8889
Чому капіталізм хоче, щоб ми були самотніми?
Нам подобається вважати, що в умовах вільного ринку ми вільні; що ми - вище реклами та соціального маніпулювання. Однак спостерігається нова тенденція в суспільстві - піднесення самотньої людини як еталонного споживача. І тут ми маємо парадокс: те, що раніше вважалося радикальним, - залишатися без пари, тепер може стати реакційним.
Тривалі відносини, як і "довічна робота", швидко перетворюються на ненадійні і тимчасові відносини без зобов'язань - те, про що більше десяти років тому застерігав нас соціолог Зігмунт Бауман (Zygmunt Bauman). Двом людям, що працюють на себе, без перспектив стабільності, складно будувати своє майбутнє разом. Капіталізм хоче, щоб ми були самотніми.
З 60-х років самотність вважалася радикальним вибором, формою бунту проти буржуазного капіталістичного конформізму. Як каже соціолог Жан-Клод Кауфманн (Jean-Claude Kaufmann), перехід від сімейного життя до сольного способу життя був частиною "непереборної рушійної сили індивідуалізму". Однак, ця свобода виглядає набагато менш чарівною, якщо дивитися на неї через призму запланованих змін в конс'юмеризмі.
Сьогодні є економічний сенс у тому, щоб переконати народ жити на самоті. Одинаки споживають на 38% більше продуктів, на 42% більше пакувального матеріалу, на 55% більше електрики і на 61% більше газу на людину, ніж сім'ї з чотирьох осіб. Про це йдеться в дослідженні, проведеному Цзяньго Лю (Jianguo Liu) з Мічиганського університету. Тепер у США самотні люди між 25 і 34 роками, які ніколи не вступали в шлюб, за кількістю випереджають людей у шлюбі на 46%. Розлучення являє собою зростаючий ринок: одна сім'я, що розпалася, означає, що тепер два будинки повинні купувати - два автомобілі, дві пральні машини, два телевізори. Дні повної сім'ї як ідеальної споживчої одиниці вичерпуються.
Капіталізм занурюється в стагнацію, і корпорації усвідомили, що тепер є два нові русла зростання: по-перше, на ринку одинаків, що розвивається, і по-друге, в потуранні розлученням і концепції індивідуалістської свободи. Це помітно в змінах в рекламі - цільовою аудиторією для таких різних продуктів, як бургери і відпустка, стають самотні, особливо - самотні жінки. Нова реклама Honda і Citibank протиставляє спільному життю процес самопізнання на самоті і відстрочку створення відносин.
Як говорить Кетрін Джарві (Catherine Jarvie), новий шлях - це "відносини верхньої кишені", коли жодна зі сторін не прагне до довгострокових зобов'язань. Візьміть, наприклад, стрімке зростання популярності сайту для знайомств Match.com. У США оголошення на сайтах демонструють підсвідомий зв'язок між одноразовим споживанням і пропозицією себе: "Купіть мені ікеавський диван і трахніть мене на ньому, $100".
Це прирівнювання себе до продукту проявилося саме тому, що цикли запланованого і відчутного зниження споживання більше не приносять капіталістичного зростання. У період перенасичення ринку, коли ми вже спожили все, що могли, нас закликають втілити себе в "товари на ринку", споживаючи інших. Вправи з утилізації людей.
Тепер конс'юмеризм вимагає від тебе самотності, тому і продає його як щось сексуальне. Фокус - в тому, що зараз більш радикально постаратися мати довговічні відносини і довгострокову роботу, планувати майбутнє, ймовірно, навіть спробувати завести дітей, ніж бути самотнім. Спільне з кимось життя, довгострокові зв'язки з іншими членами спільноти тепер здаються радикальною альтернативою силам, які хочуть редукувати нас до розрізнених, відчужених волоцюг в пошуках все більш коротких зв'язків з особистостями, що несуть у собі усвідомлення власної непотрібності.
Рішення: будь радикальним, заведи сім'ю, вимагай зобов'язань від партнера і роботодавця. Скажи ні чарівності ринку одноразових одинаків.
За матеріалами: ИноСМИ.ru
Поділитися новиною
Також за темою
У «Дії» з’являться нові категорії заяв про відшкодування у Реєстрі збитків
Президент пропонує Європі нову програму по БПЛА
Президент підписав закон щодо порядку зупинення колективного договору за ініціативою роботодавця
НБУ ухвалив рішення щодо облікової ставки
Скільки коштує година занять із репетитором в Україні у 2025 році
Україна та МВФ будуть шукати оптимальні рішення для подальшого фінансування