Держава профінансує аеропорти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Держава профінансує аеропорти

Казна та Політика
238
У наступному році держава виділить на розвиток аеропортів понад 500 млн. грн. Саме така сума закладена в затвердженому Кабміном проекті бюджету на 2008 р., повідомив «i» міністр транспорту Микола Рудьковський.
Якщо задані темпи фінансування збережуться до 2012 р., то аеропортова інфраструктура зможе цілком обійтися без залучення приватних інвестицій.
Відповідно до попередніх оцінок Мінтрансу, загальна потреба в інвестиціях семи головних аеропортів країни до 2012 р. становить 3,5 млрд. грн. Виділяючи щорічно з держбюджету 500 млн. грн., держава забезпечить до 2012 р. 70% необхідних коштів. У свою чергу муніципальна влада, якій належать п'ять із семи стратегічних аеропортів, впевнені в тому, що також зможе взяти участь у фінансуванні реконструкції злітних смуг і терміналів.
У Державіаадміністрації не змогло деталізувати план витрати закладених у проекті бюджету грошей. За словами начальника департаменту аеропортів Василя Момота, авіа влада подавала запит на фінансування цієї галузі у 2008 р. у розмірі 80 млн. грн. «30 млн. грн. нам необхідно для розробки проектів реконструкції кожного зі стратегічних аеропортів та їх техніко-економічного обґрунтування, а 50 млн. грн. - для початку реконструкції аеропорту у Львові»,- розповів Момот.
Однак почувши суму, про яку мова йде в проекті держбюджету, він припустив, що Кабмін вирішив урахувати потреби двох аеропортів, які мають потребу у фінансових надходженнях раніше інших, і зосередити перший потік фінансування на них. Мова йде про аеропорти Львова та Донецьку. У першому реконструкція от-от почнеться, у другому, як запевняють у Донецьку, уже йде на повний хід. «Освоювати бюджетні кошти, закладені на 2007 р., ми почали ще в липні. Завершити роботи з будівництва смуги плануємо через два роки»,- повідомила заступник директора з економіки та фінансів донецького аеропорту Валентина Дихтяренко. Нагадаємо, в 2007 р. бюджетні кошти в розмірі 140 млн. грн. одержав тільки аеропорт Донецька. Відповідно до затвердженого кошторису, будівництво смуги тут обійдеться державі у 625 млн. грн.
Можна припустити, що виділяючи настільки істотне фінансування на розвиток аеропортової інфраструктури, уряд має намір запобігти встановленню контролю над цією сферою приватним бізнесом, який готовий прийти туди, домовившись із місцевою владою. Відомо, приміром, що аеропортом у Харкові цікавиться співвласник Укрсіббанку Олександр Ярославський, що збирається інвестувати в підприємство $200 млн. На ринку говорять, що на аеропорт «Київ» (Жуляни) претендує президент «Київської інвестиційної групи» Олександр Іванов. За право брати участь у реконструкції аеропорту в Одесі вирішив поборотися російський бізнесмен, власник холдингу «Базовий елемент» Олег Дерипаска. Минулого тижня підконтрольна йому компанія презентувала перед депутатами Одеської міськради інвестиційний план, відповідно до якого росіяни готові вкласти в розвиток аеропорту понад EUR200 млн. Втім, депутат Одеської міськради Георгій Селянин припускає, що реалізувати свої наміри приватному інвесторові буде непросто. «Влада стосовно аеропорту в Одесі поводяться як лебідь, рак і щука. І Мінтранс, і облрада, і міськрада хочуть мати контроль над підприємством і пропонують кожен свій шлях розвитку», - ремствує депутат.
Тим часом очевидно, що в обмін на великі інвестиції підприємці захочуть прийнятних умов співробітництва з державою - довгострокової оренди земель або приватизації майнових комплексів аеропортів. Навряд чи, забезпечивши бюджетне фінансування цієї сфери, уряд погодиться на подібні умови.
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас