"Сонячний" літак Solar Impulse 2: неможливе можливо — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Сонячний" літак Solar Impulse 2: неможливе можливо

Технології&Авто
575
Літак на сонячних батареях завершив 16-місячний навколосвітній політ, приземлившись у точці старту – Абу-Дабі.
Навколосвітня подорож і тривалі безпосадкові перельоти Solar Impulse 2 через океани доводять, що сонячна енергія може успішно застосовуватися не тільки у виробництві електрики, а й у сфері авіації. Це колосальний технологічний прорив. Оскільки йдеться про принципово нове в багатьох сферах – матеріали, акумулятори, сонячні батареї, точніше, елементи до них тощо. Так, Solar Impulse 2 не назвеш перспективним видом повітряного транспорту, але, по-перше, це нам очевидно тільки зараз і невідомо, як буде вже років через 10-20, а по-друге, проект вже тепер є символом того, що відновлювана енергетика дає змогу домогтися неможливого.
Шлях в 40 тисяч кілометрів тривалістю 447 годин
Подорож літака Solar Impulse 2 (офіційна назва прототипу HB-SIA) навколо земної кулі почалася о 7:30 за місцевим часом 9 березня 2015 року в Абу-Дабі. Маршрут літального апарату розбили на 12 етапів з посадками в пунктах, назви більшості з яких нічого не скажуть людині не залюбленій у географію – Маскат, Ахмадабад, Варанасі, Мандалай, Чунцин, Нанкін, на Гаваї, Фінікс і Нью-Йорк… Два довгих етапи – з Японії на Гаваї і з Америки (Нью-Йорк) в Європу (Севілья) – тривали близько 120 годин безперервного польоту. Повітряним судном керував Андре Боршберг.
За польотом цієї всесвітньої сенсації в режимі нон-стоп стежив диспетчерський центр в Монако, а метеорологи постійно оновлювали інформацію про погоду, обираючи для Solar Impulse 2 оптимальний щодо сонячної енергії маршрут.
Шлях з Еміратів до Японії літак подолав за відносно нетривалий час і без особливих проблем. Вони почалися під час наступного перельоту з Гаваїв: через перегрів сонячні батареї повітряного судна серйозно постраждали. Потім літак зробив вимушену зупинку для ремонту. Але це було не єдиною причиною затримки: близько 8-ми місяців Solar Impulse 2 простояв в ангарі аеропорту Kalaeloa на гавайському острові Оаху, чекаючи, коли… тривалість дня в північній півкулі буде достатньою, щоб можна було забезпечити заряджання акумуляторів, а отже – здійснювати багатоденні безпосадкові рейси на сонячних батареях.
21 квітня 2016 року відремонтований Solar Impulse 2 вилетів з Гавайських островів у Фінікс (Арізона, США). На цьому етапі літаком вже керував швейцарський пілот Бертран Пікар, який змінив Андре Боршберга.
На 11 етапі відбувся переліт з Арізони до Оклахоми, а вже звідти – до Нью-Йорка.
21 червня 2016 року літак продовжив подорож перельотом через Атлантичний океан до іспанського міста Севілья, а це – 5 734 км (!). Звідти, 11 липня, Бертран Пікар вирушив у 50-годинну поїздку в Каїр (Єгипет).
24 липня Solar Impulse 2 вилетів з Каїра і зробив завершальний етап своєї навколосвітньої подорожі, досягнувши пункту старту – Абу-Дабі.
Двигун слабше «Ланоса», крила довші, ніж у аеробуса
Перші повідомлення про одіссею Solar Impulse 2 здалися настільки фантастичними, що машина була в уяві мало не надлегкою «моделлю», керованою по радіо. Але це все не так. Це реально одномісний літак (кабіна розміром із салон невеликого автомобіля) загальною вагою більше двох тонн – 2 300 кг. Розмах крил Solar Impulse 2 становить 72 метри, трохи більше за розмах крил Airbus A380, найбільшого пасажирського літака в світі.
"Сонячний" літак Solar Impulse 2: неможливе можливо
Кисневе обладнання салону літака забезпечує політ на висоті 12 000 метрів. Однак реально Solar Impulse 2 здатний піднятися «тільки» на 8 500 метрів. Потужність його електродвигунів сукупно становить 70 к. с. Літак отримує енергію виключно від сонця – через 17 тисяч фотоелементів, розміщених на поверхні фюзеляжу. Вдень вони «крутять» двигуни і пропелери апарату безпосередньо, а також заряджають батареї, які літак використовує вночі.
Над проектом Solar Impulse 2 працювали підприємець Андре Боршберг і лікар-психіатр Бертран Пікар (обидва при цьому льотчики-любителі). Вартість проекту – майже $150 мільйонів, а його спонсорами виступили близько 80 різних компаній – від Google і хімічної компанії Solvay до швейцарських годинників Omega.
Мирослав Лискович
За матеріалами:
Укрінформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас