Хто і за що платить в орендованій квартирі
Питання, яке хвилює більшість орендарів і орендодавців: «на чиї плечі мають лягти додаткові витрати, пов’язані з житлом».
Так хто ж платить за новий диван, чиїм коштом відбувається фарбування стін і хто оплачує послуги ЖКГ – розповідає DOM.RIA.
Договір – основа відносин:
- відносини між квартиронаймачем та орендодавцем регулюються окремими статтями Цивільного кодексу України. Але для того, щоб вимоги нюансів оренди були дотримані, важливо оформити відповідний договір;
- усні домовленості найчастіше правоохоронними органами не беруться до уваги;
- обговорюйте всі фінансові умови заздалегідь. І якщо під час першого перегляду ви не порушили це питання, то до підписання договору про оренду або остаточного переїзду, варто це проговорити й зафіксувати на папері;
- постарайтеся продумати всі можливі варіанти подій. Частіше за інших між орендарем та орендодавцем виникають суперечки на предмет оплати: комунальних послуг; поточного ремонту квартири; форс-мажорів; капітального ремонту;
- якщо ви не зафіксували фінансові вимоги на папері – у орендодавця є всі підстави не платити або й взагалі вимагати звільнити квартиру, якщо підписаного договору оренди немає.
Комунальні послуги:
- власник сам платить за ЖКП. Тоді усереднена сума або показники згідно з квитанціями щомісяця просто додаються до наявної орендної ставки;
- орендар платить за ЖКП. Квартиронаймач отримує квитанції, знімає показники лічильників і самостійно оплачує комуналку. У деяких випадках довгострокової оренди (більше одного року) власник переоформляє на орендарів особові рахунки квартири.
Лічильники та їх обслуговування:
- встановлення лічильників. Це обладнання вважається майном власника квартири. І послуги з їх повірки повинні покладатися на орендодавця, якщо інше не прописано все в тому ж договорі оренди.
Додаткові житлові послуги:
- послуги зв’язку (телефон, інтернет);
- домофон;
- консьєрж;
- охорона;
- паркінг та інші.
Від частини послуг орендар має право відмовитися і не оплачувати.
Поточний ремонт і форс-мажори:
Орендар перед заселенням зобов’язаний перевірити справність меблів, сантехніки та побутової техніки. У разі їх раптового виходу з ладу (чайник не вмикається, диван не розкладається, бачок на унітазі підтікає) про безкоштовний ремонт або заміну з власником квартири буде досить складно домовитися.
Найкраще заздалегідь обговорювати можливість і нюанси купівлі додаткових меблів або побутової техніки.
Варіанти можуть бути такими:
- оплата таких покупок власником – наявність додаткових зручностей робить житло привабливішим для орендарів і стане доказом для підняття орендної ставки;
- оплата 50/50;
- купівля коштом орендної плати;
- оплата орендарем, але з наступним вивезенням куплених речей після виїзду.
У разі ламання наявної побутової техніки або меблів, ст. 819 Цивільного кодексу України передбачає лагодження за кошти квартиронаймача, якщо інше не вказується в договорі.
Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr 🤫
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною