Які додаткові послуги надають українські банки
Основна робота банків — збирати депозити, щоб потім видавати кредити і заробляти на цьому. Але крім основних функцій, фінустанови можуть порадувати нас іншими послугами. На одних вони заробляють прямо, а інші служать стимулом для клієнтів працювати саме з цим банком.
Про такі послуги нам розповіли начальник відділу банківського страхування ПУМБ В’ячеслав Меліхов, заступник голови правління “Банку Кредит Дніпро” Андрій Мойсеєнко, начальник відділу сегменту масового ринку “Укрсоцбанку” Дмитро Сахно, директор департаменту дистанційних продажів і CRM Platinum Bank, а також в прес-службах “Альфа-Банку Україна” і “ОТП Банку”.
ПО-СТАРОМУ ВЖЕ НЕ ВИХОДИТЬ
Життя змушує банки освоювати нове. “Надання ними одних лише фінпослуг робить їх просто неконкурентоспроможними, — каже Андрій Мойсеєнко. — І в подальшому ці процеси будуть тільки посилюватися. Сьогодні банки конкурують вже не тільки між собою, але і з фінтехкомпаніями. В недалекому майбутньому ми чекаємо того, що і зовсім нефінансові IT-компанії почнуть впроваджувати платіжні інструменти, і це ще більше посилить конкуренцію на фінансовому ринку.
Одним словом, банкам, щоб в недалекому майбутньому виживати на ринку, необхідно буде повністю перебудовувати концепцію роботи, ставати набагато гнучкішими в плані надання послуг. Це стосується як технологій, так і розширення сервісів, включаючи і зовсім небанківські”.
ЗА СУМІСНИЦТВОМ. Ми вже звикли, що у відділеннях банків можна відправляти і отримувати грошові перекази, оплачувати “комуналку” і т. д. Але цим сьогодні намагаються не обмежуватися. “Крім звичних банківських продуктів, банки намагаються просувати продукти і послуги, які приносять комісійний дохід”, — говорить Валерій Черкасов.
Наприклад, банк пропонує клієнтам страхування життя і здоров’я, майна і домашніх тварин, на випадок непередбаченого скорочення на роботі, захист при втраті працездатності в разі нещасного випадку на транспорті, страхування дітей від травм. Або приклад від В’ячеслава Меліхова, коли у відділеннях банку можна придбати страховий поліс “Мандрівник”, що діє 30 календарних днів перебування за кордоном без обмеження кількості поїздок, протягом цілого року. А прес-служба “ОТП Банку” наводить приклад гібридного вкладу, коли клієнт отримує підвищену ставку за тримісячним депозитом за умови розміщення такої ж суми в інвестиційному фонді.
ЗАМОВЛЕННЯ КВИТКІВ ТА ОСОБИСТИЙ ПОМІЧНИК
“У цілому спектр нефінансових послуг охоплює відпочинок і розваги (замовлення чартерних рейсів, резерв столиків у ресторанах, організація заходів), цілодобову допомогу в будь-якій точці світу (прийом в будь-якому медзакладі, виклик служб порятунку, поліції, швидкої допомоги, комунальників та ін.), юридичні послуги, техдопомогу на дорозі, кур’єрську доставку, допомогу по дому та господарству, страхування здоров’я і життя, і навіть послуги особистого секретаря”, — розповідає Андрій Мойсеєнко. Наприклад, у своєму акаунті в системі інтернет-банкінгу клієнт зможе замовити таксі, забронювати столик в ресторані або номер у готелі, замовити доставку їжі та багато іншого.
ПРЕСТИЖНЕ. “Власники преміальних карток отримують додаткові небанківські привілеї”, — продовжує Андрій Мойсеєнко. Наприклад, послугу Priority Pass — одну з найпрестижніших міжнародних програм, що відкриває доступ у vip-зали аеропортів всього світу. Також серед додаткових переваг для цих клієнтів — картка IAPA, що надає знижки у готелях, компаніях з прокату авто по всьому світу і т. д.
ГРОШОВЕ. Банки активно заохочують активних користувачів своїх продуктів. “Одним з видів заохочення є cashback (повернення частини вартості покупки) — програма лояльності при покупках за допомогою платіжних карток”, — наводить приклад Дмитро Сахно. Наприклад, розмір повернення може досягати 6% при розрахунках в мережі АЗК і 4% при розрахунку в ТРЦ. Або ж банк сплачує своїм клієнтам — держателям преміальних карток рахунки в ресторанах і авіаквитки. “За звичайні розрахунки своїми картками клієнти банку отримують бонуси, які потім можна обміняти на проведення свого дозвілля або подорож у будь-яку країну світу”, — говорить Андрій Мойсеєнко.
ПОМІЧНИК. “Банк все частіше виконує роль персонального консультанта і помічника”, — розповіли в прес-службі “Альфа-Банку Україна”. Наприклад, в інтернет-банкінгу “Фінансовий календар” показує клієнту дату повернення депозитів і платежі по кредитах, в ньому можна створювати нагадування про платежі і зробити їх регулярними. “Ще хочеться відзначити таку непрофільну послугу, як консьєрж-сервіс. Вона часто надається в рамках преміальних карткових пропозицій.
Це може бути як класичний консьєрж, який допомагає в побутових організаційних питаннях, так і профільний, — говорить Дмитро Сахно. — Наприклад, автоконсьерж привезе бензин чи допоможе з викликом евакуатора. Ціна такої послуги може часто бути включена у вартість картки. Іноді банки надають безкоштовно в рамках smart pricing — коли банк домовляється з клієнтом, що той розраховується карткою на певну суму, і тоді банк не стягує плату за консьєржа”.
ПОПУЛЯРНЕ
На питання: “А що з цього найбільш популярне в народі?” — представники різних банків відповідають по-різному.
“Все більше клієнтів банку переходять на оплату комунальних платіжок онлайн”, — кажуть у прес-службі Альфа-Банку Україна. А на думку Дмитра Сахно, поза всяким сумнівом клієнти віддають перевагу різним програмам лояльності. “Особливою популярністю користуються програми з можливістю накопичувати бали за розрахунки в торговельній мережі (для прикладу: 1 гривня = 1 бонус). В подальшому бонуси можна обмінювати на подарунки. Як показує практика, клієнти воліють накопичувати бали на фітнес-браслети, велосипеди, продукцію компанії Apple та поповнення мобільних операторів”, — розповідає Дмитро Сахно.
“КАРТЯРІ”. Про переваги тих, хто носить в гаманці “пластик”, розповідає Андрій Мойсеєнко: “Серед клієнтів — власників карток Gold затребуване отримання інформаційно-консультаційних послуг (допомога у пошуку адреси, телефону, час роботи установи, майстрів для ремонту тощо)”. Також серед найпопулярніших — замовлення квітів, бронювання столиків у ресторанах, туристичні послуги, кур’єрська доставка.
“Активно користуються функцією “Розумний рахунок”: кожен може встановити для себе фіксовану суму або відсоток, які будуть перераховуватися на накопичувальний рахунок під час здійснення кожної покупки. Це можуть бути 10, 20, 50, 100 грн або 5, 10, 20, 50% від суми покупки. Це дуже зручний сервіс для тих, хто ніяк не може накопичити гроші на бажане придбання”, — продовжує Андрій Мойсеєнко.
Ряполов Костянтин
За матеріалами: Сьогодні
Поділитися новиною