Мобільний зв'язок в Україні може подорожчати на 50%


Мобільний зв'язок в Україні може подорожчати на 50%

Українські мобільні оператори продовжують переписувати старі тарифні плани і масово переводити користувачів на нові. Абоненти обговорюють подорожчання пакетів, а вони очікують зростання ARPU (середнього рахунку одного абонента на місяць): очікується його підвищення з нинішніх 50-57 грн. до 75 грн до літа 2019-го. Це плата за 28 днів.

«Зараз тактика операторів така: підкрутити архівні та регіональні тарифи до мінімальної ціни 75 грн. і розрахункового періоду 4 тижні. Пропорційно збільшують і старші тарифи. Мінімалка була 45-50 грн. Зараз ARPU вже перевищила 50 грн. Думаю, до літа побачимо ARPU 75 грн.», — зазначив у бесіді з UBR.ua телеком-експерт Сергій Горбачевський.

Оператори і загальні слова

Оператори називають кілька причин для подорожчання своїх послуг. Хтось відкрито говорить про подорожчання всього, хтось – намагається обходиться загальними словами ні про що.

Vodafone напирає на витрати. «На собівартість послуг мобільного зв’язку впливають два фактори, які ми не можемо не враховувати. Зовнішній — збільшення цін і комунальних тарифів в країні, і внутрішній — впровадження нових технологій і витрати, пов’язані з їх підтримкою і зростанням обсягів споживання послуг. Нам довелося слідом за конкурентами піти на перегляд тарифів через зростання витрат і, відповідно, собівартості послуг зв’язку», — сказала UBR.ua прес-секретар Vodafone Україна Вікторія Павловська.

Київстар нарікає на «ненажерливих» клієнтів, яким потрібно все більше і більше зв’язку. Хоча всі знають, як компанія любить всучувати абонентам більші пакети, не завжди потрібні. «Наприклад, за чотири дні нового 2019 року абоненти “Київстар” використали більше дата-трафіку, ніж за весь квартал 2016-го. Інші послуги втрачають свою популярність — наприклад, MMS, SMS. Тому компанії аналізують, як клієнти користуються зв’язком і намагаються надати їм нові умови, більш адекватні до мінливих потреб і ринкової ситуації”, – розповіли UBR.ua у Київстар.

lifecell також обіцяє догоджати клієнтам, відзначаючи їх збільшені потреби. З чого можна робити тільки один висновок: пакети продовжать розростатися, і ціни на них будуть зростати. Чи буде потрібно все це людям, чи вони переключатимуться на wi-fi і забудуть про мобільний Інтернет — стане ясно пізніше.

Про що забули

Аналітики ж відкрито розповідають те, що не хочуть офіційно говорити оператори. Головна мета яких — відбити витрати на дорогі обладнання та ліцензії під 3G і 4G, а також максимально наростити чистий прибуток компаній. До нього прив’язані особисті KPI керівництва мобільних операторів і розміри їхніх окладів і бонусів.

«Підвищення тарифів пов’язане з купівлею частот під 3G/4G, заміною старого телеком-обладнання на нове, в тому числі будівництвом повністю нових базових станцій, модернізацією транспортної мережі, ядра, зростанням амортизаційних виплат і подорожчанням електроенергії. Багато тарифів застаріли і не вигідні операторам”, – підкреслив UBR.ua експерт інформаційної спільноти “MZU — Мобільний зв’язок України” Олег Свистун.

З головною метою – нарощуванням прибутку – мобільники справляються. Скільки б вони не прибіднялися і не говорили про свої нечувані витрати, вони непогано заробляють.

Це очевидно навіть до публікації офіційних фінансових результатів за минулий рік. Трійка найбільших операторів увійшла в топ-100 найбільших платників податків України, складений офісом великих платників податків ДФС за 2018 рік. Виходячи з податків, сплачених з доходів, можна скласти уявлення про заробітки операторів.

Можна не сумніватися, що в 2019 році вони спробують заробити ще більше. Заробляти — мета будь-якого бізнесу. Нове завдання операторів – наростити свої валютні заробітки, які розтанули разом з девальвацією гривні.

“Ціни вгору штовхає грандіозне падіння ринку в твердій валюті в порівнянні з 2008-2009 роками. Ринок стиснувся майже в п’ять разів. Капіталізація – в десять”, – уточнив UBR.ua телеком-експерт Роман Химич.

Платити ж за всі ці “валютні амбіції” продовжать абоненти, які заробляють у гривні. Їм продовжать підвищувати тарифи. Відкрито оператори про це не говорять. Щойно мова заходить про нові цінники, в компаніях відразу починають викручувати і видавати загальні фрази. Це стосується і Київстару, і lifecell.

“Поки що не плануються якісь суттєві зміни”, – заявив у прес-службі lifecell.

Трохи більше про свої розцінки розповідає Vodafone. Якісь тарифи компанія підніме на 10 грн., а якісь – на 45. Не тільки вартістю по 75 грн. або 125 грн., але і дорогі плани, для яких ще в лютому піднімуть тарифи з 935 грн. до 980 грн.

Загалом же очікується, що найдешевші мобільні пакети українських операторів в 2019 році піднімуться в ціні на 50%, а середні і дорогі — на 5-10%.

Денис Вергун, Олена Лисенко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування