Toyota: велика кількість рівнів автономного водіння створює плутанину


Toyota: велика кількість рівнів автономного водіння створює плутанину

При обговоренні розробки безпілотних машин в пресі часто згадуються рівні автопілота. Згідно із загальноприйнятою класифікацією SAE (Society of Automotive Engineers, Спільнота автомобільних інженерів), сьогодні виділяють шість ступенів (якщо вважати за окремий ступінь нульовий рівень), описаних у документі Summary of Levels of Driving Automation for On-Road Vehicles.

Рівень 0 відповідає повній відсутності яких-небудь допоміжних функцій, а максимальний п’ятий рівень не передбачає втручання в управління людини за жодних умов.

Голова Toyota Research Institute Джилл Пратт (Gill Pratt) впевнений, що велика кількість ступенів «безпілотності» лише створює плутанину. На його думку, різниця між Level 2 (можна забрати руки з керма), Level 3 (можна не дивитися на дорогу) і Level 4 (можна взагалі не стежити за ситуацією навколо) часто лежить на рівні нюансів.

«Дуже важливо не плутати рівні автономності з тим, якого прогресу досягла та чи інша компанія, — зазначив Пратт. — Якщо ви тестуєте машину з системою Level 4, але при цьому на водійському сидінні весь час повинна знаходитися людина, яка безперервно стежить за обстановкою навколо, то це не Level 4, а Level 2».

Голова Toyota Research Institute зазначив, що в реальності більш важливе значення має не декларований рівень автопілота, а кількість ситуацій, з якими вона може впоратися.

Міркування Пратта точно описують плутанину серед автомобілістів, що використовують різні системи допомоги. Приміром, Tesla представила свій комплекс Autopilot як систему другого рівня, яка передбачає, що водій зобов’язаний стежити за дорогою незалежно від ситуації. Саме неправильне сприйняття призвело до серії аварій, в яких загинули люди.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua