156
МФО і банки: хто виграє битву за кеш-кредити
— Кредит&Депозит
Кеш-кредити є одним з найбільш затребуваних в українців продуктів і одночасно найприбутковішим для самих фінансових установ. Після кризи банки поступово повертаються до розвитку кредитів готівкою, істотно покращуючи умови для позичальників. Але за цей час на ринку з’явилися мікрофінансові компанії, які теж не стоять на місці і вже готові розвивати не тільки кредити до зарплати, але і споживчі позики (так звані installment loans). Maanimo вирішив запитати у банкірів, чи вбачають вони в МФО конкурентів і що готові запропонувати ринку в сегменті кеш-кредитування.
Денис Раковський, Директор з продажу роздрібного бізнесу АТ «ТАСКОМБАНК»
Для мікрофінансових компаній вихід на ринок installment loans — це нові виклики. Перш за все, в частині управління ризиками і компетенцій. Тут працює зовсім інша модель ухвалення рішень, і не завжди те, що добре для онлайну, можна також вдало застосувати в офлайні. Необхідно буде шукати нові підходи до ідентифікації клієнтів. Оскільки це вже сформований ринок, і ставки за кредитами в банках істотно нижчі. Щоб конкурувати ціною з банками, необхідно інше плече фондування. Упевнений, що одним з ключових завдань стане пошук і залучення довшого ресурсу. Водночас МФО можуть скласти конкуренцію банкам за швидкістю ухвалення рішень за рахунок впровадження сучасних IT-технологій.
Безумовною перевагою банків залишаться ціна і сума позики. МФО пропонують так звані кредити до зарплати на короткий строк, невеликі суми, а ставка за такими позиками набагато вища за банківську. Банки ж пропонують кредити до 300 тис. грн. строком до 4-х років. Крім цього, в банку можна отримати комплексне обслуговування: отримати індивідуальну консультацію менеджера, відкрити кредитну картку, розмістити депозит, підключитися до інтернет-банкінгу.
Ринок кредитування населення за останній рік значно зріс. За даними НБУ, приріст кредитного портфеля фізосіб у банках України за 2018 рік становив 31,4%. Динаміка зростання роздрібного кредитного портфеля ТАСКОМБАНКУ в кілька разів перевищувала цей показник і за підсумком 2018 року становила 109%. Ми очікуємо, що ця тенденція продовжиться і поточного року. Основними трендами цього ринку залишаться цільові споживчі кредити, беззаставні кеш-кредити, а також кредитні картки. Ми плануємо посилити позиції на ринку онлайн-кредитування, але водночас не зменшуємо важливості фізичного обслуговування клієнтів у відділеннях.
Джерело: maanimo.com
За матеріалами: Таскомбанк
Поділитися новиною