Укравтопром вважає введення утилізаційного збору поспішним і невдалим рішенням — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Укравтопром вважає введення утилізаційного збору поспішним і невдалим рішенням

919
Постанова Кабінету міністрів України про введення утилізаційного збору на імпортовані в Україну російські автомобілі (№843) є поспішною і далеко не найбільш вдалою спробою відповісти на введення Російською Федерацією утилізаційного збору з транспортних засобів. Про це йдеться в прес-релізі Асоціації автовиробників України "Укравтопром".
В "Укравтопромі" відзначають, що в РФ за допомогою окремого федерального закону і ретельно пропрацьованої постанови уряду була впроваджена комплексна система утилізації транспортних засобів, завдяки якій встановлені додаткові стимули для розвитку внутрішнього автомобільного виробництва. "Впровадження утилізаційного збору створило додатковий бар'єр для імпорту готових транспортних засобів з інших країн. При цьому автовиробники, що працюють на території Росії, отримали можливість не платити утилізаційний збір, взявши на себе зобов'язання з утилізації вироблених ними автомобілів", - йдеться в повідомленні "Укравтопрому".
В Асоціації нагадують, що в останні тижні український уряд широко декларував намір ввести в нашій країні заходи, аналогічні російським, тобто ввести утилізаційний збір на транспортні засоби. "Постанова ж №843 не вводить жодних податків чи зборів, а тільки встановлює нечітку вимогу до осіб, які ввозять транспортні засоби (причому лише з Росії, а не з усіх країн!), забезпечити утилізацію транспортних засобів після зняття їх з експлуатації або укласти договори з іншими особами на організацію такої утилізації. Фактично це вимога нікого ні до чого особливо не зобов'язує, адже для російських виробників не буде нічого складного в тому, щоб підписати договори з українськими юридичними особами на утилізацію колись у майбутньому автомобілів, що ввозяться зараз, навіть за граничними цінами, задекларованими у постанові", - відзначають в "Укравтопромі".
В Асоціації вважають, що альтернативою постанові №843 має стати схвалення спеціального закону України про утилізацію транспортних засобів, який буде передбачати стягування утилізаційного збору з усіх імпортованих в Україну транспортних засобів, незалежно від країни походження.
Як повідомлялося, на думку генерального директора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, введення Україною утилізаційного збору на ввезення російських автомобілів буде сприяти скасуванню аналогічного збору, введеного російською стороною щодо продукції українського автопрому.
При цьому В.Назаренко вважає, що поширення утилізаційного збору на всі без винятку автомобілі, що ввозяться в Україну, серйозно ускладнило б взаємини нашої країни з найважливішими торговими партнерами. "Це посварило б Україну з ЄС, Японією, США і Південною Кореєю. У підсумку могли б серйозно постраждати українські експортери, відносно яких могли бути вжиті відповідні обмежувальні заходи", - сказав голова ВААІД. Довідка. З 1 вересня п. р. Росія ввела утилізаційний збір на імпортні автомобілі. За оцінкою експертів, дія утилізаційного збору може зробити українські автомобілі в РФ на 10-12% дорожчими.
Україна у відповідь на дії Росії ввела утилізаційний збір на ввезення російських автомобілів і автобусів (постанова Кабміну від 3 вересня 2012 року). Згідно з постановою, юридичні та фізичні особи, які імпортують автомобілі з Росії, повинні сплатити утилізаційний збір. Зокрема, для легкових автомобілів з об'ємом двигуна від 1000 до 2000 куб. см він становить 7,37 тис. грн, від 2000 до 3000 куб. см - 14,08 тис. грн.
Для легкових автомобілів від 3000 до 3500 куб. см величина збору зросте до 19,085 тис. грн, понад 3500 куб. см - 30,25 тис. грн.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас