Ольга Манелюк: Бузкойн та інші. Навколо криптовалютного хайпу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ольга Манелюк: Бузкойн та інші. Навколо криптовалютного хайпу

Фінтех і Картки
2153
Останніми роками криптовалюти стають своєрідним бізнес-трендом. Все більше компаній і корпорацій погоджуються приймати їх до оплати, а деякі навіть створюють власні монети.
Свою криптовалюту запустили навіть деякі знаменитості. Але чи мають майбутнє такі проекти? Чи не обернеться весь цей ажіотаж великою проблемою в результаті?
На піку популярності
Те, що люди масово захоплені койнами – незаперечний факт. Точкою неповернення можна вважати кінець 2017 року. Саме тоді, після несподіваного зльоту біткойна і істерії в ЗМІ з цього приводу, широкі маси всерйоз зацікавилися «новим світом».
І нехай курс Bitcoin упав, оптимізм серед людей нікуди не подівся. Як показує дослідження ING International Survey, 35% жителів ЄС переконані, що за Bitcoin майбутнє. А 25% жителів Європейського Союзу, а це кожен четвертий, мають намір придбати криптовалюту в найближчому майбутньому.
Якщо це станеться, то кількість власників «монет» зросте до кінця року з 9 до 16%, тобто майже в 2 рази. Значний приріст, особливо якщо врахувати, півтора роки тому навіть біткойном мало цікавилися, а що вже говорити про альткойни.
Серед професійних інвесторів інтерес до блокчейну і криптовалют теж на піку. За даними платформи Coindesk, падіння вартості біткойна не позначилося на кількості вкладених коштів, а 2018 й загрожує і зовсім стати рекордним роком.
Вже до початку березня обсяг венчурного капіталу, вкладеного в блокчейн-стартапи, в грошовому вираженні досяг 40% від торішніх результатів при набагато меншій кількості укладених угод.
До кінця поточного року цей показник, з огляду на тенденції, зросте ще більше. Інтерес інвесторів до цієї сфери настільки великий, що часом компанії досить просто згадати своє ім’я в зв’язці з блокчейном і увага їй забезпечена.
Так було з Kodak, наприклад. Компанія заявила, що зробить блокчейн-платформу для фотографів, в рамках якої буде запущена власна криптовалюта. Однієї цієї обіцянки виявилося достатньо, щоб її акції злетіли в два рази. І це після п’ятирічного падіння!
Зовсім не дивно тому, що бренди всіх мастей зараз «вдаряються» в крипту. Про розробку своєї монети заявив Facebook, подібні чутки ходять навколо Amazon. Starbucks почав співпрацю з нью-йоркською криптовалютною біржею Intercontinental Exchange (ICE).
Остання розробляє платформу Bakkt, на якій користувачі зможуть конвертувати біткойн у фіатную валюту і розплачуватися в кав’ярнях мережі.
До цієї ж платформи також підключені Microsoft, Boston Consulting Group і інші великі компанії. У планах розробників перетворити її на повноцінний торговельний майданчик, на якому користувачі зможуть купувати, продавати і витрачати цифрові гроші. Поки ж його можливості обмежені тільки конвертацією.
Власну криптовалюту – вопперкойн – також випустила мережа фастфудів Бургер Кінг. Ресторани КФС в Канаді приймають до оплати біткойн. Та й не тільки в Канаді.
Подібні заклади є в різних країнах світу, включаючи і Україну. Не відстають від загального тренду і знаменитості.
Криптовалюта імені себе є у багатьох діячів мистецтва, спорту і шоу-бізнесу (співачки і ведучої Ольги Бузової, футболіста мадридського «Реалу» Хамеса Родрігеса, боксера Менні Пак’яо та ін.).
Чи буде користь?
З чогось певно так, а з чогось – малоймовірно. До останньої категорії можна віднести криптовалюти, створені медійними особами або франшизами, наприклад.
Бузкойни, вопперкойни і їм подібні. Справа в тому, що реальна стабільність монети обумовлюється можливістю її реального користування. А хто і з якою метою буде застосовувати той же бузкойн від Ольги Бузової?
Навіть розробники цієї криптовалюти поки не дали чіткої відповіді на це питання. Можливо, якщо буде створений якийсь сервіс, де фанати зможуть купувати, наприклад, одяг від Ольги Бузової, тоді деякі перспективи у монети можливі. Але навіть в цьому випадку слабо віриться, що бузкойни набудуть якоїсь інвестиційної привабливості.
Набагато більший інтерес становлять такі проекти, як Bakkt Нью-йоркської біржі Intercontinental Exchange. Ідея створити платформу, на якій користувачі зможуть конвертувати біктойн в традиційну валюту і купувати за них товари і послуги, виглядає цілком життєздатною. А головне – відповідною поточним реаліям. Адже незважаючи на весь хайп, реальних власників, а тим більше користувачів біткойнів або альткойнів поки ще мало (9%, якщо згадати дослідження ING International Survey, згадане вище).
Плюс відсутнє регулювання криптовалютної сфери, тому повноцінно працювати з біткойном компаніям дуже складно. А ось дозволити клієнту на місці конвертувати свої біткойни в фіатні гроші і розплатитися ними за товар чи послугу – це інша річ.
Така можливість залучить до компаній власників монет і також послужить хорошим піаром. Вельми продуманий хід.
Загалом, весь нинішній хайп навколо криптовалют змушує згадати сумнозвісні доткоми.
У 90-х навколо них панував не менш масштабний ажіотаж, що обернулося в підсумку затяжною кризою. Велика ймовірність, що така ж доля спіткає і криптовалютний ринок. Але це закономірне явище, насправді. Своєрідний природний відбір у бізнесі, в ході якого виживають найсильніші, найякісніші й найкорисніші проекти.
Ольга Манелюк, Head of Corporate Business Kreston GCG
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас