Україна залишиться без білоруського дизеля, але споживачі цього не помітять — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Україна залишиться без білоруського дизеля, але споживачі цього не помітять

Енергетика
1185
Український ринок нафтопродуктів у вересні може залишитися не тільки без білоруського бензину, але і без білоруського дизпалива.
Мозирський НПЗ попередив своїх покупців про те, що не зможе своєчасно виконати їх заявки на постачання дизеля у вересні. Причина – зобов’язання перед Росією з відвантаження дизпалива, виготовленого з давальницької сировини, частину переробки якого білоруси відправляли на експорт в Україну. Нагадаємо: білоруська «горючка» становить 35% нашого ринку по бензину і 38% по дизпаливу, це приблизно 170 і 150 тис. т щомісячно.
«Поки немає підстав говорити, що без білоруських поставок для роздрібного споживача щось зміниться: ні дизель на АЗС не зникне, ні ціни не підвищаться, але я не виключаю, що для промспоживачів і в оптовому сегменті ціна може підрости», – каже директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Як уточнив експерт, йдеться про автопідприємства, автобуси і автомобілі яких працюють на дизпаливі. В одній з відомих в Україні компаній з міжміського перевезення пасажирів нам відповіли, що найближчим часом вони не очікують підвищення ціни квитка через подорожчання дизпалива. Але про те, що ціни на нафтопродукти можуть збільшитися, їм поки невідомо.
Заступник директора НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев згоден, що ризики зменшення запасів дизпалива є, але якщо не буде ажіотажного попиту (тобто дрібні оптовики – від бензовоза і вище – не почнуть масово скуповувати дизель, побоюючись його подорожчання – Авт.), то роздрібний покупець нічого не помітить.
«В Україні нижчі податки в порівнянні з Росією та європейськими країнами і більш щадні вимоги до якості, особливо дизпалива, тому закордонним трейдерам вигідно у нас працювати. Але ремонт Мозирського НПЗ – деякі мережі можуть використати як привід для ажіотажного підвищення цін», – говорить Рябцев. За його прогнозами, за 2-3 тижня постачальники законтрактують поставки з Румунії, Болгарії, Польщі, Середземномор’я.
У Міненерговугілля нам відповіли, що вони поділяють стурбованість споживачів ситуацією, що створилася у зв’язку з зупинкою на ремонт Мозирського НПЗ, але вважають, що драматизувати ситуацію не варто. По-перше, резерви палива можуть з’явитися у випадку скорочення експортних поставок, адже Україна не тільки купує, а й продає нафтопродукти. Так за 7 місяців 2013 експорт бензинів склав 580,8 тис. т, дизпалива – 419,8 тис. т. По-друге, в останні роки ринок нафтопродуктів серйозно укрупнився, а це говорить про створення значних запасів (у тому числі в Держрезерві – Авт.), які ще не використані. У той же час ризик підвищення цін є: вони можуть збільшитися через підвищення світових цін на нафту, тимчасову зміну звичної системи поставок в Україну і перехід на більш витратні поставки з альтернативних джерел, наприклад, морські. Також можлива зміна цін на паливо в межах інфляції до кінця року, але це нормальна ринкова тенденція.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас