0 800 307 555
0 800 307 555

Навіщо влада лобіює новий закон про паркування

2839
Голова МінЖКГ Геннадій Темник вніс на розгляд уряду документ, який може сильно змінити життя автомобілістів. Проект закону передбачає два важливі нововведення: високі штрафи для тих, хто звик не платити за паркування, і серйозне збільшення числа паркомісць місцевими адміністраціями. За словами джерела Forbes, знайомого з підсумками останнього засідання Кабінету міністрів, 6 березня уряд проект Темника схвалив.
Автомобілістам документ навряд чи сподобається, і не тільки через штрафи. Якщо парламент схвалить цей закон, паркувальники отримають право блокувати колеса неплатників, і за допомогою ДАІ навіть зможуть відправляти машини на штрафмайданчики.
Кому нововведення зіграють на руку? Власникам паркувань і, в першу чергу, найбільшому гравцеві на цьому ринку – Київському комунальному підприємству «Київпарктранссервіс». Воно контролює чверть паркувань в українській столиці і всі офіційні паркування в центрі Києва. Голова цього відомства Андрій Дудко розповів Forbes, як нові правила вплинуть на життя київських автомобілістів, де в столиці з’являться перехоплюючі паркування і чому стоянка в центрі міста коштує 10 гривень на годину.
– Як виглядає ринок паркування в Києві, якщо таке словосполучення доречно?
- Наше комунальне підприємство сьогодні експлуатує близько 24 тисяч паркомісць – на денних і нічних паркуваннях (організованих стоянках авто). Ще близько 70 тисяч контролюються приватними підприємствами, не завжди легальними. У частини підприємців або закінчився термін оренди землі, або не оформлені належним чином земельні відносини і т д. Оператором всіх денних паркувань у центрі столиці – а це 5500 паркомісць – є ми.
– І скільки становить ваша частка ринку в грошах?
- Торік наш дохід склав 65 млн гривень. З них 45 млн гривень ми у вигляді податків заплатили в бюджет.
Що нового
– Законопроект пропонує, щоб кількість паркувальних місць у столиці становила не менше 10% від чисельності населення. Тобто, якщо він буде схвалений Верховною радою, сумарне число паркомісць має збільшитися до 300 тисяч. За рахунок чого ви плануєте розширюватися?
- Частково – за рахунок організації нових паркувань на дорожній частині, ще частина – за рахунок будівництва критих паркінгів. Ми сподіваємося, що новий закон зможе збільшити інтерес інвесторів до їх будівництва. Але, в будь-якому випадку, приріст паркувальних місць відбудеться не за рік.
– Одна з ідей законопроекту – запровадження штрафів для водіїв за несплату паркувального збору. Як ви збираєтеся стягувати ці гроші? Цим буде займатися ДАІ, паркувальники чи спеціально для цього буде створена чергова держструктура?
- Ні. Згідно з проектом закону, вирішувати, хто буде складати протоколи про адміністративні порушення, будуть органи місцевого самоврядування. Ми сподіваємося, що ці повноваження будуть надані співробітникам нашого підприємства. Розглядати адмінпротоколи і накладати штрафи будуть адмінкомісії при виконавчих органах місцевих рад.
– Ще документ пропонує штрафи і для самих паркувальників – за порушення правил облаштування паркувань. Ви кажете, що зараз всі денні майданчики в центрі столиці контролюєте ви, але більшість з них не обладнані паркоматами. Будете штрафувати самі себе?
- Ні. Стежити за облаштуванням паркувань буде інспекція державного архітектурно-будівельного контролю. І ми повністю підтримуємо цю норму. Існує багато «сірих», нелегальних паркувальників, які одягають жилети та стягують плату, але не мають касових апаратів і не є нашими співробітниками. Ми боремося з цим і активно ведемо роботу з нарощування кількості паркоматів. Вже до кінця 2013 року ми плануємо повністю закрити нашу потребу в них, докупивши ще 120 штук. З початку 2012 року ми придбали вже 87 паркоматів.
– Скільки це буде коштувати бюджету?
- Ми закуповуємо паркомати за власні кошти, без використання бюджетних коштів. Точну суму сказати не можу.
– Чому? Потрібно 120 паркоматів помножити на вартість одного і все.
- Воно, звичайно, так, але вартість паркомата може сильно варіюватися. Приміром, коли ми почали закупівлі паркоматів, то спочатку нам запропонували ціну 100 тисяч гривень за штуку. Ми порахували, що це дорого, і в результаті змогли знайти пропозицію в українських виробників за ціною 46 тисяч гривень за штуку. Виходячи з цього, приблизна сума, необхідна для закупівлі паркоматів, становить 5,5 млн гривень. Плюс витрати на встановлення і підключення.
Всі по місцях
– Повертаючись до теми штрафів для водіїв – вони будуть високими: від 8 до 12 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 136 до 204 гривень. Але сьогодні в центрі Києва розмір паркувального збору і без того досить високий – 10 гривень за годину. Це серйозна для багатьох автомобілістів сума, чим вона обґрунтована?
- У країнах ЄС тариф за паркування прив’язаний до вартості одного літра бензину. В Україні в тариф входить собівартість виробництва, адміністративні витрати, рентабельність, паркувальний збір і ПДВ.
– Але собівартість виробництва паркування, скажімо, на крайній правій смузі проїжджої частини, практично нульова?
- Ні, у собівартість виробництва входить зарплата обслуговуючого персоналу, витрати на організацію та обслуговування паркувальних майданчиків, тобто встановлення паркоматів, знаків, ремонт дорожнього покриття і т.д.
А головне навіть не в цьому. Ціни на паркування в центрі і повинні бути такими високими, заборонними, щоб у водіїв був стимул залишати машини на в’їзді в місто, біля метро і перехоплюючих паркувань, і їхати в центр на метро. Це економічний метод впливу на водіїв, і інших важелів впливу на ситуацію немає.
– До речі, про перехоплюючі паркування. Їх планували побудувати ще в 2011 році, і це дійсно вирішило б багато проблем, але прогресу досі немає.
- Це – саме те, чому ми дуже підтримуємо цей законопроект. Інвестори не будуть будувати паркування, поки у них не буде впевненості, що їх паркінги будуть користуватися попитом. А такої впевненості не буде, поки водії зможуть паркуватися в центрі, не сплачуючи за це, і при цьому уникати штрафів.
Але одне перехоплююче паркування ми все ж збудували, причому за комунальні кошти. Це паркінг біля станції метро «Іподром», який ми плануємо ввести в експлуатацію вже в кінці поточного місяця. Воно буде обладнано в’їзним/виїзним терміналом, інформаційним табло, яке буде показувати кількість вільних місць на поверсі і т.д.
– І яка вартість цього паркінгу?
- До 500 тисяч гривень – дуже небагато. Зараз ми готуємо документи щодо землевідведення та готуємо на інвестиційний конкурс ще 7 майданчиків під паркінги, на які вже в цьому році сподіваємося залучити інвесторів.
– Де саме?
- На Оболонському проспекті, підземний паркінг на проспекті Глушкова, 1, на метро «Сирецька» і т.д.
– Але, якщо тарифи на них будуть такі ж, як в центрі, то навряд чи вони будуть користуватися популярністю…
- Так, це так. Приміром, вартість паркування в третій зоні, в якій розташований паркінг на станції метро «Іподром», зараз 5 гривень за годину. Ми розуміємо, що таку суму платити ніхто не буде, і винесли на розгляд Київради питання про дозвіл встановити там тариф на рівні 11 гривень за день. Ми вважаємо, при такому тарифі попит на цей паркінг значно зросте.
_Дарина Марчак _
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас