд в автобусі між обласними центрами лише трохи дорожчий від квитка в плацкартний вагон поїзда, зате пасажир виграє і в часі, і в комфорті", - відзначає Микола Ковзель, депутат, член комітету ВР із питань транспорту та зв'язку.
На думку депутата, у корені проблеми лежить незацікавленість "Укрзалізниці" в утриманні пасажирів: "Ніякого прибутку пасажири підприємству однаково не приносять. Це вантаж, що несе на собі держава, а на економіку залізничної адміністрації ця стаття, по суті, ніяк не впливає".
Перший заступник міністра транспорту та зв'язку Володимир Корнієнко заявив, що одним з можливих шляхів вирішення проблеми збитковості пасажирських перевезень може бути введення гнучкої системи формування тарифів.
"Мінтранс буде виступати з ініціативою перед Кабміном про скасування жорсткого регулювання тарифів державою. Тарифи потрібно відпустити в ринкове поле, за зразком авіатарифів або цін на автоперевезення", - говорить Корнієнко.
Якщо Кабмін підтримає ініціативу Мінтрансу, то "Укрзалізниця" буде самостійно визначати рівень тарифів.
Навряд чи пасажири, які користуються послугами залізничного транспорту, при цьому виграють. Адже залізнична адміністрація є монополістом з надання послуг пасажирам на залізничному транспорті, на відміну від авіакомпаній та автоперевізників, що працюють на конкурентних ринках.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас