Віктор Кириченко: помилки покупців при онлайн-шопінгу, якими користуються шахраї — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Віктор Кириченко: помилки покупців при онлайн-шопінгу, якими користуються шахраї

Фінтех і Картки
1051
Більшість шахраїв на торгових майданчиках – послідовники. Це означає, що їхні схеми обману покупців досить однотипні. І всі вони засновані на надмірній довірливості і неуважності покупців. Тому, щоб убезпечити себе від обману, раджу запам’ятати 3 часті помилки покупців, через які вони стають легкою здобиччю для шахраїв.
Перша помилка – оплата замовлення до його отримання
Роблячи передоплату не перевiреному продавцю, ви ризикуєте залишитися без грошей і без покупки, отримати неякісний продукт або навіть його імітацію (наприклад, картонний планшет, замість справжнього). Продавець може просто забрати ваші гроші і зникнути.
Щоб уникнути таких неприємностей, дотримуйтеся правила покупок на маркетплейсах №1оплачуйте товар після отримання.
Скористайтеся сервісами накладених платежів, послугами кур’єрів, забирайте товар в центрах самовивозу. Звичайно, це може зайняти більше часу, коштувати трохи дорожче. Але краще витратити на 30-40 грн більше, ніж втратити сотні або навіть тисячі гривень за кілька хвилин.
Якщо станеться так, що тільки у одного продавця на маркетплейсі є потрібний товар, і він попросить внести передоплату, обов’язково перевірте його репутацію. З цим допоможе правило покупок №2читайте відгуки і перевірте рейтинг компанії.
Якщо у продавця дуже багато негативних відгуків – краще пошукайте іншого. Коли таких відгуків до 10% (і вони опубліковані не підряд) – це нормально для бізнесу і боятися не варто.
Друга помилка – оформлення угоди по телефону
Історія зазвичай така: покупець готовий замовити товар і хоче зробити це швидше. Тому дзвонить продавцеві і підтверджуєте угоду на словах. Чим це погано: маркетплейс не дізнається про це замовлення, воно ніде не фіксується. Тому, якщо продавець виявиться шахраєм, торговому майданчику буде складніше (навіть майже неможливо) допомогти вирішити проблему.
Оформляючи угоду по телефону, покупець не потрапляє під дію програми захисту покупок.
Тому головна порада для уникнення такої ситуації (вона ж – правило покупок № 3), – замовляйте товар на маркетплейсах тільки через кошик.
Якщо ви постраждаєте в результаті такої оборудки – торговий майданчик відшкодує фінансові збитки.
Третя помилка – поспіх при отриманні товару
Думаю, з кожним бувало: поспішаєш (або тебе квапить кур’єр) і не встигаєш ретельно перевірити товар при отриманні. Тому побіжно переглядаєш продукт, комплектацію та оплачуєш покупку.
Здавалося б, що нічого страшного статися не повинно, товар отримано. Однак, саме через поспіх і неуважність можна стати власником підробки, бракованого або б/у товару.
Уникнути такої неприємної ситуації допоможе правило покупок №4ретельно перевіряйте якість товару при отриманні і наявність документів (чека, гарантійного талона, технічного паспорта і т.п.).
Якщо, наприклад, техніка не працює, на речі є явний дефект, просто відмовтеся від оплати і поверніть товар. Якщо ви цього не зробите, відповідальність за поломку, брак, дефект може лягти на вас. Тоді буде складно довести, що таким цей товар ви вже отримали, а не самі його випадково (або навмисно) зіпсували.
Упевнений, якщо ви будете слідувати описаним 4 правилам покупок на маркетплейсах і не станете втрачати пильність, онлайн-шопінг буде легким і безпечним.
Віктор Кириченко, керівник онлайн-маркету Bigl.ua
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас