Реприватизація стає на рейки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Реприватизація стає на рейки

Фондовий ринок
467
Першим кроком уряду Юлії Тимошенко може стати повернення в держвласність найбільших об'єктів, проданих попереднім Кабміном.
Вже на наступному тижні Фонд держмайна може списати на свій рахунок акції "Луганськтепловозу". Нинішній власник компанії "Трансмашхолдинг" заявляє, що у випадку прийняття такого рішення оскаржить його у Верховному суді. Тим часом юристи вважають, що шанси на задоволення касації в російської компанії мінімальні.
Вчора перший заступник глави фракції БЮТ у парламенті Андрій Кожем’якін (очолював у Верховній раді V скликання комісію із приватизації) заявив, що "Луганськтепловоз" буде повернутий у держвласність. "Одним з перших рішень новий глава Фонду держмайна виконає рішення суду і переведе 76% акцій "Луганськтепловозу" на рахунок фонду", - повідомив Кожем’якін. За його словами, новий глава ФДМ буде призначений вже на наступному тижні. Назвати його ім'я Андрій Кожем’якін відмовився.
Вперше про те, що продаж "Луганськтепловоза" - монополіста з виробництва залізничних вагонів в Україні - був проведений з порушенням законодавства, відразу після угоди заявила спеціальна контрольна комісія Верховної ради з приватизації. 25 червня Господарський суд Києва, розглянувши позов компанії "Дніпровагонмаш" (входить до групи ТАС Сергія Тигипка), який претендував на покупку підприємства, визнав договір купівлі-продажу "Луганськтепловоза" недійсним і зобов'язав покупця повернути акції Фонду держмайна (ФДМ). Пізніше це рішення підтвердив Вищий господарський суд. Зараз справа знаходиться на розгляді у Верховному суді за касаційною скаргою ФДМ.
За словами адвоката "Дніпровагонмаша" Максима Юхименка, акції повинні були бути списані на рахунок ФДМ ще влітку - протягом двох тижнів після рішення Господарського суду Києва. "Ці дії не виконані дотепер, що є порушенням законодавства", - сказав Юхименко. Така процедура передбачена "Порядком повернення в держвласність об'єктів приватизації у випадку розриву або визнання недійсними договорів купівлі-продажу таких об'єктів", затвердженим постановою Кабміну від 18 січня 2001 року. Крім того, Брянський машинобудівний завод неправомірно утримує у своїй власності пакет акцій "Луганськтепловозу", тому що відповідно до Цивільного кодексу угода купівлі-продажу вважається недійсною з моменту визнання цього Господарським судом.
В "Трансмашхолдингу" коментувати плани ФДМ відмовляються. "Ми діяли і діємо в рамках законодавства. Про результати нашої діяльності на підприємстві говорять виробничі показники "Луганськтепловоза", - заявив заступник гендиректора корпорації з зовнішніх зв'язків Анатолій Мещеряков, відмовившись повідомити виробничі показники підприємства за поточний рік. Джерело, близьке до корпорації, повідомило, що, якщо скарга ФДМ буде відкликана, вони розглянуть можливість подачі цієї касації до Верховного суду.
Цікаво, що спроба реприватизувати "Луганськтепловоз" робиться не вперше. Перший аукціон із продажу 76% акцій "Луганськтепловозу" відбувся ще в 2001 році. Тоді його переможцем став "АвтоКрАЗ-холдинг" (входить до групи "Фінанси та Кредит" Костянтина Жеваго), однак згодом ФДМ оскаржив підсумки аукціону, тому що компанія не перерахувала гроші за покупку.
На думку юристів, підприємство вдасться реприватизувати і цього разу. У скарзі ФДМ немає нових обставин, що доводять законність приватизації підприємства, відзначає керуючий партнер юридичної фірми Astapov Lawyers Андрій Астапов (має у своєму розпорядженні копію касації ФДМ). "Касація в точності повторює минулі скарги фонду, які були відхилені. Тому, навіть якщо "Трансмашхолдинг" подасть касацію зі своєї ініціативи, з юридичної точки зору шанси компанії невеликі", - погоджується юрист юридичної фірми "Песков і партнери" Геннадій Песков.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас