Обсяг «Доступних кредитів 5-7-9%» досяг 73,5 мільярда — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Обсяг «Доступних кредитів 5-7-9%» досяг 73,5 мільярда

Кредит&Депозит
198
Термін краудфандінг (crowdfunding) можна перевести, як «суспільне фінансування» (crowd – натовп, funding – фінансування). Ті, хто активно користується ЮТуб, напевно, чули про «донати» (добровільні пожертвування стримеру) – це і є краудфандінг, але, в набагато менших розмірах.
Рух краудфандінга зародився в Інтернеті в кінці нульових – початку десятих років. Мета краудфандінга – збір добровільних пожертвувань на реалізацію тієї чи іншої ідеї. Суть роботи краудфандінга гранично проста. Комусь приходить цікава ідея, на реалізацію якої у автора немає необхідної суми коштів. Реципієнт ділиться своєю ідеєю на краудфандінговому майданчику, публікує свій бізнес-план, за допомогою якого намагається залучити інвесторів (донорів). Якщо автору проекту пощастить, він може зібрати необхідну суму коштів і спробувати реалізувати на практиці задумане.
Як скласти бізнес-план
Після того, як у автора ідеї дозрів в голові план, він повинен викласти його на папері, провести повну калькуляцію, визначити кінцеву суму, необхідну для реалізації своїх задумів. Готовий бізенс-план публікується на одному з краундфандінгових сайтів. Автор ідеї домовляється про умови, на яких проводиться фінансування. Це можуть бути безоплатні пожертвування, часткове фінансування від майбутнього прибутку, нематеріальні види подяки.
Опублікований бізнес-план не повинен порушувати законів тієї країни, де буде реалізовуватися план. Всі грошові транзакції знаходяться у відкритому доступі, зібрані гроші можуть бути використані тільки за цільовим призначенням.
Всі краудфандінгові проекти можна розділити на два види: комерційні і не комерційні. Фінансування комерційних проектів, як правило, проводиться через венчурні інвестиції. Некомерційні проекти апріорі не мають на увазі будь-яких повернень поступили коштів. Як правило, автори некомерційних проектів «розплачуються» зі своїми донорами рекламною продукцією.
Види краундфандінгового фінансування
Пан або пропав – якщо у відведений період потрібна сума на проект не була зібрана, гроші що надійшли, повертаються донорам.
Класичний варіант має на увазі перерахування всієї зібраної суми автору проекту, за вирахуванням комісії майданчика, незалежно від зібраної суми.
Постійне фінансування здійснюється на всьому протязі реалізації проекту, і припиняється лише після того, як проект буде реалізований або закритий.
Рубікон – автор ідеї отримує гроші після того, як на проект надійде певний відсоток від усієї суми.
Аукціон – автор ідеї виставляє її на продаж, яка проводиться за правилами аукціону, інвестори пропонують свою ціну.
Краудфандінгові майданчики
Найвідоміші світові краудфандінгові майданчики – Kikstarter і IndieGoGo, через які здійснюється фінансування численних проектів. Комісія на цих майданчиках становить 5% від зібраної суми.
В Україні працюють два майданчики – Спільнокошт (комісія 10%) працює з соціальними проектами; Na starte (комісія 8%) в основному працює з комерційними проектами.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас