Економний настрій — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Економний настрій

527
За даними дослідження, проведеного для "ЕІ" компанією iVOX Ukraine, 16,5% мають намір економити на побутовій техніці, аж до того, що не будуть оновлювати мобільні пристрої та іншу персональну електроніку. Ритейлери не заперечують скептичного настрою споживачів.
"Дійсно є деякі побоювання щодо того, що споживачі будуть більш раціонально розпоряджатися своїми коштами", - говорить Уве Кленк, виконавчий директор "Фокстрот. Техніка для дому".
Учасники ринку відзначають, що споживчі настрої аж ніяк не блищать оптимізмом, і динаміка хоч і позитивна, але поки непереконлива.
"Дійсно, 2011 р. продемонстрував низькі показники індексу споживчих настроїв (ІСН), в січні додалося трохи оптимізму, - констатує Юлія Майстренко, керівник відділу аналітики мережі побутової техніки та електроніки Comfy. - Вперше з серпня 2011 р. ІСН перевищив позначку в 80, але наміри витрачати на великі покупки, у тому числі на купівлю побутової техніки, залишаються колишніми. Близько половини обов'язкових платежів в структурі витрат - продукти харчування та комунальні послуги".
У мережах побутової техніки та електроніки вважають, що стимулювати споживача можна за допомогою цінових і кредитних пропозицій надання ексклюзивів і новинок техніки в мережі. Високий рівень стриманості щодо цієї статті витрат вони пояснюють тим, що побутова електроніка - це не річ першої необхідності.
"Якщо потрібно заощадити, то споживач не буде купувати нову модель смартфона або ноутбука, - каже Уве Кленк. - Якщо говорити про побутову техніку, без якої ми не можемо уявити собі повсякденне життя, наприклад, холодильник, телевізор або пральна машина, то, якщо стоїть завдання заощадити, споживач швидше відремонтує існуючу техніку, ніж купить нову".
Слідом за побутовою технікою з невеликим відставанням йде економія на дозвіллі, причому під дозвіллям малося на увазі відвідування торгово-розважальних центрів. Стримувати себе від їх відвідування будуть 13,5% респондентів. Економити на всьому, крім товарів першої необхідності, їжі і ліків, мають намір 13,1% опитаних. Цілком імовірно, що це не кращим чином позначиться на продажах одежних і взуттєвих ритейлерів, магазини яких розташовані в ТРЦ. Причому економити на дозвіллі більше налаштована молодь (16-29 років).
Здавалося б, у більшій безпеці себе можуть відчувати FMCG-ритейлери, але кількість тих, хто робить скрупульозні підрахунки, зросла. Так, згідно з даними дослідження MMI Ukraine, проведеного компанією TNS в Україні 2010-2011 рр., за минулі півтора роки частка респондентів, що відносять себе до типу "розгублених", зросла з 30% до 39% (опитані респонденти у віці 16-65 років, які живуть у містах з населенням 50 тис. осіб і більше).
"У цій групі представлені люди, які ретельно все розраховують (аж до копійок), оскільки не знають, чого очікувати в майбутньому", - констатує Марина Костроміна, провідний менеджер по роботі з клієнтами TNS в Україні.
Але в споживачах ще в рівних частках жевріє оптимізм і фаталізм. Під час опитування було виявлено всього 5,5% явних оптимістів, які не будуть ні на чому економити, і 7,5% фаталістів, які не мають наміру замислюватися про економію, тому що, на їхню думку, гроші все одно знеціняться.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас