Вчимося жити в борг


Вчимося жити в борг

Розставивши свої міні-відділення та робочі місця у всіх великих магазинах, що торгують побутовими товарами, банкіри узялися покоряти продуктові мережі. Що повинне дати додатковий простір фінустановам, що роблять ставку на оформлення невеликих позик і продаж кредитних карт. Розрахунок банкірів простий: оскільки громадяни відвідують продуктові магазини найчастіше, те саме там вони з більшою ймовірністю купляться на пропоновані кредитні послуги. Активна робота з продмагазинами дозволить фінустановам до кінця 2007 р. наростити свої портфелі "торгових" кредитів як мінімум на 15–30%.

Плани фінансистів щодо масового відкриття банківських точок у торговельних мережах рівня "Сiльпо", "Велика Кишеня", "Фора" і їм подібних сьогодні пояснюють відразу кількома причинами.

"Головна - це високий потік споживачів у продовольчих магазинах: великі мережі декларують, що мають близько 0,8–1 млн покупців на місяць. Друга причина - необхідність диверсифікованості кредитного портфеля, як у частині продуктів, так і каналів продажів", - відзначив у розмові з Діловою столицею директор департаменту продажів Дельта Банку Валерій Іваненко. Крім усього іншого, відкривши свої точки в продмагазинах, де українці бувають значно частіше, ніж у тих же супермаркетах побутової техніки й електроніки, банкіри зможуть швидше достукатися до споживачів своїх послуг.

Так що найближчим часом спостерігачі прогнозують дійсні війни за продовольчі мережі. Ті вже стали проводити перші тендери на розміщення банківських відділень і просто виносних робочих місць у своїх магазинах.

"Із критеріїв, по яких нині вибирають банків-партнерів, я б виділив обговорюваний з торговими підприємствами формат відділень (у першу чергу його площа), а також розмір внеску фынустанови. Я маю на увазі вартість оренди торгового приміщення й вкладення банку в рекламу й маркетинг", - сказав заступник голови правління Приватбанку Юрій Кандауров. Передбачається, що за місця в продмагазинах будуть боротися відразу кілька десятків вітчизняних фінустанов.

"Всі лідери ринку потребкредитування зацікавлені в такому співробітництві. Доказ тому - кількість учасників недавнього тендера Fozzy Group, у якому брало участь більше 40 банків", - говорить Іваненко. Зрозуміло, на першому етапі фінансисти постараються покрити великі населені пункти.

"Упор буде робитися на міста-мільйонники та міста з населенням понад 100 тис.", - пояснив перший заступник голови правління Правекс-банку Роман Валесюк.

Хоча деякі фінустанови й припускають установку в торгових мережах пунктів, що спеціалізуються на наданні на місці нецільових невеликих кредитів без забезпечення, однак багато банкірів упевнені, що в більшості випадків ставка буде робитися на продаж кредитних карт. Також у магазинах можуть почати з'являтися й міні-відділення.

"Думаю, у таких торгових точках можна не просто оформляти карти й давати можливість гасити кредити по них, а й приймати платежі, і проводити валютообмінні операції", - наголосив Кандауров. Щоб звернути на себе увагу споживачів і розкрутити кредити в продмагазинах, фінансисти готові йти на поступки позичальникам.

"Карткові кредити самі по собі зручніше роздрібних позик, надаваних у торгових точках, але ми станемо пропонувати їх ще на більш вигідних умовах (різниця в ціні між ними може досягати 40-70% річних). Це стосується як процедур оформлення, так і розміру процентної ставки. Думаю, це дозволить нам видавати порядку 10 карт в одному великому магазині протягом робочого дня", - повідомив Валесюк. Фахівці впевнені, що карткове кредитування в торговельних точках більше перспективне, чим надання позик. У першу чергу завдяки тому, що останні носять разовий характер, а "пластикове кредитування" може бути практично невпинним - банки можуть постійно відновляти кредитні ліміти по картах.

Згідно з нинішніми прогнозами рекламні акції й маркетингові заходи почнуться вже наприкінці липня - початку серпня й протривають до кінця 2007 р. Так що позичальники зможуть скористатися з можливості подешевше роздобути карту протягом найближчого півроку. Чималу вигоду почерпнуть і фінустанови: експерти прогнозують, у випадку вдалого проведення "продовольчих програм" емісії кредитних карт можуть зрости на 10-25% залежно від банку, і на 15-30% збільшаться обсяги роздрібних кредитів, надаваних у торговельних точках. Передбачається, що на повне скорення мережних продуктових магазинів по країні у вітчизняних фінустанов піде півтора року.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Вчимося жити в борг» на Finance.ua - 2.0
В Контексті Finance.ua