0 800 307 555
0 800 307 555

Прощавай, кеш: як нові технології підкорюють ринок


Карантин став каталізатором нових технологій. Майбутнє за безконтактними оплатами та зонами самообслуговування. Таку думку висловив під час дискусії на конференції FinRetail2020 СЕО EasyPay Олексій Авраменко.

Кількість карткових платежів і оплат в Інтернеті зростає. Як стверджує директор з цифрових рішень Visa в Україні, країнах СНД і Південно-Східної Європи Олександр Стельмах, за час карантину онлайн-активність користувачів збільшилася практично вдвічі.

“Ринок трансформується. Клієнт шукає, де йому зручно, обирає платіжні сервіси, де не треба папірців і всього такого», — зазначив керівник напрямку з роботи з торговими підприємствами Приватбанку Євген Васильцов.

За словами IT-директора Fozzy Group Івана Славіогло, частка карткових платежів в мережі за останній рік збільшилася десь на 8% з гаком. Природно, люди намагаються платити безконтактно, щоб менше взаємодіяти з терміналом і т. д.

На сьогоднішній день вже, навпаки, стоїть черга до кас самообслуговування. “Наступного року ми очікуємо, що частка карткових транзакцій у нас в мережі складе 55-60%”, – ділиться Іван Славіогло.

Зараз мобільний додаток групи компаній Fozzy мають близько 1,5 млн користувачів. Там є сервіс QR-оплата, який дозволяє оплатити товар, не торкаючись жодного пристрою. Завдяки цій послузі на сьогоднішній день клієнти оплатили покупки на суму 900 млн грн.

«У нас також запустився сервіс “Вільнакаса”, де можна відсканувати великий кошик з продуктами і оплатити, контактуючи тільки зі своїм смартфоном”, — розповів IT-директор Fozzy Group.

За словами Олексія Авраменка, якщо безготівкові розрахунки є довгостроковим трендом, тому що їх кількість зростає вже давно з року в рік, то зони самообслуговування в ритейлі отримали сильний каталізатор саме під час пандемії.

“Ми також розвиваємо мобільні додатки, наприклад, “Скануй Купуй” для АТБ. Завдяки цьому людина може зайти в супермаркет, відсканувати товари, оплатити і вийти з магазину, не контактуючи ні з ким», — зазначив СЕО EasyPay.

Популярним трендом так само залишається доставка продуктів додому, заявив Іван Славіогло. “Люди замовляють продукти не тільки в свої домогосподарства, а й допомагають родичам старшого віку, які живуть в регіонах, наприклад, де є супермаркети Сільпо», — додає він.

Нова технологія Tap To Phone. Платіжна система Visa спільно з Ощадбанком запустила технологію Tap To Phone, завдяки якій термінал взагалі не потрібен – платежі можна приймати прямо в телефоні.

За словами Олександра Стельмаха, для кожної технології є своя ніша. «Ми намагаємося зробити так, щоб користувачі могли зробити покупку з мінімальною кількістю операцій, якомога швидше, зручніше і безпечніше. По регіону СНД у нас вже 8 запущених нових проєктів», — розповідає він.

Як стверджують у Visa, головна відмінність технології Tap To Phone від усього, що існує на ринку, — вона не вимагає змінювати платіжну поведінку тих, хто нею користується. Адже найскладніше – навчити чомусь новому саме клієнта.

“Користувачеві зараз не потрібно качати якісь мобільні додатки і реєструвати свою картку. Він як звик платити або своєю безконтактною карткою, або GooglePay, або смарт-годинником, або будь-яким іншим сервісом, точно так само робить і за допомогою Tap To Phone», – заявив Олександр Стельмах.

Технологія працює на будь-якому Android-телефоні, на якому є NFC-модуль («Near field communication» або «безконтактний зв’язок»). За словами Олександра Стельмаха, зараз у більшості виробників він є. Такий телефон можна придбати вже від $100.

Олексій Авраменко вважає, що єдиним обмежувачем для поширення Tap To Phone є кількість телефонів з NFC-чіпом. “За моїми даними, близько 50% смартфонів не обладнані NFC-чіпом. Яка динаміка буде далі, важко сказати», — ділиться він.

Для тих, чиї смартфони не підтримують NFC-технологію, найперспективнішою є QR-оплата, стверджує Іван Славіогло.

Але в результаті вибір робить сам споживач. «У тому ж Сільпо на касі самообслуговування є чотири різні способи оплати. Хочеш QR з програми, безконтактну оплату, сервіс “Вільнакаса” або кеш – в будь-якому випадку будь ласка”, – говорить Олександр Стельмах.

Він зазначив, що наступний етап розвитку Tap To Phone – його інтеграція з мобільними додатками торгових мереж, фіскальних сервісів, служб доставки.

«Ми спочатку планували пропонувати Tap To Phone малому і середньому бізнесу – кав’ярням, продавцям квітів, ринкам і т.д. Але зараз бачимо інтерес і з боку великого рітейлу: магазинів електроніки, служб доставки, продуктових супермаркетів», — пояснюють у Visa.

Наразі вже є партнерство зі “Всі.Свої”.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua