Дежа вю кризи: тепер у США не платять за автокредитами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дежа вю кризи: тепер у США не платять за автокредитами

Кредит&Депозит
605
Поки республіканська адміністрація США гасить пожежу в іпотечному кредитуванні, запах перегару надходить з іншої боргової ями. Погроза масових неповернень нависла над ринком автокредитування. Учора Національна асоціація автофінансування (NAF) повідомила, що прострочення по них досягли максимуму за три роки. Пересичення ринку змусило банки розширюватися за рахунок subprime-позичальників, які перестали платити по кредитах.
За даним NAF, рівень прострочених кредитів у великих банків (тих, які торік видали більше 40 тис. автокредитів) на кінець липня виріс до 8% проти 6,8% роком раніше. У дрібних гравців (менше 40 тис. кредитів) "прострочення" у першому півріччі підскочила більше чим удвічі - з 6,2 до 14,6%. Саме невеликі банки кредитували неблагонадійних клієнтів. "Опуститися в subprime-сектор дрібних гравців ринку змусило падіння продажів автомобілів. Механізми сек’юритизації працювали настільки ефективно, що банкам потрібно було лише шукати нових клієнтів і перепродувати їхні борги", - пояснив виконавчий директор NAF Джек Трейсі.
Автокредити категорії subprime, на відміну від іпотечних, не були прив'язані до ставки ФРС - відсоток за ними практично завжди фіксований. Їхня головна особливість - тривалий термін, протягом якого автомобіль знецінюється настільки, що сума кредиту перевищує вартість машини. У результаті позичальнику незабаром стає вигідніше повернути заставу у вигляді купленої машини, ніж продовжувати платити. "Як показує практика, клієнт легко поверне автомобіль. Які-небудь процедурні складності, як, наприклад, при виселенні іпотечного боржника, відсутні. Але для банку такий розвиток подій означає збитки. Саме тому subprime-кредити на автомобілі вважалися дуже ризикованими", - відзначає Трейсі.
Експерти поки не схильні прямо зв'язувати ситуацію в автокредитуванні з іпотечною кризою. Однак багато неблагонадійних позичальників не можуть оплачувати автокредит саме тому, що всі гроші змушені витрачати на обслуговування іпотечної позики. За даними Національної асоціації автофінансування, у деяких банках половина автопозичальників виявилися в такій ситуації. "Стан економіки погіршується, а subprime-позичальники традиційно чутливі до загальних економічних умов", - продовжує аналітик рейтингового агентства Fitch Ratings Хілтон Херд.
Обсяг ринку автокредитів у США оцінюється в 300 млрд дол. Більша частина цих позик упакована в облігації й продана. Покупці таких паперів ті ж, що й в облігацій, забезпечених іпотечними кредитами, - великі інвестбанки. Вони вже знають, що відбувається, коли люди перестають сплачувати. інвестбанки Bear Stearns, Goldman Sachs, Lehman Brothers і Merrill Lynch втратили від 15 до 30% капіталізації цим летом через проблеми на іпотечному ринку США. Банки залежні від цього потоку готівки, що генерують платежі, а він тим часом бідніє на очах. По даним Standard & Poor's, прострочення виплат по кредитах, що забезпечує облігації випуску 2006 року, виросли на 37%, 2005 року - на 24%. Незважаючи на це, Емі Мартін, начальник відділу структурного фінансування S&P, завіряє, що всі облігації "функціонують у рамках очікувань".
За матеріалами:
UABanker.net
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас