НБУ змінив вимоги до договорів про кредити, депозити і рахунки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

НБУ змінив вимоги до договорів про кредити, депозити і рахунки

Кредит&Депозит
23623
Національний банк розробив нові вимоги до договорів із найзатребуванішими послугами – споживчий кредит, депозит, відкриття рахунку.
Про це повідомила пресслужба Нацбанку.
“Ми не любимо читати договори, особливо, якщо для цього потрібно дістати лупу. Та й умови часом викладаються так, що хочеться мати поруч друга-фінансиста,” – написали у регулятора.
Щоб захисти права споживачів та створити єдиний підхід до надання інформації про банківські продукти та послуги, НБУ створив нові вимоги до договорів щодо споживчого кредитування, депозитів та відкриття рахунку у банку. Усі нові вимоги щодо договорів увійшли до фінальної версії Положення про додаткові вимоги до договорів про надання фінансових послуг, погодження якого відбудеться найближчим часом.
ТОП-3 нововведень для банків, які порадують споживачів:
1. Простий та однозначний опис продукту:
  • по-перше, він буде мати універсальну структуру для всіх банків. І вже не вийде у першому абзаці договору написати привабливі умови, а менш приємні перенести подалі або й зовсім загубити;
  • по-друге, цей опис обов’язково міститиме всі істотні характеристики товару чи послуги. Аби мати інформацію про продукт, свої права та зобов’язання, клієнтові буде достатньо тільки свого примірника договору.
2. Договір стане придатним для читання. Будуть введені жорсткі вимоги до його оформлення:
  • шрифт чорного кольору, розміром не менше 11 кегля з міжрядковим інтервалом не менше одинарного;
  • виділення напівжирним усіх цифрових значень – сум комісій, відшкодування, підвищених процентів, штрафних санкцій тощо;
  • крім того, електронна версія договору буде технічно адаптивна для читання з екранів різних гаджетів.
3. Заборонено включати до договору недобросовісні умови. Наприклад, такі, що обмежують Вас у поданні скарги щодо виконання умов договору банком. Або ж дають право банку вимагати сплати за ще не надані послуги. І це не весь перелік.
Звичайно, банкам знадобиться час для оновлення договорів, тому НБУ передбачив перехідний період. Однак, якщо вже зараз ви маєте підстави вважати, що банк чи інша фінансова установа порушує ваші права, звертайтеся до НБУ.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас