Анна Теселько: купівля авто в ProZorro.Продажі. Коли копійка вирішує — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Анна Теселько: купівля авто в ProZorro.Продажі. Коли копійка вирішує

Особисті фінанси
4780
За час роботи системи електронних торгів ProZorro.Продажі (8 місяців) в ній було продано 77 автомобілів. Найдорожчий – Toyota Sequoia 2011 випуску з пробігом 128 тис. км – придбали за 926 888,88 грн.
Але найцікавішими можна назвати торги, в яких виявилося, що ціна питання – одна копійка. Саме на таку суму відрізнялася ставка переможця аукціону від пропозицій конкурентів. Тобто всього одна копійка дозволила перемогти і придбати автомобіль за дуже вигідною ціною.
У березні 2017 системі був опублікований лот – автомобіль Toyota Corolla 2013 року випуску з об’ємом двигуна 1,6 і пробігом 89 234 км. З недоліків – зношені покришки і незначні пошкодження фарби на кузові.
Початкова вартість машини становила 248 184 грн. В ході аукціону, в який прийшли 10 учасників, ціна зросла на 29% відсотків і переможець купив авто за 320 100,01 грн.
Ще одна історія з перемогою в одну копійку була на аукціоні з продажу KIA CEED 2011 випуску, за який боролися 4 учасники.
Початкова вартість лота становила 200 тис. грн. В ході аукціону вона зросла на 12,5%, і учасник-переможець придбав авто за 225 000,01 грн.
Супер приклад – аукціон, на якому продавали вже відразу три інкасаторські автомобілі (Citroen 1992 року, Volkswagen T5 2012 року і Volkswagen Transporter 2013), пневматичний пістолет і 16 бронежилетів.
Початкова ціна всього цього добра становила 1 268 688,98 грн і в ході електронного аукціону, на якому торгувалися 4 учасники, зросла на 22,6%. Переміг учасник з пропозицією 1 555 555,56 грн.
У всіх трьох наведених прикладах – одна і та ж історія успіху. Різниця між ставкою переможця і найближчою ставкою конкурента склала 1 копійку. Причому варто зауважити, що перемога з такою мінімальною різницею можлива не тільки в аукціонах з вартістю лота в кілька сотень тисяч, але і в тих торгах, де мова йде про мільйони, що і демонструє третій приклад.
Як таке можливо?
При виді таких торгів може виникнути питання, чому різниця ставок така маленька? Адже в умовах кожних торгів вказано фіксований розмір мінімального кроку підвищення ціни. Так, Регламент роботи системи передбачає мінімальний крок, який вказується при оголошенні торгів. Але, на жаль, не всі учасники звертають увагу на той факт, що цей крок робиться від своєї попередньої ставки, а не від ставки найближчого конкурента під час електронного аукціону.
Щоб виграти торги і при цьому не переплатити, основне завдання учасника – моніторити дві речі. Перше – крок в аукціоні повинен бути мінімальним (тільки той, який зазначений в умовах торгів, а не підрахований вами на калькуляторі). Друге – ваша ставка повинна бути більшою від від ставки конкурента хоча б на 1 копійку.
Повторюємо успіх однієї копійки
Всі ці приклади з 1 копійкою ще раз підтверджують правило, що в аукціонах краще відразу пропонувати більш високу ціну. Учасник з найкращою початковою пропозицією в першому раунді електронного аукціону робить ставку останнім.
Як же виглядає одна з переможних стратегій? Припустимо, у нас є лот з початковою вартістю 100 грн. У нього подали пропозиції трьох учасників і їхні цінові пропозиції виглядають так:
Виходить, що Учасник 2 буде в першому раунді робити ставку останнім, коли вже можна побачити ставки його конкурентів. Припустимо ці ставки 122 і 127 грн. Учасник 2 може поставити 130, щоб зберегти своє право ходити останнім. Або, оцінивши свої можливості, вирішить зробити ставку 125 грн. Тоді він втратить право ходити останнім, і в другому раунді перевагу бачити ставки конкурентів перед своїм ходом буде вже у Учасника 3.
Анна Теселько: купівля авто в ProZorro.Продажі. Коли копійка вирішує
За тим же принципом проходять і два наступні раунди.
Важливо пам’ятати, що піднімати ціну можна до розумної межі – до тієї суми, яку ви і правда готові заплатити за цей лот. А визначитися з бюджетом покупки потрібно ще до початку аукціону, щоб в ході торгів не вираховувати кожну цифру, не заплутатися і встигнути подати свою пропозицію.
Якщо у вас спочатку був розрахований бюджет, висока початкова пропозиція і ваша ставка за підсумком аукціону виявляється найвищою – ви перемагаєте. Навіть якщо пропозиція найближчого конкурента йменша всього на 1 копійку.
Анна Теселько, керівник проекту “Публічні аукціони” торговельного майданчика Zakupki.Prom.ua
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас