Зарплати проведуть по картці — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Зарплати проведуть по картці

Фінтех і Картки
1103
Активніше за інших кількісно приростають зарплатні картки - понад 60% емітованих банком карток. Що не дивно, оскільки зниження прибутковості банків за статтею "відсоткові доходи" і далі буде стимулювати їх інтерес до комісійних доходів.
Більшість підприємств вже уклали з банками договори щодо розрахунково-касового обслуговування, включаючи виплату заробітної плати з використанням платіжних карток. Сегмент великих підприємств, як зазначають банкіри, вже практично на 90% охоплений зарплатними проектами. Аналогічна картина спостерігається і в сегменті середніх підприємств.
А от невеликі компанії з малими фондами оплати праці, як каже начальник управління платіжних карток "Банку Національний кредит" Сергій Чернов, охоплені слабо: не більше третини з них мають зарплатні проекти. "Цікаво, що останнім часом частіше стали з'являтися прецеденти, коли ініціатором запуску зарплатного проекту стає не банк і навіть не керівник такого підприємства, а рядовий співробітник, який зацікавлений в отриманні грошей на платіжну картку", - ділиться спостереженнями він.
Найчастіше зі штатом три-чотири людини невеликі компанії не несуть додаткових витрат, пов'язаних зі зберіганням і переміщенням готівки, що пояснює їх невисокий інтерес до співпраці з банками щодо ЗКП, додає директор департаменту розвитку карткового бізнесу "VAB Банку" Юлія Морозова. Як відзначає експерт, останнім часом посилився тренд залучення бюджетних організацій, що є вельми перспективними для банків клієнтами - їх платоспроможність не залежить від ризиків комерційного сектора.
В інших же сегментах конкурентна боротьба між банками значно вища. Адже, як каже директор департаменту карткових продуктів і процесів банку "Фінанси та Кредит" Світлана Попова, перехід клієнтів від банку до банку став дуже мобільним, що штовхає учасників ринку нагнітати тарифну конкуренцію. Іноді навіть собі в збиток, покладаючись на те, що після залучення клієнта банк зможе заробити дохід на роботі з крос-селінгом банківських продуктів.
Так, наприклад, УкрСиббанк в рамках зарплатних проектів спільно з міжнародною платіжною системою MasterCard запустили в обіг картку MasterCard Debit з можливістю безкоштовного зняття готівки - оплату комісії бере на себе банк. Очікується, що незабаром до цієї інновації приєднаються й інші вітчизняні банки.
При цьому банки і далі прагнуть залучити "зарплатних" клієнтів до лав активних користувачів пластикових карток. Арсенал інструментів на цьому шляху дуже великий: починаючи з різноманітних програм лояльності і закінчуючи проведенням акцій зі стимулювання використання карток в торгових мережах. "Головним завданням банків на даний момент і найближчим часом буде підвищення активності зарплатних карток, тому що більша частина їх служить тільки для зняття грошей в банкоматах", - говорить Світлана Попова.
У такому комплексі банківських продуктів і послуг, як відзначає начальник управління масового ринку Укрсоцбанку Любов Сироватська, клієнт отримує в одній пропозиції бонуси за депозитними програмами, знижки при кредитуванні для купівлі житла або нерухомості. При цьому, як зазначає Павло Рихлінський, глава групи Україна, Польща, Румунія, Болгарія та Балкани, MasterCard Europe, ринок тяжіє до можливості індивідуального вибору клієнтом спектра послуг із системи лояльності того чи іншого банку.
Крім того, взяли на замітку фінустанови і таку функціональну послугу, як можливість безкоштовного зняття готівки за кордоном в мережі банкоматів групи банку. Втім, останнє, що важливо, можливо не тільки за кордоном, а й на території України. Умови тарифікації на ринку практично рівні у банків, а для забезпечення широкої мережі прийому карток з видачі готівки багато банків укладають партнерські угоди щодо об'єднання мереж банкоматів.
Наявність розгалуженої мережі відділень і власних банкоматів і банків-партнерів часто є вагомим аргументом при прийнятті рішення про запуск зарплатного проекту на користь того чи іншого банку. Тому не дивно, що лідерами із залучення компаній на обслуговування в рамках зарплатних проектів, як відзначають фахівці "ВТБ Банку" (Україна), залишаються найбільші системні банки, які представлені практично в кожному місті країни.
Разом з тим чимало підприємств (особливо держсектора), навіть маючи зарплатні проекти, далеко не всім співробітникам видають картки, а частково, по-старому, все ще виплачують зарплату в касі. "Звичайно, у людини завжди має залишатися право вибору. Але в отриманні зарплати на картку - маса апріорі дуже зручних переваг, і банкам спільно з підприємствами потрібно вміти доносити їх до співробітників", - відзначає Юлія Морозова.
Для підприємства ж, як зазначає Любов Сироватська, зарплатний проект - це можливість економії робочого часу співробітників і витрат на організацію видачі заробітної плати (наприклад, на перевезення та охорону готівки), відсутність напруженості в робочому графіку в дні виплати заробітної плати. "Єдина причина, через яку окремі компанії вибирають виплату заробітної плати готівкою, - недостатня поінформованість про безсумнівні переваги зарплатного проекту як комплексу банківських послуг", - пояснює вона.
Ціна питання тут вторинна, адже компаніям "зарплатні" рахунки співробітників обходяться недорого, і часто набагато дешевше, ніж витрати на виплати зарплат "на руки". "Сюди входить вартість обслуговування карткового рахунку та випуск картки, а компанія платить комісію за зарахування коштів на карткові рахунки співробітників. Для бюджетних підприємств ці виплати зовсім не значні", - говорить начальник відділу організації проектів карткового бізнесу банку "Хрещатик" Ірина Лемешко. За обслуговування зарплатного проекту банк, як правило, стягує комісію за розподіл коштів по рахунках співробітників компанії. Її розмір - 0,15-2% від фонду заробітної плати.
Очікування опитаних банкірів щодо зарплатно-карткових проектів вельми оптимістичні: ринок пропозицій для співробітників буде збільшуватися за рахунок нових програм лояльності - солідарні банкіри. Окремим трендом стане підтримка розвитку ЗКП з боку міжнародних платіжних систем. "Клієнти будуть переходити з банку в банк у міру зміни ситуації з технологіями і цінами на послуги серед них, що послабить вплив підприємств на вибір співробітником банку для отримання зарплатної картки", - прогнозує Світлана Попова.
Крім того, в поточному році банкіри чекають зростання емісії платіжних карток на 10% і збільшення кількості активних карток приблизно на 7-9%.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас