Про що говорили учасники конференції «Картковий бізнес і технології 2018» — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Про що говорили учасники конференції «Картковий бізнес і технології 2018»

Фінтех і Картки
379
14 грудня у Києві пройшла 8-а практична конференція «Картковий бізнес і технології 2018», на якій представники платіжної системи VISA, НБУ, асоціації UAPS, провідних українських банків і фінтех компаній обговорювали реалії та перспективи розвитку платіжного ринку України.
Нижче ми зібрали добірку найцікавіших фактів, про що говорили учасники конференції.
1). Згідно з даними дослідження GfK Ukraine, які презентувала на конференції керівник відділу досліджень в галузі фінансів та роздрібної торгівлі компанії Лідія Кулиба:
- 69% дорослого населення України у віці 16 років і старше користується платіжними картками, і це на 4,5% більше, ніж минулого року.
- В 2018 р. вперше за 4 роки відновилося зростання кредитних карток;
- Зростають розрахунки картками безготівковим шляхом і в off-line на 16% і в on-line на 33% в порівнянні з минулим роком. А ось частка людей, які відразу знімають готівку, скоротилася цього року на 20%.
- Інтернет-банкінкг стає дуже важливим платіжним інструментом. Станом на сьогодні 64% населення України регулярно користується інтернетом, з них 34% здійснюють покупки в інтернет. А це близько 7 млн осіб.
- 47% користувачів інтернет-банкінгу не обмежують себе додатками 1-го банку, а користуються одночасно 2-ма-3-ма.
- Частка смартфонів в пошуку інформації про товари в Інтернеті склала в 2018 р. 50% від усіх пристроїв, при цьому в 44% випадків смартфон використовується і для здійснення оплат.
- Найпопулярнішими програмами для вибору і оплати покупок в 2018 р. стали: Aliexpress, OLX, Rozetka, Prom і Kasta.
2). В Україні стає все більш популярною оплата проїзду в громадському транспорті за допомогою платіжних карток. Цікаво, що, одного разу здійснивши купівлю квитка за допомогою QR коду, 82% людей продовжують користуватися цією послугою. Охоче пробує оплачувати проїзд платіжними картками більш молода аудиторія (74% всіх оплат припадає на людей у віці від 17 до 35 років), що, в принципі, закономірно. А ось що дивно – це гендерний розподіл серед аудиторії, що користується цим сервісом. Тут спостерігається істотна перевага на користь чоловіків: 66% проти 34%. Про це на конференції повідомив заступник керівника Бізнесу з роботи з торговими підприємствами, ПриватБанк – Сергій Макаренко.
3). Стрімкому зростанню платежів в інтернет сприяє поява і розвиток різних сервісів прийому оплат. При чому цей напрямок давно припинив бути виключно банківським. Безліч фінтех-компаній і стартапів-початківців пропонують свої рішення. З одного боку, різноманіття вибору і здорова конкуренція підвищують якість сервісів і дозволяють істотно знизити вартість операцій, але, з іншого боку, це призводить і до певної розгубленості споживачів. Різні канали, месенджери, мобільні гаманці, кнопки оплат, інтерфейси, методи перевірок, з усім цим стає вкрай складно розібратися. У фізичному світі все більш-менш просто і зрозуміло – є картка, є банкомат або термінал і на цьому все. А що в діджитал середовищі? Питання стандартизації давно назріло і зараз дуже актуальне.
За словами директора Digital Solutions платіжної системи VISA – Анжели Кашперук – розробка загальних стандартів платежів в digital – це одне з пріоритетних завдань, над яким працює компанія. На конференції Анжела позначила основні нововведення, яких слід очікувати вже в найближчі 2 роки від VISA:
1. Card Not Present Tokenization (Заміна картки токеном у різноманітних е-комерс гравців). Як результат – відсутність необхідності оновлювати дані за картками в сховищі даних внаслідок перевипуску картки, втрати картки. Ну і головне – безпека!
2. Стандартизація оплати без присутності картки (Digital SRC Standards):
- Єдине завантаження Emvco Tokens
- Єдиний User Experience
- Єдина кнопка Оплатити
- Звичний спосіб верифікації.
У своїй презентації Анжела особливо акцентувала увагу присутніх у залі, що вже з квітня 2020 в Україні стає обов’язковим виконання вимог протоколу 3 D Secure 2.0. для емітентів і продавців. А це означає, що банкам-емітентам слід ще 2019 р. запитати своїх провайдерів, чи готові вони технічно забезпечити перехід на новий протокол і чи пройшли вони необхідні процедури сертифікації, щоб уникнути проблем в майбутньому.
4). Національний банк України в 2019 р. також бере курс на digital. В. о. директора Департаменту стратегії та реформування Михайло Відякін поділився планами НБУ, спрямованими на цифровий розвиток фінансового сектору України. Серед пріоритетних завдань експерт окреслив: популяризацію концепції Open Banking, імплементацію директиви PSD2 і стандартів ISO, реалізацію проектів віддаленої ідентифікації та е-гривня. Також Михайло привітав учасників платіжної системи «Простір» з підписанням першого в історії системи ко-бейджингового проекту з китайським платіжним гігантом China UnionPay. Завдяки цій угоді користувачі ко-бейджингових карток під брендами ПРОСТІР і UnionPay отримають можливість оплачувати товари і послуги, а також знімати кошти в банкоматах не тільки в Україні, але й в усьому світі.
5). Світ змінюється неймовірними темпами:
- 90% інформації у світі з’явилося за останні 2 роки;
- вартість зберігання 1Гб інформації з 1980 року знизилася в 1
мільярд разів;
- 10 років тому не існувало таких найбільш затребуваних нині професій, як спеціаліст з Big Data, APP-розробник, оператор дрона;
- середня тривалість життя дітей, що народилися в 2007
році в США, Італії, Франції та Канаді, буде 104 роки;
- 75% населення планети має доступ до мобільного зв’язку, але не
всі вони мають доступ до чистої води.
Такі приголомшливі факти у своїй презентації навела генеральний менеджер і партнер Adecco (Україна), автор книги “Діджитал Ера” – Анастасія Шевченко.
Ключовими драйверами змін експерт назвала: високошвидкісний мобільний інтернет, штучний інтелект, великі дані і безпека біометрія.
6). Приємно усвідомлювати, що в перегонах технологій Україна не пасе задніх. Так, на конференції було представлено відразу 2 проекти від українських розробників із застосуванням біометричних методів аутентифікації для здійснення покупок: оплата за відбитком пальця на прикладі кейсу MOSST Payments, Visa і ПриватБанк і «оплата обличчям» на базі технології розпізнавання облич FaceID – спільний проект Facecard.club і компанії IPay.
Розробники, заступник CEO MOSST Payments Андрій Рочев і засновник Facecard Юрій Голузинець, розповіли про особливості роботи кожного з методів, можливості застосування в платіжній індустрії. У разі успішного впровадження проекту FaceID в одній з найбільших роздрібних мереж у 2019 році для оплати товарів і отримання знижок українцям не знадобляться ні картки лояльності, ні банківські картки, тільки особиста присутність – пообіцяв Юрій Голузинець. Обличчя клієнта стане засобом платежу.
Ще одне цікаве технологічне рішення презентував керівний партнер компанії Solanteq Павло Малишев. А саме, систему, що дозволяє об’єднати в собі функціонал банківської операційної системи ОДБ і карткового бек-офісу. Зараз практично для кожного банку в Україні актуальна проблема несумісності цих двох систем, які історично живуть різним життям. Карткова система не знає, що таке балансовий облік, а ОДБ не розуміє, що таке доступний для розрахунків карткою баланс, блокування і не може підтримувати необхідної для карткового бізнесу швидкості проведення операцій. Рішення компанії Solanteq дозволяє не тільки «подружити» ці 2 системи, але і, за потреби, стати їм повноцінною заміною.
7). Що далі? Олексій Александров – Віце-Президент, керівник бізнесу Private Banking & Individual Banking Expobank, Чехія навів дуже цікаві дані дослідження Міжнародного експертної ради Всесвітнього економічного форуму – які переломні моменти очікуються до 2025 р.:

Джерело: «Глибинна зміна – технологічні переломні моменти і їх вплив на суспільство», Міжнародна експертна рада Всесвітнього економічного форуму з питань майбутнього програмного забезпечення і суспільства, вересень 2015 року.
Digital майбутнє наступає, і «головне, щоб воно наступило для нас, а не на нас» – зазначив Олексій.
Завершився захід розіграшем призів та врученням пам’ятних подарунків від організаторів та спонсорів.
Про що говорили учасники конференції «Картковий бізнес і технології 2018»
Цього року конференція пройшла за підтримки:
Міжнародної компанії SOLANTEQ, що спеціалізується на створенні інноваційних продуктів для побудови гарних платіжних рішень.
І фінансового оператора – UAPAY, який входить до складу групи компаній “Softinvest Holding”. У портфелі компанії: національний платіжний сервіс «UAPAY» для грошових переказів між фізичними особами та оплати послуг інтернет-еквайринг та технологічний процесинг фінансових операцій для бізнесу, сервіс безпечних платежів «Escrow Box», який лежить в основі рішень «OLX Доставка» на OLX і «Купівля без ризику» на Prom. «UAPA» ліцензована Національним банком України і відповідає міжнародному стандарту PCI DSS 3.2, компанія внесена в білий список платіжних систем ЕМА.
Організатори: компанія BankOnline, фінансовий портал finance.ua й українська асоціація платіжних систем UAPS.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас