Україна займає друге місце серед найбільш песимістично налаштованих країн світу після Південної Кореї (дослідження)
Індекс споживчої довіри Nielsen в Україні в третьому кварталі 2015 року піднявся до рівня в 51 пункт, що на 3 відсоткові пункти більше, ніж у другому кварталі 2015 року, але на 1 пункт менше, ніж в четвертому кварталі 2014 року.
Згідно з результатами дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey), незважаючи на зростання індексу в Україні другий квартал поспіль, країна все ще посідає друге місце серед найбільш песимістично налаштованих країн світу після Південної Кореї.
Nielsen нагадує, що різкий обвал індексу – відразу на 11 пунктів, до 41 пункту – відбувся у першому кварталі 2015 року, відкинувши країну на останнє місце серед 60 країн, у яких проводиться дослідження. Кварталом раніше Україна втратила ще 5 пунктів, але посідала 56 місце.
Компанія зазначає, що в третьому кварталі 2015 року в Україні всі три ключові показники, на основі яких розраховується індекс, залишилися практично на тому ж рівні, що і кварталом раніше. “Все ще значна частина респондентів вважає, що зараз не найкращий час для купівлі речей, а фінансове становище і перспективи в роботі найближчі 12 місяців залишають бажати кращого”, – йдеться в дослідженні.
Згідно з ним, 96% опитаних думають, що сьогодні країна перебуває у стані економічної рецесії – це на 2 відсоткові пункти більше, ніж у попередньому кварталі. Даний показник є одним з найвищих у світі: вище тільки у Венесуелі, де 98% вважає, що економіка країни перебуває в стані падіння. Для порівняння, у Хорватії ця цифра становить 91%, Греції – 89%, Росії – 79% (+14 в.п.), в Польщі – 54% (-10 в.п.)
Nielsen вказує, що більшість українців продовжили економити на купівлі одягу – 64%. Число тих, хто заощаджував на інших статтях витрат, знизилося незначно: 56% опитаних (58% у другому кварталі 2015 року) намагалися економити на газі та електроенергії, 49% скоротили витрати на розваги поза домом (55%) і 49% економили на відпустці (50%). Крім того, 23% українців заявляють, що у них не залишається вільних коштів після купівлі товарів першої необхідності (28%).
Водночас у порівнянні з попереднім кварталом більше українців планує витрачати гроші на новий одяг – 32% замість 24%, на відпустку і свята – 28% замість 23% і робити заощадження – 26% замість 24%.
Згідно з дослідженням, як і раніше, основними причинами занепокоєння українців є війна – 60% (+ 8 в.п. до попереднього кварталу) та економічна ситуація в країні – 28% (+ 2 в.п.), а також підвищення цін на комунальні послуги – 27% (+2 в.п.), а менше – ціни на споживчі товари – 17% (-2 в.п.).
У цілому глобальний Індекс споживчої довіри зріс у третьому кварталі на 3 пункти – до 99, що є найвищим показником з 2006 року. Серед основних причин стурбованості людей за останні півроку в світі лідирують стан ринку праці та економіки – 30% та 22% відповідно, однак у Європі зростає занепокоєння зростанням тероризму по всьому світу – 18% респондентів (+ 7 в.п.).
Серед найбільших світових економік в США в третьому кварталі 2015 року Індекс споживчої довіри показав зростання відразу на 18 пунктів (119), що стало найвищим показником для країни за всі 10 років вимірювання індексу компанією Nielsen. Споживча довіра в Європі продовжує зростання третій квартал поспіль: в 21 європейській країні з 32, де проводилося дослідження, зафіксовано збільшення Індексу споживчої довіри, в результаті чого регіональний індекс досяг позначки 81 пункт – найвищий показник з 2008 року.
Дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen проводилося з 10 серпня по 4 вересня 2015 року. Всього було опитано понад 30 тисяч споживачів з 60 країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Європи, Латинської Америки, Близького Сходу, Африки та Північної Америки.
The Nielsen Company – один з провідних у світі гравців ринку маркетингових досліджень. Компанія була заснована в 1923 році в Чикаго, зараз працює в 106 країнах світу. В Україні Nielsen присутній з 1995 року, і на даний момент у компанії працює понад 500 осіб.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною