Казахську нафту єкспортуватимуть через Україну — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Казахську нафту єкспортуватимуть через Україну

Енергетика
148
СП "Тенгізшевройл" (ТШО, розробляє родовище Тенгіз в Атирауській області Казахстану) планує здійснювати експорт нафти через український термінал на Чорному морі, повідомив заступник генерального менеджера відділу із зв'язів з урядом і громадськістю СП Антоніо Палмейрим.
Він нагадав, що в цей час ТШО експортує весь обсяг видобутої нафти трубопроводом Каспійського трубопровідного консорціуму (КТК). Тим часом СП реалізує проекти закачування сирого газу в шари (ЗСГ) і будівництва заводу другого покоління (ЗВП).
"Приріст видобутку нафти після введення в експлуатацію об'єктів ЗСГ і ЗВП буде досягнуто до того, як пропускна здатність трубопроводу буде збільшена, у зв'язку з цим і виникає необхідність у пошуку альтернативних маршрутів", - відзначив Палмейрім.
За його словами, мета реалізованого проекту експорту нафти, що також припускає розширення потужностей залізничних нафтоналивних естакад у Тенгізі, складається в забезпеченні можливості експорту додаткових обсягів сирої нафти, які почнуть провадитися після завершення проектів ЗСГ і ЗВП.
Так, у рамках проекту ТШО планує експортувати нафта північним і південним маршрутами. "Північниоу маршрутом нафта буде транспортуватися до українського термінала на Чорному морі", - повідомив Палмейрім.
Південним маршрутом, як очікується, теніизськая нафта буде транспортуватися з Казахстану через порт Актау через Каспійське море в Баку, далі в грузинський порт Батумі на чорноморському узбережжі для наступного експорту на міжнародні ринки. Південний маршрут також дозволить ТШО одержати доступ до трубопроводу Баку-Тбілісі-Джейхан.
Палмейрім не назвав обсягів транспортування нафти цими маршрутами, оскільки, відповідно до умов контрактів, ці дані не підлягають розголошенню.
"У результаті (реалізації проекту) Казахстан значно збільшить обсяги експорту нафти на міжнародні ринки. Додаткові вигоди, які одержить республіка, включають розширення і модернізацію національної залізничної системи, розвиток національного морського флоту для транспортування сирої нафти, впровадження більше твердих стандартів техніки безпеки та охорони навколишнього середовища у зв'язку з перевезенням нафти Каспійським морем і одержання відповідного доходу від транспортування нафти цими новими експортними маршрутами", - відзначив Палмейрім.
Будівництво в рамках проектів ЗСГ, ЗВП почалося в липні 2003 року.
Проекти розроблені для збільшення нафтовидобутку більш ніж на 7 мільйонів тонн сирої нафти на рік (160 тисяч барелів у добу) на родовищах Тенгіз і Королівське в Атирауській області, які розробляє ТШО.
За матеріалами:
Корреспондент.net
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас