Купуємо в мережі частіше, ніж поляки або румуни: як українці переходять на онлайн-шопінг — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Купуємо в мережі частіше, ніж поляки або румуни: як українці переходять на онлайн-шопінг

Фінтех і Картки
994
Купівлі в інтернеті вже давно почали витісняти офлайн-шопінг. Згідно з останніми дослідженнями, українці активно користуються інтернетом, щоб підібрати собі одяг і аксесуари, купити техніку і нові гаджети, або навіть просто порівняти ціни на різні товари. Сайт “Сегодня” розповідає, як українці приймають рішення про покупки, а також де і що вони купують найчастіше.
53% всього трафіку в Україні припадає на смартфони
Український ринок електронної комерції розвивається набагато повільніше, ніж в США чи Європі, але, втім, істотні зрушення спостерігати можна вже зараз. Наприклад, тільки за підрахунками Асоціації електронної комерції в Європі український ринок щорічно зростає на 50-60%. З 2016 року обсяг ринку електронної комерції у нас становив 38 млрд грн, а вже в 2017 році його розмір досягав 50 млрд грн. Але, для порівняння, в 2016 р. в США обсяг e-commerce досяг майже 600 млрд доларів.
Хоч про перемоги в цій сфері говорити поки рано, варто зазначити, що українці купують онлайн набагато частіше, ніж жителі Польщі або Румунії. У всьому світі 93% споживачів зазначають, що хоч раз, але купували щось через інтернет; в Україні ця цифра не набагато нижча – всього 91%.
За останніми дослідженнями компанії GfK Україна, в середньому в 2018 р. на одного українця припадає 12 інтернет-покупок (тоді як торік було всього 9), здійснених на вітчизняних сайтах.
Крім того, що українці активно користуються інтернетом для шопінгу, зростає кількість користувачів саме мобільних пристроїв. Так, якщо раніше всі користувалися стаціонарними комп’ютерами і ноутбуками, то зараз одного смартфона вистачає для того, щоб замінити і телевізор, і ПК, і плеєр, і похід по магазинах.
Відомо, що кількість інтернет-користувачів в країні досягла 20 млн. З них 36% регулярно купують товари в мережі, а це близько 7 млн ​​осіб.
“Онлайн аудиторія України активно зростає з року в рік. Збільшується кількість користувачів, які для доступу в інтернет використовують мобільні пристрої. У другому кварталі 2018 р. проникнення смартфонів було 57%. Цей показник нижчий, ніж в Європі, але завдяки двом таким факторам, як активне проникнення інтернету після впровадження технології 4G, і насичення ринку доступними моделями смартфонів, очікується збільшення підключених смартфонів в чотири рази до 2025 р.”, – зазначила Олена Фігурна, провідний аналітик компанії “Google Україна”.
Зараз в світі 67% всього трафіку припадає на смартфони, в Україні ця цифра сягає 53%. Тобто, кожен другий запит в Україні здійснюють за допомогою смартфона.
Одяг і взуття в мережі купує 30% українців
Згідно з останнім дослідженням GfK, для покупок на українських сайтах наші споживачі витрачають в середньому 1515 грн. Купують переважно техніку, одяг, взуття та косметику.
ТОП-5 категорій товарів, які найчастіше купують на просторах інтернету:
  • побутова техніка і електроніка, її купує близько 52% онлайн-покупців. Особливою популярністю користується цифрова техніка, гаджети, такі як смартфони, планшети, ноутбуки, аксесуари до комп’ютерів і дрібна побутова техніка (фени, праски, міксери і т.д.).
  • одяг, на нього припадає 45% покупок;
  • косметику і парфумерію купує 34% користувачів;
  • взуття (30%)
  • подарунки та аксесуари (25%).
Дослідження, яке провела компанія IPSOS на замовлення компанії Google, показало, що 30% користувачів, які нещодавно купили товари з категорії “одяг і взуття”, зробили цю покупку онлайн.
Рішення про покупку українці приймають досить швидко: так, майже половину покупок було здійснено протягом дня, а 30% – протягом тижня.
Цікаво відзначити, що українці купують одяг онлайн частіше, ніж жителі Чехії, і трохи рідше, ніж жителі Польщі. У Польщі кількість покупців, які вважають за краще вибирати одяг і взуття онлайн, досягає 39%, а в Чехії всього 23%.
“Українці, які планують придбання одягу/взуття, активно використовують інтернет для пошуку інформації. Серед інтернет-джерел інформації найпопулярнішими є сайти магазинів роздрібної торгівлі та виробників. 32% користувачів використовували пошукові системи для пошуку інформації про товар, при цьому 96% з них користувалися Google”, – сказано в дослідженні.
Правда, багато людей досі купують одяг офлайн, адже в магазинах товар, який сподобався, можна помацати, приміряти, оцінити якість і підібрати вдалий фасон.
Результати опитування показують, що 64% ​​споживачів вважають основним бар’єром, що перешкоджає купівлі товару через інтернет, відсутність можливості приміряти одяг і взуття; для 40% респондентів зручніше зайти в магазин, а 38% вважає за краще отримати товар негайно і не готові витрачати час на очікування доставки.
Але якщо купувати в інтернеті поспішають не всі, то багато хто воліє подивитися весь асортимент онлайн, прицінитися і порівняти вартість на різних торгових точках.
Так, третина користувачів (33%) використовували мобільні пристрої для пошуку інформації про продукт, але використовували смартфон для розміщення замовлення на куплений одяг/взуття тільки 11%. При цьому кожне третє онлайн-замовлення було розміщено і оплачено зі смартфона – 36% онлайн-замовлень і 35% оплат були зроблені з мобільного пристрою.
“45% користувачів шукає інформацію тільки на смартфоні. Важливо розуміти, що ваш сайт повинен відповідати вимогам швидкості і зручності. Тому що половина користувачів покине ваш сайт, якщо він буде завантажуватися більше 3 секунд”, – пояснює Олена Фігурна.
Купуємо в мережі частіше, ніж поляки або румуни: як українці переходять на онлайн-шопінг
Вибір техніки в інтернеті в українців займає кілька місяців
А ось над купівлею техніки українці думають трохи довше, ніж над придбанням одягу. Наприклад, 50% покупок телевізорів відбувалися тільки впродовж тижня, а ось на вибір ноутбука у багатьох йдуть навіть місяці.
“Для більшості покупців вибір ноутбука є осмисленим і раціональним рішенням. Так, для 38% покупців процес вибору ноутбука займає більше місяця, для 22% – від тижня до 30 днів, 21% – від кількох днів до тижня, і тільки для 19% – купівля ноутбука була спонтанним рішенням, прийнятим безпосередньо в день купівлі”, – зазначають в компанії Google.
Найбільш затребуваними джерелами інформації про ноутбуки є сайти порівняння цін – 51%, пошукові системи – 50%, сайти магазинів і виробників – 48%.
Як розповіли опитані експерти, основна причина, чому українці не завжди хочуть купувати техніку в інтернеті – це відсутність можливості її протестувати.
“В цілому, дослідження показало, що ключовим фактором популярності смартфона для пошуку інформації про товар є зручність і можливість використовувати його в будь-якому місці і в будь-який час – так відповіло більше 70% респондентів. Але хоча смартфон часто використовується для пошуку інформації, його ще досить рідко використовують для самої покупки. Понад 70% опитаних вважають, що для онлайн-покупок все ж зручніше використовувати інші пристрої”, – пояснюють в Google.
Купуємо в мережі частіше, ніж поляки або румуни: як українці переходять на онлайн-шопінг
Анастасія Іщенко
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас