Артем Ковбель: Подорожчання палива в Україні - найближчі прогнози — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Артем Ковбель: Подорожчання палива в Україні - найближчі прогнози

Енергетика
2618
Незважаючи на законодавчі зміни в частині Закону «Про митний тариф України», згідно з яким були скасовані мита на імпорт в Україну електромобілів, що в свою чергу вплинуло на багаторазову динаміку їх зростання в кількісному вираженні, всі ми ще довгий час будемо залишатися вірними нашим конформістським звичкам в частині незмінної експлуатації і володіння нашими «Petrol consuming friends». Тому прогнози в частині зростання цін на пальне, як в найближчій, так і в середньостроковій перспективі, не можуть нас не хвилювати.
Нижче, наведена інформація про складову при формуванні ціни на пальне, основні причини та прогнози його зростання в середньостроковій і короткостроковій перспективі.
Отже, що ж входить в склад ціни українського палива?
У ціні українського палива закладені наступні складові:
1. Відпускна ціна виробника – 40%;
3. Податки: акциз на паливо, розмитнення + ПДВ – 45%;
4. Витрати + заробіток мережі АЗС – 15%.
Що впливає на ціну бензину?
Серед чинників, які визначають ціну пального в рамках України варто виділити:
1. Світові котирування на нафту – в залежності від середньозважених місячних котирувань світових цін, виробник формує відпускну ціну на пальне;
2. Зростання курсу долара – основний фактор підвищення цін на пальне, який моментально реагує на зростання/пониження ціни на паливо;
3. Кон’юнктура ринку – внутрішня кон’юнктура попиту на пальне є одним з факторів підвищення цін на паливо;
4. Посівна/збір врожаю – як правило перед посівною, в весняний період і осінній період збору врожаю, зростають ціни на паливо, в першу чергу дизельне;
5. Зимовий період – характерне подорожчання палива за рахунок додавання в нього присадок, стосується в першу чергу дизельного палива;
6. Законодавчі зміни/обмеження: зміна мита на паливо і акциз (зараз прив’язка до євро).
Статистика найбільших мереж АЗС:
Топ-5 лідерів ринку найбільших заправних мереж представлені в особі:
1. “Укрнафта”, “Укртатнафта”, “Авіас”, “Авіас плюс”, ANP, “Мавекс”, “Мавекс плюс”, Sentosa Oil – група Приват – т1539 АЗС;
2. ОККО – Віталій Антонов- 329 АЗС;
3. АМІК- 232 АЗС
4. БРСМ- 146 АЗС;
5. Shell – 141 АЗС;
Географія імпорту українського палива:
50-70% палива імпортується з Білорусі, решта 30-40% – Прибалтика, Росія, Румунія, Ізраїль, Греція.
Якою буде ціна на бензин в короткостроковій перспективі?
Формування ціни на паливо в найближчій перспективі визначать описані вище фактори, які в свою чергу залежать від:
1. Від зовнішніх загальносвітових тенденцій – рух світових цін на нафту, які диктуються світовими виробниками і геополітикою світових країн-лідерів;
2. Від внутрішніх країнових тенденцій – формування нового уряду, що вплине на настрої на валютному ринку і курс національної валюти, черговий транш МВФ, настрої інвесторів і т.д., що в сукупності визначить ціну на пальне.
На мій погляд, несуттєвий відкат курсу гривні, який всі ми зараз спостерігаємо, має штучний адміністративний характер та підконтрольний НБУ і КМ (Кабінету міністрів- ред.). Економічних передумов для зміцнення національної валюти у вигляді таких макроекономічних факторів як – зростання зовнішнього сальдо платіжного балансу, збільшення обсягу інвестицій – немає, що однозначно в середньостроковій перспективі 2-3-х місяців вплине на зростання пального, в короткостроковій перспективі, до кінця березня, підвищення ціни на пальне не варто очікувати, ціни на паливо залишаться на тому ж рівні за умови відсутності різких стрибків курсу національної валюти по відношенню до долара.
Артем Ковбель, Партнер Kreston GCG
За матеріалами:
Файненс.ЮА
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас