Авіакомпанії йдуть з ринку внутрішніх перевезень — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авіакомпанії йдуть з ринку внутрішніх перевезень

Фондовий ринок
1130
Втрата Криму боляче вдарила по українській авіації. За попередніми даними, в березні 2014 року авіаперевезення внутрішньоукраїнськими маршрутами порівняно з аналогічним періодом минулого року впали на 18%, повідомив «Капіталу» голова Державної авіаційної служби Денис Антонюк.
Рейси скорочуються
Однією з причин зменшення кількості авіаперевезень є припинення польотів за напрямком Київ-Сімферополь. Після окупації Криму Державіаслужба розповсюдила повідомлення про те, що аеропорт Сімферополя не може приймати і відправляти літаки. Перебої під час виконання рейсів українськими авіакомпаніями – «Міжнародними авіалініями України» і Yanair – спостерігалися на початку березня. А вже через два тижні вони перестали літати на півострів. МАУ припинила польоти до 29 квітня, а Yanair – до 30 квітня, говориться в офіційних повідомленнях перевізників. Придбати у цих авіакомпаній квитки на травневі рейси з Києва в Сімферополь зараз неможливо.
На інших внутрішніх напрямках також відбулися зміни. Наприклад, авіакомпанія «ЮТейр-Україна» у березні скоротила частоту польотів з 21 до 17 рейсів на тиждень на лінії Київ-Донецьк і з 6 до 3 – на Київ-Харків та Київ-Луганськ. З 30 березня авіакомпанія тимчасово – на період літньої навігації – призупинила виконання рейсів до Харкова і Луганська. Крім цього, в грудні минулого року польоти призупинив авіаперевізник Air Onix.
Дорогі квитки
Велика частина пасажирів внутрішніх рейсів – представники бізнесу, говорить заступник комерційного директора авіакомпанії «ЮТейр-Україна» Володимир Катерний. Він додає, що ця категорія споживачів першою реагує на погіршення політичної та економічної ситуації в країні. Катерний зазначає, що компенсувати втрату пасажиропотоку можна за рахунок туристів. Але зараз зробити це практично неможливо, оскільки авіакомпанії не можуть знизити вартість перельотів. Саме ціна квитка відіграє найважливішу роль при виборі транспорту для подорожі.
Низький попит на внутрішні перельоти зумовлений високою ціною авіаквитків, підтверджує начальник комерційної служби міжнародного аеропорту «Харків» Владислав Ільїн. Директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький також вважає, що розвитку внутрішньоукраїнських авіаперевезень заважає висока собівартість таких польотів. Крім того, серйозну конкуренцію створюють залізничний транспорт і міжміські автобуси. Дістатися до місця призначення наземним транспортом можна в кілька разів дешевше, ніж повітрям.
Норвезька схема
Щоб знизити ціну на авіаквитки, в першу чергу потрібно зменшити вартість палива, вважає Владислав Ільїн. На нього припадає до 50% всіх витрат на переліт. «У колишні часи з боку керівництва країни висловлювалися пропозиції звільнити від ПДВ операції з продажу палива для внутрішніх авіарейсів», – говорить він і зазначає, що в деяких країнах практикувалося звільнення аеропортових послуг від ПДВ, а авіакомпаній на внутрішніх лініях – від сплати аеронавігаційних зборів. За його підрахунками, ці заходи можуть призвести до зменшення вартості авіаквитків приблизно на 30%.
На думку Олександра Ланецького, для розвитку внутрішніх авіаперевезень необхідно впровадити так звану «норвезьку» схему роботи авіатранспорту: зобов’язати авіакомпанії, які виконують прибуткові міжнародні рейси з України, літати і на збиткових внутрішніх. При цьому ціни на авіаквитки на внутрішніх рейсах необхідно зафіксувати. Ланецький говорить, що авіаперевізники повинні отримувати преференції при виконанні рейсів до малих аеропортів – Маріуполя, Луганська, Чернівців, Ужгорода.
Дмитро Уляницький
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас