Українці перестають купувати автомобілі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українці перестають купувати автомобілі

Особисті фінанси
1381
Вперше за багато років у травні було продано лише 13 тис. старих автомобілів. Це практично в два рази менше порівняно з квітнем, повідомив директор консалтингової компанії AUTO-Consulting Олег Омельницький. Таких рекордно низьких продажів, каже він, не спостерігалося в Україні ві початку 1990-х. «Навіть у посткризовий 2009 р. продавалося не менше 30 тис. машин на місяць», – зазначив співрозмовник.
У травні подібний антирекорд був встановлений на ринку нових автомобілів. Як раніше писав «Капітал», за останній місяць весни було реалізовано близько 3 тис. машин, в три рази менше порівняно з квітнем і в п’ять разів менше, ніж у травні 2013 р. (15 і 13 тис. шт. відповідно).
Руїни в моді
Ціни на вживані автомобілі встановлюються у валюті, тому в гривневому еквіваленті машини подорожчали практично на 40%. Більшість продавців надають незначні знижки до 5%, розповідає Омельницький. Нечисленні покупці віддають перевагу найдешевшим автомобілям. У травні різко збільшився попит на машини радянського, російського та українського виробництва за $500-1500, випущені 20-25 років тому, ділиться експерт. За його даними, в травні 2014 р. порівняно з тим же місяцем 2013 р. частка «Славути» на ринку старих автомобілів зросла з 5,15% до 5,3%, «Ниви» – з 4,28% до 4, 47%, ВАЗ-2101 «Жигулі» – з 3,4% до 3,6%. Популярні раніше іномарки не користуються колишнім попитом. Наприклад, за інформацією AUTO-Consulting, частка Skoda Fabia знизилася з 1,57% до 1,32%, а Mazda 6 – з 1,4% до 1,24%.
Популярністю користуються лише ті машини, власники яких хочуть швидше за інших позбутися свого рухомого майна. Такі продавці готові поступитися 15-25% від початкової ціни, пояснює керівник PR-служби сайту оголошень rst.ua Микола Росліченко. За його словами, пропозиції з термінових продажів автомобілів за останні кілька місяців зросли вдвічі. Такі оголошення найчастіше подають жителі Донецької, Луганської областей та Криму.
Недорогі вживані автомобілі найчастіше купують жителі тих самих східних областей. Більшість з них намагаються тимчасово пересісти з дорогих іномарок на старі автомобілі. Таким чином городяни рятують своє майно від мародерів.
Ринок впаде
Ринок вживаних автомобілів повторює тенденції, які спостерігаються в сегменті нових машин, з двомісячним запізненням, каже директор компанії «Європа-Авто» (офіційний дилер Skoda) Вадим Паламарчук. Наприклад, у квітні цього року, за даними AUTO-Consulting, продажі нових легковиків скоротилися на 64%, а старих – всього на 24,5% до відповідного періоду минулого року. Це дозволило збільшити частку вживаних машин за останній рік з 67,4% до 75-80% від загальної кількості продажів.
За очікуваннями Вадима Паламарчука, вже до кінця року на частку старих автомобілів припадатиме близько 70% сумарних продажів. Інші прогнози надає директор з продажу автомобілів компанії «Едем-Авто» (офіційний дилер Hyundai) Костянтин Домашевський. Він упевнений, що частка вживаних машин зросте цього року до 77%. На думку експерта, на ринку нових автомобілів сильніше позначається фактор відкладеного попиту – близько 70% потенційних покупців вирішили відкласти купівлю. У 2014 р. дилери розраховують продати 100-120 тис. нових автомобілів, що в два рази менше порівняно з минулим роком.
Дмитро Уляницький
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас