Сувора північ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Сувора північ

1311
Шведська авіакомпанія Skyways Express AB і її "дочка" City Airline AB вчора оголосили про банкрутство. Мажоритарним акціонером авіакомпаній є кіпрська Mansvell Enterprises Ltd, 75% якої належить українському бізнесменові Ігорю Коломойському. Skyways повідомила на своєму сайті, що всі рейси скасовано. "Це сумна звістка для компанії і наших пасажирів. Крім того, наш персонал ризикує втратити роботу. Ми зробили все можливе, щоб компанії залишилися на плаву, але після банкрутства Cimber це стало практично неможливим", - наводяться в повідомленні слова гендиректора Skyways і City Airline Мікаела Венгдала. 3 травня про банкрутство заявила данська авіакомпанія Cimber Sterling, що є головним активом Mansvell.
Причиною банкрутства компаній стало рішення власників не продовжувати їх фінансування. В Mansvell з посиланням на представника компанії Олександра Пустового вчора повідомили про виконання всіх фінансових зобов'язань перед Skyways і City Airline. Процедура банкрутства була ініційована менеджментом авіакомпаній, уточнив пан Пустовий. У компанії нагадують, що придбали активи ослабленої кризою 2008-2009 років Skyways в 2010 році. У 2011 році через Skyways була куплена City Airline, в цьому ж році інвестор отримав частку в данській Cimber, заплативши за останню $31 млн (суми попередніх угод невідомі). Mansvell розраховувала створити на базі скандинавських компаній великого регіонального перевізника. "Ми взяли на себе покриття збитків попередніх років та забезпечення операційної діяльності авіакомпаній. Менеджмент мав надати план подолання кризи в компаніях, скорочення заборгованості та підвищення ефективності роботи", - повідомив Олександр Пустовий. За його словами, ефективна програма реструктуризації так і не була запропонована. Раніше в Mansvell заявляли, що вклали більше 40 млн євро в розвиток Cimber.
Skyways створена в 1940 році і була регіональним перевізником (базовий аеропорт в Стокгольмі). За даними Mansvell, її флот складається з 10 Fokker-50 і двох Embraer 145. City Airline створена в 2001 році і виконувала рейси до країн Європи. Базовий аеропорт - Гетеборг. Флот складається з семи Embraer 135-145 і трьох MD 87. Cimber Sterling створена в 1950 році, її флот на момент банкрутства налічував 26 літаків: 9 турбогвинтових ATR, 11 регіональних CRJ200 і 6 Boeing 737.
Експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава вважає, що пана Коломойського міг розчарувати скандинавський ринок. "Було схоже, що за рахунок перевізників бізнесмен здійснить експансію на європейський ринок. Однак ринок виявився досить конкурентним, а компанії бізнесмена занадто малі, щоб боротися з великими перевізниками", - підкреслює експерт. Втім, партнер юридичної фірми "Ільяшев і партнери" Роман Марченко не відкидає, що метою банкрутства авіакомпаній могло бути бажання очистити їх від зайвих боргів. "Після процедури банкрутства компанії можуть знову почати свою роботу, але вже без зобов'язань. Коломойський не схожий на людину, яка може увійти в якийсь незрозумілий проект і через півроку-рік вийти з нього, втративши гроші", - говорить Марченко.
Що буде з флотом, частина якого перебувала у власності перевізників, невідомо. Олександр Пустовий не зміг вчора прокоментувати це питання. За даними airfleets.net, частину літаків авіакомпанії орендували у "Дніпроавіа", що також належить структурам Ігоря Коломойського.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас