Христина Волощук: Apple Pay в Україні. Чому це важливо для нашої країни? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Христина Волощук: Apple Pay в Україні. Чому це важливо для нашої країни?

Фінтех і Картки
1705
1 травня Тім Кук, СЕО Apple, на прес-конференції з приводу підсумкових результатів компанії за другий фінансовий квартал 2018 року, анонсував запуск сервісу Apple Pay в Україні.
Він не розкривав деталей, уточнив лише, що старт відбудеться в найближчі кілька місяців.
Вже 17-го числа Apple Pay запрацював в мобільному додатку «Приват Банку». Дивовижна оперативність. Яка, до речі, багато про що свідчить.
Поспішити – не завжди людей насмішити
Те, що з запуском свого сервісу в Україні Apple поспішав, беззаперечно. Нас підключили навіть раніше, ніж Норвегію та Польщу, які прозвучали в тому ж анонсі Тіма Кука. Адже ці країни в економічному і технологічному плані більш успішні, ніж наша.
Очевидно й те, що запуск Apple Pay в Україні задумувався вже досить давно, що підтверджує заяву Максима Патріна, голови електронного бізнесу «Альфа-Банк Україна». Рік тому він, посилаючись на власні джерела, повідомив, що Apple Pay запрацює до кінця червня 2018 року. З деякою похибкою, але він мав рацію.
Про що все це свідчить? Про те, що український ринок має певний потенціал та інтерес для Applе. У нашій країні сегмент безконтактних безготівкових платежів стрімко розвивається.
За даними НБУ, за минулий рік кількість безконтактних карток у країні зросла на 37,8% (до 2,7 млн штук). Для порівняння, на 1 січня 2016 року їх налічувалося 1,45 млн штук. Якщо в 2011 році на частку «безконтакту» припадало 8% всіх платежів, то за підсумками 2016 року вона перевищила 35%.
Але найважливіше не це. В Україні, на відміну від Європи і США, у Apple Pay набагато менше конкуренції. Звичайно, аналогічні сервіси вже запустили деякі локальні банки, включаючи «Укрексімбанк», «Укрсиббанк» та ін.
Але у них, по-перше, обмежена аудиторія, яка включає в себе тільки клієнтів цих банків. А по-друге, всі ці сервіси мають значні недоліки. Наприклад, EXIMpay працює тільки з картками Visa, а Kredopay – навпаки, з Mastercard.
Натомість Apple Pay – це «універсальний солдат». До нього можливе підключення різних карток і різних банків, якщо в останніх є необхідне технологічне оснащення.
Єдиний вагомий конкурент Apple Рау в Україні – Google Рау, але це вже нюанси. Враховуючи зростаючу популярність «яблучних» пристроїв серед українських користувачів, перспективи у Apple все одно райдужні.
Але з іншого боку…
Оперативна поява Apple Рау може стати сюрпризом для багатьох українських банків і компаній. Чи зуміють вони впровадити необхідні технології для безперебійної роботи сервісу і скільки часу на це піде – ось в чому питання.
Навіть «Приватбанк», який підключив яблучний гаманець першим, реалізував ще не весь функціонал. Так, користувачам Apple Рау поки ще недоступні бонуси, які дає приватівська програма лояльності «Бонус+».
Без оперативності з боку банків та державної інфраструктури прихід Apple Рау в Україну може і не дати якихось значущих результатів. Особливо за межами великих міст. У малих населених пунктах, як відомо, і звичайну кредитку ще не всюди приймуть як оплату, що вже говорити про безконтактну.
Певну частку песимізму додає і досвід Google Рау. Його теж багато чекали, на нього сподівалися. Якщо подивитися на оприлюднену «Приват Банком» статистику, то факт низької кількості транзакцій за допомогою даного сервісу стає очевидним.
Кількість його активних користувачів становить всього декілька десятків тисяч, у той час як загальна кількість власників кредитних карток «Приват Банку» досягає майже 20 млн.
Причина загалом одна – недостатнє поширення NFC-технології, на якій будується вся система безконтактних платежів. Мова йде не тільки про термінали та інші об’єкти інфраструктури. Навіть за смартфон з NFC-чіпом доведеться чимало заплатити – більше, ніж готові собі дозволити середньостатистичні користувачі.
Так чи змінить щось Apple Рау в Україні?
Враховуючи все сказане вище, навряд чи варто очікувати масовий перехід на «яблучний безконтакт» найближчим часом. Українська інфраструктура – річ сувора. Але, можливо, через рік ситуація зміниться. Все ж таки технології, як ми знаємо, швидко розвиваються.
Але навіть сама новина про появу на ринку великої компанії, якою є Apple, – хороша для нас всіх.
Це черговий сигнал для бізнесу, що країна розвивається і не стоїть на місці. А крім того – позитивний інфопривід про Україну в цілому.
Христина Волощук, Business Development Manager
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас