У вересні яйця подорожчали у півтора-два рази — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

У вересні яйця подорожчали у півтора-два рази

Аграрний ринок
232
Після публікації газети про різке подорожчання цін на м'ясо і на соняшникову олію перший віце-прем'єр Микола Азаров заявив про те, що ціни піднімають спекулянти.
Однак виробники і продавці спростовують обвинувачення в спекуляції і вказують на об'єктивні фактори росту цін.
Подорожчання торкнулося майже всього набору споживчого кошика. Зокрема, молочні продукти та ковбасні вироби продемонстрували 10-20%-ве зростання цін. Десяток добірних курячих яєць на полицях столичних супермаркетів тепер коштує в межах 8-8,5 гривень, що практично в півтора разу вище ціни на початок серпня. Опитані газетою виробники підтверджують факт підняття відпускних цін на продукцію.
Різко збільшилася і ціна на курятину. Відпускні ціни на м'ясо курки за літній період здійнялися більш ніж на 40%. "Якщо на початку червня куряча тушка коштувала 8,4 гривень за кілограм, то зараз її відпускна ціна - 11,5 гривень", - повідомили ДЕЛУ в київській філії "Мироновського хлібопродукту". В компанії говорять, що зараз м'ясо дорожчає в середньому на 50 копійок кожні два тижні.
Головними причинами росту виробник "Наша Ряба" називає дефіцит продукції на ринку - переробників, які раніше працювали з імпортною сировиною, переходять на вітчизняну курку. "Тенденція подорожчання збережеться як мінімум до виборів", - вважає аналітик компанії. На даний момент відпускна ціна на куряче філе ТМ "Наша Ряба" - 20,73 гривень. У супермаркеті "Великий Кишеня" кілограм філе обійдеться покупцеві вже в 26 гривень.
Слідом за ціною на м'ясо росте вартість ковбасної продукції. В тій же "Великої Кишені" кілограм вареної ковбаси виробництва "Кременчугмясо" коштує 38 гривень. На комбінаті підтвердили, що підняли відпускні ціни в серпні. "П'ятнадцятого числа вся продукція виросла на 10%", - повідомили у відділі збуту підприємства. М'ясники підняття цін на власну продукцію пояснюють, у першу чергу, дорогою вітчизняною сировиною.
Здійнялися ціни і на продукцію м'ясо-молочної галузі. Зокрема, 1 літр молока в плівковому упакуванні в супермаркеті "Сільпо" коштує вже близько трьох гривень, залежно від виробника. Молокозаводи зізнаються, що піднімали ціни на продукцію в середині минулого місяця. "Відпускні ціни на всю нашу продукцію здійнялися на 10%", - говорять у відділі продажів Київського молокозаводу №1.
Першим в Україні різко подорожчало соняшникова олія. Його вартість у роздрібних мережах у серпні виросла на 35-45% - до 9 гривень. Виробники олії провину за підвищення цін покладають на трейдерів, які підняли ціну на насіння соняшника. Якщо в середині серпня закупівельна вартість насіння була на рівні 2 тисяч гривень, то на початок вересня виробники закуповували сировину вже за 2,45 тисячі гривень. Щоб не допустити введення обмежувальних заходів на експорт соняшникової олії, підприємства галузі вирішили знизити відпускні ціни на 15-20 копійок за кілограм.
У відповідальному за ціноутворення держоргані – управлінні з контролю за цінами - запевнили, що робиться все можливе для утримання цін на колишньому рівні. За словами начальника управління Валентини Александрової, уряд проводить товарні інтервенції і випускає продукти з державних резервів. Також урядом був підписаний меморандум з виробниками про непідняття цін. "Усе під контролем, ніхто не сидить склавши руки", - говорить чиновник.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас