"Богдан" може закрити завод у Черкасах і перенести виробництво в Росію — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Богдан" може закрити завод у Черкасах і перенести виробництво в Росію

1542
Корпорація "Богдан", один з найбільших операторів автотранспортного ринку України, не відкидає можливості закриття свого заводу з виробництва легкових автомобілів в Черкасах і перенесення зварювального та фарбувального обладнання в Росію в рамках можливого відновлення реалізації проекту зі створення автозаводу в РФ, для чого в даний час корпорація веде переговори з низкою європейських автовиробників.
"В Україні сьогодні виробляти автомобілі невигідно - сьогодні потужності заводу завантажені на 10% і виробництво постійно знижується, тоді як уряд не вживає жодних заходів захисту виробника та ринку. У той же час в Росії ринок зростає, він захищений високими ввізними митами, а зараз ще і вводиться утилізаційний збір на автомобілі, що робить імпорт автомобілів в цю країну невигідним для нас", - сказав агентству "Інтерфакс-Україна" прес-секретар корпорації "Богдан" Сергій Красуля.
Така ситуація, за його словами, змусила корпорацію повернутися до реалізації "російського" проекту зі створення автовиробництва в Борському районі Нижегородської області, раніше замороженого після кризи 2008 року і викликаного нею різкого скорочення авторинків.
"Сьогодні ми маємо у власності корпорації в РФ земельну ділянку площею 252 га, що дозволяє в найкоротші терміни організувати СКД-виробництво легкових автомобілів потужністю 120 тис. на рік, а підписана з Мінекономрозвитку РФ угода про промскладання надає пільговий режим ввезення автокомпонентів", - зазначив прес-секретар.
Крім того, для реалізації початкового етапу проекту вже сьогодні "Богдан" має підготовлені потужності для великовузлового складання 90 тис. легкових авто.
"Одначе для реалізації проекту нам необхідний партнер, тому зараз ми ведемо переговори з низкою європейських виробників, у яких ще немає виробництва в РФ або вони планують розширити потужності", - сказав С.Красуля.
За інформацією газети "Коммерсант-Украина", в числі потенційних партнерів розглядаються Volkswagen Group, FIAT Citroen і BMW.
У той же час С.Красуля відзначив, що реалізація проекту може піти за кількома сценаріями, в залежності від досягнутих домовленостей про партнерство і дій української влади щодо захисту українського авторинку.
Зокрема, варіант перенесення потужностей з Черкаського заводу можливий у випадку, якщо в Україні не буде вжито жодних захисних заходів, а з потенційним партнером буде досягнута домовленість про контрактне складання автомобілів у Росії.
"Тоді, відповідно до угоди про промскладання, ми повинні в найкоротші терміни реалізувати проект з переходу від великовузлового до дрібновузлового виробництва, для чого і необхідне перенесення потужностей з Черкас", - пояснив прес-секретар.
У той же час він зазначив, що у випадку, якщо буде досягнута домовленість з партнером про створення спільного виробництва, то внеском "Богдана" стане наявний виробничий майданчик, на якому будуть зведені нові потужності і поставлено нове обладнання.
"Якщо ж при цьому наш уряд схвалить комплекс заходів із захисту автовиробництва і внутрішнього ринку, зокрема, ввізні мита, пільгове кредитування при купівлі вітчизняних авто і плюс будуть досягнуті домовленості про звільнення автомобілів українського виробництва від утилізаційного збору, то доцільним стане паралельно розвивати в Україні і проект з випуску автомобілів для ринку третіх країн у партнерстві з європейським або російським виробником. Переговори про реалізацію таких проектів також ведуться в даний час", - сказав С.Красуля.
"Тому ми сьогодні не говоримо про закриття заводу в Черкасах, але умови, що склалися на українському ринку, змушують нас шукати варіанти створення рентабельного виробництва автомобілів", - додав він.
При цьому він підкреслив, що закриття заводу в Черкасах стане найгіршим з можливих сценаріїв, оскільки це втрата тисяч робочих місць і припинення відрахувань до бюджетів та соціальних фондів.
Корпорація "Богдан" створена в лютому 2005 року з метою реалізації масштабних інвестпроектів, спрямованих на створення в Україні потужностей з виробництва транспортних засобів усіх типів. Має у своєму розпорядженні потужності для виробництва близько 9 тис. автобусів і тролейбусів на рік в усіх класах, 15 тис. вантажних авто і 120-150 тис. легкових автомобілів.
Корпорація в даний час має два сучасні заводи - з виробництва легкових автомобілів в Черкасах потужністю 120-150 тис. автомобілів, в який інвестовано понад $330 млн і автобусів та тролейбусів в Луцьку потужністю 6 тис. од.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас