Максим Пархоменко: Monobank і не тільки. Що таке мобільні банки, і яке у них майбутнє в Україні? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Максим Пархоменко: Monobank і не тільки. Що таке мобільні банки, і яке у них майбутнє в Україні?

Кредит&Депозит
910
Наприкінці весни поточного року компанія Fintech Band анонсувала запуск першого мобільного банку в Україні. Вже восени команда Дмитра Дубілета запустила бета-версію онлайн-банкінгу платформи від Monobank.
Так Україна поступово підключається до загальносвітової тенденції переходу до фінансових послуг в онлайні.
Згідно з дослідженнями ірландської консалтингової компанії Accenture, більш ніж третина клієнтів банків перейшли б на обслуговування в Amazon, Google, Facebook в разі, якщо вони б надавали такі послуги.
Основною перевагою такого банкінгу є доступність сервісів онлайн, адекватність служби підтримки та відсутність зайвої бюрократії, а інтерфейс тільки сприяє залученню клієнтів.
Ця віха в банкінгу не нова, вона почала розвиватися ще 27 років тому.
З появою системи онлайн-банкінгу стало можливим переведення багатьох процесів в онлайн.
На першому етапі клієнтам були запропоновані депозити з більш високими процентними ставками, які досягалися за рахунок зменшення кількості відділень і переведення усіх основних сервісів та обслуговування в кол-центри.
На початку 2000-их років цей сервіс вже був стандартом для багатьох роздрібних банків. На цей період якраз і припадає основне введення онлайн рахунків.
Так, одним з перших повністю цифрових банків був First Direct.
Клієнти обслуговувалися в ньому спочатку через телефон без відвідування відділень. Далі, з розвитком електронних систем, клієнти стали плавно переходити в онлайн.
В 1991 році, через 3 роки після відкриття банку, його послугами користувалися близько 100 000 осіб. На поточний момент кількість клієнтів зросла в 13 разів, а сам він входить до групи HSBC.
Даний світовий тренд тільки продовжує набирати обертів. Так, у 2016 році стартував проект онлайн банку у Великій Британії — Atom.
За минулий рік команді банку вдалося залучити близько 110 млн фунтів стерлінгів депозитами на рахунках клієнтів.
Проект дозволяє не тільки відкривати онлайн картки, робити перекази і покупки, а й оформляти кредити й іпотеку прямо у себе в смартфоні за допомогою додатку компанії, який захищено відбитками пальців або скануванням обличчя.
Також прикладом успішного бізнесу можна назвати проект Number26. З початку 2015 року банк зумів залучити близько 200 тисяч клієнтів у різних країнах Європи. Банк пропонує як грошові перекази, так і інвестиції.
Успішним прикладом інтернет-банку можна вважати російський Тінькофф Банк.
Банк є старожилом ринку і працює з 2006 року. З 2012 року банк активно випускає кредитні картки, обсяг яких становить близько 1,5 млн одиниць.
У 2016 році банк почав пропонувати продукти і інших банків у себе на платформі, за користування якою отримує додаткову комісію.
Наш, український, Monobank буде працювати за схожою схемою. Він не буде пропонувати свої продукти, а дасть можливість співпрацювати з іншими банками.
Так, зі списку бажаючих максимально найспритнішим виявився Universal bank. По суті, у нього будуть свої клієнти, які будуть використовувати майданчик самої платформи.
Наступним у списку буде Iboxbank, який стане доступним для підключення трохи пізніше.
Клієнтів він буде заманювати кредитними лімітами до 100 000 гривень, більш низькими комісіями, підвищеним відсотком на залишок на картці, а також кешбеком до 20%.
В цілому, якщо проаналізувати поточний світовий ринок, ми дуже сильно відстаємо в цьому плані від західного ринку.
Потенційне зростання банківської сфери видніється саме у цьому напрямку, а з урахуванням успішних світових прикладів нашим вітчизняним командам є у кого вчитися.
Тому найближчим часом ми станемо свідками зростання пропозиції цієї послуги.
Максим Пархоменко, аналітик Альпарі
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас