Чи справді український бізнес відмовляється від російських CRM-систем (дослідження) — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чи справді український бізнес відмовляється від російських CRM-систем (дослідження)

607
Чи справді український бізнес відмовляється від російських CRM-систем (дослідження)
Чи справді український бізнес відмовляється від російських CRM-систем (дослідження)
Платформа Ringostat (входить у Netpeak Group) поділилась результатами дослідження про те, чи відмовляється український бізнес від російських CRM-систем. В його основі — дані 12 664 компаній за 2021−2024 роки. Для дослідження статистикою також поділилися розробники та інтегратори вітчизняних CRM-систем.
CRM-системи — це програмне забезпечення для керування взаємовідносинами з клієнтами.
З 2021 року частка компаній, які використовують CRM-системи країни агресора впала більш ніж у 4 рази (з 73% у 2021 році до 17% у 2024 році). Водночас частка запитів щодо українських CRM прогнозовано зросла — майже у 8 разів з 2021 року. Причина тенденції очевидна — небажання бізнесу працювати з ворожим софтом та спонсорувати країну-агресора. До того ж суттєво зросла якість платформ. Через масову міграцію розробники зрозуміли, чого не вистачає в їх CRM-системах, та змогли значно покращити свої рішення.
Частка кастомних CRM (самостійно розроблених компаніями для себе) зменшилася втричі, а CRM з інших країн — зросла майже в 5 разів, проте зростання дещо сповільнилося в останні роки. Розширені результати дослідження опубліковані на блозі платформи.
За статистикою інтеграторів* (спеціалістів, які підключають та налаштовують CRM для компаній), запити на встановлення російських систем зменшилися з 72% у 2021 році до 14% у 2024. На українські CRM — попит зріс з 5% до 53%, а на системи інших країн — з 23% до 33%.

В десятку ж найпопулярніших українських CRM увійшли

Creatio, Dr. Eleks, G-PLUS, KeepinCRM, KeyCRM, NetHunt, Onebox, RealtSoft, SalesDrive, Uspacy. Показово, що чотири системи з топу є галузевими та представляють рішення для медичних закладів, забудовників, інтернет-магазинів та будівельних компаній. Ця тенденція означає, що вітчизняні розробники знаються на потребах певних сфер бізнесу та можуть їх цілком задовольнити.
Клієнти інтеграторів CRM-систем найчастіше наводять декілька причин, які зупиняють їх перейти на українські системи. Малий бізнес пояснює це нестачею ресурсу та грошей. Деякі компанії мають складні системи, побудовані на базі російських систем, та остерігаються, що повторити налаштування на новому рішення буде важко. Бізнес, який перемістився в інші країни, іноді обирає CRM, які розроблені в країні-агресорі, але зареєстровані як «міжнародні» бренди.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас