314
Як адаптуються агрокомпанії під час війни - експерт
— Аграрний ринок

За
інформацією Міністерства
інфраструктури, з моменту виходу першого судна з українським продовольством експортовано 4,27 млн тонн агропродукції.
Всього з українських портів вийшли 185 суден з продовольством до країн Азії, Європи та Африки.
А нещодавно, 21 вересня, в рамках реалізації «зернової ініціативи» з портів «Одеса», «Чорноморськ» та «Південний» вийшли 8 суден з 170,3 тис. тонн агропродукції у напрямку країн Азії та Європи.
Про адаптацію та специфіку роботи агрокомпаній під час війни на прикладі агрохолдингу «Астарта» розповів комерційний директор агропромхолдингу «Астарта» В’ячеслав Чук на конференції Global Outlook: Wartime Economic Forecasts, що відбулася 20 вересня в Києві.
«Ми
були одні з перших, хто запустився після початку війни. Виробляли корми для тварин, яких
потрібно годувати, йде війна
чи ні. Щодо експорту, використовуючи
перевагу своєї публічності, змогли
адаптуватися і знайти партнерів в
Європі, які дозволили нам залучати вагонний парк в Європі та шукати партнерів
для реалізації продукції. Це більше
стосується агропродукції. В Польщі досить швидко знайшли партнерів для
реалізації продукції та адаптувались.
Це не такі суттєві об’єми які були раніше, але можливість вивантажувати зернові та працювати, не зупиняти наше
виробництво, а залишати його в тих
об’ємах, які були», — розказує Чук.
Зернові коридори
Нині
відкрились можливості для експорту через морські порти завдяки
зерновому морському коридору. Ми отримали
квоти в різних портах, щоб виконувати
відвантаження через західні кордони.
Це дало більше можливостей щодо експорту цієї продукції.
Також добре розвинувся напрямок дунайських портів -
Ізмаїл, Рені. До війни там вантажилось
максимум 20-30 тис. тонн на місяць, нині — півтора мільйона тонн.
Кількість продукції, що виїжджає за кордон
Зі слів експерта, щодо цукру, раніше це був суто внутрішній
продукт, його продавали в Україні. Сьогодні в Європі є певний дефіцит цукру (близько 8 млн тонн. — Ред.). Відчувається пожвавлений
попит сусідніх східноєвропейських
країн до нашого виробництва. Він також має змогу стати і експортним
продуктом в цьому сезоні на
20%, це також буде залежати від логістики та від квот.
«Щодо
зернових, 80% — це експорт. Щодо соєвої продукції,
то коли ми запустилися з перших днів
війни, це був внутрішній ринок (50-60
відсотків). Нині загалом 80% це експорт, а 10-20% це внутрішній ринок», — зазначає Чук.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною