2839
Навіщо влада лобіює новий закон про паркування
Голова МінЖКГ Геннадій Темник вніс на розгляд уряду документ, який може сильно змінити життя автомобілістів. Проект закону передбачає два важливі нововведення: високі штрафи для тих, хто звик не платити за паркування, і серйозне збільшення числа паркомісць місцевими адміністраціями. За словами джерела Forbes, знайомого з підсумками останнього засідання Кабінету міністрів, 6 березня уряд проект Темника схвалив.
Автомобілістам документ навряд чи сподобається, і не тільки через штрафи. Якщо парламент схвалить цей закон, паркувальники отримають право блокувати колеса неплатників, і за допомогою ДАІ навіть зможуть відправляти машини на штрафмайданчики.
Кому нововведення зіграють на руку? Власникам паркувань і, в першу чергу, найбільшому гравцеві на цьому ринку – Київському комунальному підприємству «Київпарктранссервіс». Воно контролює чверть паркувань в українській столиці і всі офіційні паркування в центрі Києва. Голова цього відомства Андрій Дудко розповів Forbes, як нові правила вплинуть на життя київських автомобілістів, де в столиці з’являться перехоплюючі паркування і чому стоянка в центрі міста коштує 10 гривень на годину.
– Як виглядає ринок паркування в Києві, якщо таке словосполучення доречно?
- Наше комунальне підприємство сьогодні експлуатує близько 24 тисяч паркомісць – на денних і нічних паркуваннях (організованих стоянках авто). Ще близько 70 тисяч контролюються приватними підприємствами, не завжди легальними. У частини підприємців або закінчився термін оренди землі, або не оформлені належним чином земельні відносини і т д. Оператором всіх денних паркувань у центрі столиці – а це 5500 паркомісць – є ми.
– І скільки становить ваша частка ринку в грошах?
- Торік наш дохід склав 65 млн гривень. З них 45 млн гривень ми у вигляді податків заплатили в бюджет.
Що нового
– Законопроект пропонує, щоб кількість паркувальних місць у столиці становила не менше 10% від чисельності населення. Тобто, якщо він буде схвалений Верховною радою, сумарне число паркомісць має збільшитися до 300 тисяч. За рахунок чого ви плануєте розширюватися?
- Частково – за рахунок організації нових паркувань на дорожній частині, ще частина – за рахунок будівництва критих паркінгів. Ми сподіваємося, що новий закон зможе збільшити інтерес інвесторів до їх будівництва. Але, в будь-якому випадку, приріст паркувальних місць відбудеться не за рік.
– Одна з ідей законопроекту – запровадження штрафів для водіїв за несплату паркувального збору. Як ви збираєтеся стягувати ці гроші? Цим буде займатися ДАІ, паркувальники чи спеціально для цього буде створена чергова держструктура?
- Ні. Згідно з проектом закону, вирішувати, хто буде складати протоколи про адміністративні порушення, будуть органи місцевого самоврядування. Ми сподіваємося, що ці повноваження будуть надані співробітникам нашого підприємства. Розглядати адмінпротоколи і накладати штрафи будуть адмінкомісії при виконавчих органах місцевих рад.
– Ще документ пропонує штрафи і для самих паркувальників – за порушення правил облаштування паркувань. Ви кажете, що зараз всі денні майданчики в центрі столиці контролюєте ви, але більшість з них не обладнані паркоматами. Будете штрафувати самі себе?
- Ні. Стежити за облаштуванням паркувань буде інспекція державного архітектурно-будівельного контролю. І ми повністю підтримуємо цю норму. Існує багато «сірих», нелегальних паркувальників, які одягають жилети та стягують плату, але не мають касових апаратів і не є нашими співробітниками. Ми боремося з цим і активно ведемо роботу з нарощування кількості паркоматів. Вже до кінця 2013 року ми плануємо повністю закрити нашу потребу в них, докупивши ще 120 штук. З початку 2012 року ми придбали вже 87 паркоматів.
– Скільки це буде коштувати бюджету?
- Ми закуповуємо паркомати за власні кошти, без використання бюджетних коштів. Точну суму сказати не можу.
– Чому? Потрібно 120 паркоматів помножити на вартість одного і все.
- Воно, звичайно, так, але вартість паркомата може сильно варіюватися. Приміром, коли ми почали закупівлі паркоматів, то спочатку нам запропонували ціну 100 тисяч гривень за штуку. Ми порахували, що це дорого, і в результаті змогли знайти пропозицію в українських виробників за ціною 46 тисяч гривень за штуку. Виходячи з цього, приблизна сума, необхідна для закупівлі паркоматів, становить 5,5 млн гривень. Плюс витрати на встановлення і підключення.
Всі по місцях
– Повертаючись до теми штрафів для водіїв – вони будуть високими: від 8 до 12 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 136 до 204 гривень. Але сьогодні в центрі Києва розмір паркувального збору і без того досить високий – 10 гривень за годину. Це серйозна для багатьох автомобілістів сума, чим вона обґрунтована?
- У країнах ЄС тариф за паркування прив’язаний до вартості одного літра бензину. В Україні в тариф входить собівартість виробництва, адміністративні витрати, рентабельність, паркувальний збір і ПДВ.
– Але собівартість виробництва паркування, скажімо, на крайній правій смузі проїжджої частини, практично нульова?
- Ні, у собівартість виробництва входить зарплата обслуговуючого персоналу, витрати на організацію та обслуговування паркувальних майданчиків, тобто встановлення паркоматів, знаків, ремонт дорожнього покриття і т.д.
А головне навіть не в цьому. Ціни на паркування в центрі і повинні бути такими високими, заборонними, щоб у водіїв був стимул залишати машини на в’їзді в місто, біля метро і перехоплюючих паркувань, і їхати в центр на метро. Це економічний метод впливу на водіїв, і інших важелів впливу на ситуацію немає.
– До речі, про перехоплюючі паркування. Їх планували побудувати ще в 2011 році, і це дійсно вирішило б багато проблем, але прогресу досі немає.
- Це – саме те, чому ми дуже підтримуємо цей законопроект. Інвестори не будуть будувати паркування, поки у них не буде впевненості, що їх паркінги будуть користуватися попитом. А такої впевненості не буде, поки водії зможуть паркуватися в центрі, не сплачуючи за це, і при цьому уникати штрафів.
Але одне перехоплююче паркування ми все ж збудували, причому за комунальні кошти. Це паркінг біля станції метро «Іподром», який ми плануємо ввести в експлуатацію вже в кінці поточного місяця. Воно буде обладнано в’їзним/виїзним терміналом, інформаційним табло, яке буде показувати кількість вільних місць на поверсі і т.д.
– І яка вартість цього паркінгу?
- До 500 тисяч гривень – дуже небагато. Зараз ми готуємо документи щодо землевідведення та готуємо на інвестиційний конкурс ще 7 майданчиків під паркінги, на які вже в цьому році сподіваємося залучити інвесторів.
– Де саме?
- На Оболонському проспекті, підземний паркінг на проспекті Глушкова, 1, на метро «Сирецька» і т.д.
– Але, якщо тарифи на них будуть такі ж, як в центрі, то навряд чи вони будуть користуватися популярністю…
- Так, це так. Приміром, вартість паркування в третій зоні, в якій розташований паркінг на станції метро «Іподром», зараз 5 гривень за годину. Ми розуміємо, що таку суму платити ніхто не буде, і винесли на розгляд Київради питання про дозвіл встановити там тариф на рівні 11 гривень за день. Ми вважаємо, при такому тарифі попит на цей паркінг значно зросте.
_Дарина Марчак _
За матеріалами: Forbes.ua
Поділитися новиною
Також за темою
WhatsApp обмежить кількість повідомлень незнайомим людям
Microsoft представила масштабне оновлення свого ШІ Copilot
JPMorgan дозволить використовувати біткоїн та Ethereum як заставу для кредитів — ЗМІ
Світовий ринок електромобілів встановив історичний рекорд продажів
Виробник винищувачів Gripen збільшив прибутки
Авербандник, вініпластник і камбузник: незвичні професії на українському ринку
