Бродський: якщо оператори не введуть послугу перенесення мобільних номерів вчасно, їх позбавлять ліцензій — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бродський: якщо оператори не введуть послугу перенесення мобільних номерів вчасно, їх позбавлять ліцензій

908
Глава Держпідприємництва Михайло Бродський заявив, що якщо мобільні оператори не встигнуть ввести послугу перенесення мобільних номерів (MNP) вчасно, то їх позбавлять ліцензій.
“Ми розробляли цей проект для того, щоб на ринку з’явилася здорова конкуренція і оператори боролися за абонентів”, – заявив Бродський.
За його словами, введення послуги MNP планується фінансувати за рахунок операторів.
Нагадаємо, що 28 лютого Нацкомісія, яка регулює сферу зв’язку та інформатизації (НКРСІ), схвалила остаточний варіант правил надання цієї послуги, який дасть можливість швидко і безкоштовно змінити оператора. Послуга повинна запрацювати 1 грудня 2013 року.
Гравці ринку заявили, що впровадити послугу вчасно нереально, і сподіваються, що Мін’юст не схвалить документ.
За прийнятими правилами, сервіс буде безкоштовним для абонентів. Для його активації потрібно буде відправити SMS або заповнити заявку на сайті оператора, який “приймає”. Після цього переведення користувача має бути проведено протягом 24 годин з моменту реєстрації заяви. Мобільні оператори мають почати надавати послугу з 1 грудня поточного року.
Головною особливістю нової редакції документа стало значне перенесення термінів впровадження послуги для операторів фіксованого зв’язку. В ході дискусії були прийняті поправки, запропоновані найбільшими учасниками цього ринку – “Укртелекомом” і групою Vega (входить до СКМ). Вони змогли переконати регулятора, що не мають технічного потенціалу для цього через значну кількість застарілих комутаторів. Таким чином, вони зможуть почати надавати послугу не пізніше 1 січня 2015 року, а обов’язковою для них вона стане лише з 2025 року.
При цьому більшість ідей найбільших гравців – “Київстару” і МТС – в НКРСІ не врахували. У компаніях нарікали на істотне недопрацювання документа, зокрема наполягали на тому, щоб при зміні оператора абонент інформував обох провайдерів. Учасники ринку також просили, щоб сервіс не надавався абонентам, які обслуговуються неавторизовано, тобто без надання персональної інформації компанії.
“Виходить, що заявку на перехід до іншого оператора від імені неавторизованого абонента може подати хто завгодно. Це створить можливості для шахрайства”, – розповідає директор з корпоративного управління і контролю МТС-Україна Олег Проживальський. Крім того, за його словами, в нових правилах не врегульовано питання про залишок грошей на рахунку абонента або його борги перед оператором-донором на момент переходу до нової компанії.
У свою чергу, в НКРСІ назвали більшість претензій операторів надуманими.
Втім, в “Київстарі” і МТС сподіваються, що положення про зміну номера все ж не буде затверджено Мін’юстом в поточній редакції.
Запуск такого сервісу не приведе до істотного перерозподілу часток ринку між мобільними компаніями. За різними оцінками, сервісом навряд чи скористається більше 10% абонентів, тобто власники не понад 5,6 млн SIM-карт.
Довгий час говорили, що в такій послузі зацікавлений переважно “Астеліт” (ТМ life:)) – з’явившись на ринку пізніше інших гравців, цей оператор вважався дискаунтером, що активно переманює користувачів інших операторів. Однак у минулому році гендиректор компанії Олександр Барінов нарікав, що час для такої послуги упущено. Цей оператор виявився єдиним, який не запропонував суттєвих пропозицій до правил.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас