Онлайн-торгівля відновлюється: які товари найбільше купували у 2023 році — дослідження — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Онлайн-торгівля відновлюється: які товари найбільше купували у 2023 році — дослідження

Особисті фінанси
292
Онлайн-торгівля відновлюється: які товари найбільше купували у 2023 році — дослідження
Онлайн-торгівля відновлюється: які товари найбільше купували у 2023 році — дослідження
Після падіння ринку, спричиненого повномасштабним вторгненням 2022 році, онлайн-торгівлі в Україні довелося пристосовуватися до нових реалій та перебудовувати бізнес. А вже у 2023 році - відновлювати позиції. Це вдалося зробити багатьом підприємцям, однак не всім.
Про це пише Forbes, посилаючись на дослідження Promodo.
Зазначається, що минулого року онлайн-продажі продуктів та алкоголю зайняли першу сходинку у динамічному розвитку, а лідером з відновлення дохідної частини стала електроніка.
«Якщо у 2022-му гравці з усіх ніш не ризикували вкладати рекламні бюджети на рівні з 2021-м, то торік це стало необхідністю», — повідомляє керівниця відділу досліджень і стратегії Promodo Юлія Яценко.

Прорив року в онлайн-продажах

Серед продажів в інтернеті лідером стала категорія продуктів та алкоголю. Збільшення за рівнем доларового доходу склало в середньому 65%, порівнюючи з показниками 2021-го. Гривневі показники ще вищі: +85%. Проте необхідно врахувати той факт, що активний перехід в онлайн нішеві ритейлери почали ще з 2022-го і зростали поступово.
«Категорія розігналася. Прогнозуємо, що у 2024 році кількість гравців у цій ніші буде зростати. Відповідно зростатиме й вартість кліку, яка торік була меншою на 56% від показників 2021-го», — розповідає Яценко.
Інфографіка: Promodo
Інфографіка: Promodo
Середній чек у доларах, якщо порівнювати із 2021 роком, просів на 10%. Це показує, що покупці, які прийшли або перейшли в онлайн, обирають дешевшу корзину або замовляють часто і на невеликий чек.
Перевершила показники 2021-го й сфера електроніки. У 2023 році дохід у гривні збільшився на 17%, у доларах — на 2%. Зростання у цій категорії розпочалося з третього кварталу.
Інфографіка: Promodo
Інфографіка: Promodo
Однак у листопаді, в період «чорної пʼятниці», дохід у доларах був на 7% нижчим, ніж у 2021-му.
Категорія зоотоварів відчутно виросла в онлайні ще у 2022 році та зберегла динаміку зростання у 2023-му. А ось категорія одягу та взуття ще не досягла показників 2021-го, проте динамічно розвивається.
Інфографіка: Promodo
Інфографіка: Promodo
Падає рік до року категорія дитячих товарів. Яценко прогнозує, що ця ніша у найближчій перспективі зростати не буде. Дохід гравців з цієї категорії минулого року просів у доларах на 41%, у гривні - на 27%.
Інфографіка: Promodo
Інфографіка: Promodo
Ніша почала оживати лише з липня 2023 року, але не досягла показників 2021-го навіть у гривні. За оцінкою Яценко, через вимушену міграцію та депопуляцію ця категорія є найбільш песимістичною в українському онлайні.
Нагадаємо, сьогодні споживачі все більше віддають перевагу інтернет-магазинам. Переваги такої торгівлі - ціна привабливіша, можна зекономити час тощо. Поради, як уберегти себе від розчарувань і даремної витрати коштів дала Держпродспоживслужба.
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас