Туреччина найменше постраждала від українських спецмита на іномарки - експерт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Туреччина найменше постраждала від українських спецмита на іномарки - експерт

Світ
536
Туреччина найменшим чином постраждала від введення Україною ввізних мит на легкові автомобілі, тому її заява про наміри введення відповідних санкцій є “експресивними”, а проблеми її автовиробництва більшою мірою викликані падінням авторинку ЄС, вважає екс-глава General Motors Europe Нік Райлі.
“Одна з головних проблем Туреччини – це падіння авторинку ЄС, і це дуже сильно впливає на автовиробництво Туреччини, і вони намагаються знайти якесь виправдання собі. Туреччина найменшим чином постраждала від введення Україною імпортних мит, а в основному вона постраждала через падіння європейського ринку. І взагалі цій країні не варто настільки експресивно висловлювати такі заяви, тому що сама Туреччина зробила дуже багато знижок, грантів, велику кількість податків знизила, щоб привернути виробників на свою територію”, – сказав він журналістам, відповідаючи на запитання агентства “Інтерфакс -Україна”.
Він знову підкреслив, що всі заходи, які були зроблені українським урядом, проведені в рамках СОТ, правила якого “чітко вказують – якщо галузі потрібна допомога, вона може бути введена”.
“Можливо, Туреччина пішла на такий крок, тому що вона доклала дуже багато зусиль, щоб стати країною, де виробляється досить багато моделей автомобілів, а зараз у неї справи йдуть не дуже добре. Можливо, вона зробила таку заяву, щоб виправдати себе, що у них не вводяться обмежувальні заходи, а Україна ввела”, – припустив Н.Райлі.
При цьому він підкреслив, що ЄС не має намірів вводити якісь санкції проти України у відповідь на обмеження імпорту авто.
Відповідаючи на питання про можливість введення санкцій відносно України іншими країнами в якості реакції на введення ввізних мит на автомобілі, Н.Райлі зазначив, що теоретично така можливість є, “але ніхто не збирається цього робити”.
“Навіть в інформаційному просторі темі введення Україною мит було приділено мінімум уваги – лише місяць тому максимум два дні була така інформація. Всі заспокоїлися, і така тема не стоїть на порядку. А оскільки мита були введені в рамках СОТ, то в принципі, ці країни можуть поскаржитись до СОТ, і через три місяці вона дасть вердикт”, – сказав Н.Райлі.
Як повідомлялося, Туреччина в рамках норм СОТ зарезервувала за собою право з 12 липня цього року обкласти 23% митом імпорт українських волоських горіхів в якості відповіді на обмеження Україною імпорту автомобілів, проте Київ має намір переконувати Анкару відмовитися від таких санкцій.
У сповіщенні, направленому членам СОТ 12 Червня, Анкара уточнює, що таке рішення застосовується в рамках статті 8.2 Угоди про захисні заходи (Safeguards Agreement) цієї організації, яка дозволяє вводити компенсаційні мита, якщо сторони не змогли домовитися. Згідно з даними Bloomberg BNA, це перший випадок застосування цієї статті в історії СОТ.
Передбачається, що мито буде введено з 12 липня. Туреччина уточнює, що імпорт українських горіхів в 2012 році склав $ 26,7 млн, що виводить на сумарні мита $ 6,1 млн – це повністю відповідає сумі мит на імпорт турецьких автомобілів, який минулого року склав $ 55 млн.
В Україні з 14 квітня введено спеціальні мита на імпорт в країну нових легкових автомобілів об’ємом бензинового двигуна 1000-1500 куб. см у розмірі 6,46% і 1500-2200 куб. см – 12,95% незалежно від країни походження та експорту.
Стурбованість введеними обмеженнями висловили ЄС і цілий ряд країн, серед яких США і Південна Корея.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас