310
Всі в чергу
Основна причина, вважає радник президента АсМАП Петро Главацький - нелегальні перевезення пасажирів мікроавтобусами української реєстрації. Питання неодноразово піднімалося Службою міжнародних автомобільних перевізників (СМАП), починаючи з 2005 р. Проте, незважаючи на певне лобіювання необхідних змін до законодавчих актів, реально нічого не сталося.
За словами легальних перевізників, сума збитку за квітень-травень, липень-серпень і різдвяні канікули становить на італійському напрямку не менше EUR3000, німецькому - EUR2500 за рейс. Самі ж перевізники називають цілий букет проблем, що цілком лежить на владі, яка займається контролем пропуску транспортних засобів безпосередньо в прикордонних пунктах пропуску.
Як стало відомо "ЭИ", протягом останніх тижнів відбувалися переговори між транспортниками, прикордонниками і митницею. Про можливі результати, очевидно, буде відомо вже в найближчі дні. За версією перевізників, глобального прориву чекати не варто, але локальних успіхів, зокрема, поновлення "зеленого коридору" для регулярних пасажирських рейсів і заздалегідь заявлених чартерів, варто очікувати вже в середині травня. Таким чином, поновиться практика наявності вільної смуги для легальних автобусів.
На думку перевізників, переговори між сторонами близькі до свого завершення. Єдиною реальною перепоною можуть стати штучні обмеження низки суміжних країн. У їх числі перевізники називають Польщу, Угорщину, Чехію, які реально побоюються напливу українських "бусиків" і розширення маршрутної мережі "регулярів". Ціна питання не стільки в кількості рейсів, скільки у відсотку заповнюваності маршрутів в двох напрямках.
Можливість вирішення проблеми на рівні держави існує - в разі схвалення змін до наказу Мінтрансу № 75 від 09.05.2004 "Про затвердження Порядку організації регулярних, нерегулярних і маятникових перевезень пасажирів у міжнародному сполученні", на якому наполягають АсМАП та ВААП. На думку Петра Главацького, новий текст наказу № 75 практично погоджений з Міністерством інфраструктури і найближчим часом буде розміщений на сайтах міністерства та АсМАП для публічного обговорення.
Про можливі зміни сторони процесу поки що говорити відмовляються, пов'язуючи це зі складністю переговорного процесу як всередині вітчизняних відомств, так і можливим впливом сусідів. Більше того, навряд чи буде найближчим часом вирішене питання про спрощене ввезення (пільгову ставку) нових і вживаних автобусів (віком до 7-10 років). Експерти оцінюють потенційний ринок в більш ніж 200-250 нових автобусів сумарною вартістю EUR50 млн. і не менше 300 вживаних автобусів загальною вартістю EUR45 млн. Цією проблемою, як видно, уряд займеться, але вже після Євро-2012.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною
Також за темою
У США знизилося безробіття серед ІТ-фахівців, але робочі місця скорочуються
Як в Україні утилізують старі гроші
Україна отримає від Естонії військову допомогу на понад €100 млн
Попит на електромобілі зростає: ТОП-5 нових та вживаних автівок
Українці частіше подають заяви на отримання притулку в ЄС
Рейтинг країн Європи за рівнем бідності (інфографіка)