З усіх силовиків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

З усіх силовиків

868
Із заявою про перетворення в МВС Віталій Захарченко виступив на вчорашньому засіданні розширеної колегії міністерства. "Зараз розробляється концепція реформування системи, яка дозволить перетворити МВС у повноцінний державний механізм забезпечення безпечної життєдіяльності людини", - сказав міністр. Однією з складових реформи, за словами Захарченка, повинна стати передача його міністерству нових функцій і повноважень, розосереджених сьогодні в інших відомствах.
Захарченко наголошує, що таке укрупнення дозволить привести МВС до європейських стандартів. "У більшості країн (Євросоюзу) МВС багатопрофільні, вони комплексно вирішують всі проблеми, що виникають у людей. Так, у Польщі до МВС входять пожежна, пенсійна, прикордонна служби, поліція, санітарна інспекція, комісія з прав людини, департамент охорони здоров'я, департамент інформаційного суспільства та багато інших", - розповів міністр.
Втім, таке значне укрупнення МВС Віталію Захарченку буде складно обґрунтувати лише польським досвідом. У посольстві Польщі в Україні, відповідаючи на запит, відкоректували дані міністра. "Поліція, пожежна служба, прикордонники та офіс охорони уряду діють у Польщі як окремі відомства зі своїми бюджетами, але всі вони підпорядковані міністру внутрішніх справ", - розповіли в дипмісії. Відомості ж про підпорядкування МВС пенсійної системи, системи охорони здоров'я та ряду інших не відповідають дійсності - цими питаннями в Польщі займаються не залежні від МВС органи.
Тим часом ідея посилення Міністерства внутрішніх справ не нова. Ініціативу створення об'єднаного міністерства на основі МВС, МНС та інших відомств ще з початку 2011 року відстоює глава МНС Віктор Балога. "Якщо ви подивитеся на будь-яку країну на захід від України, ніде не побачите МНС. Скрізь є тільки служби порятунку, і всі вони підпорядковані МВС. Яку схему організації МВС ви не візьмете - французьку, німецьку або словацьку, скрізь дотримується цей принцип", - пояснив вчора Балога.
Переговори про реформування МВС перейшли на стадію підготовки та оформлення документів, розповів співрозмовник в апараті Кабінету міністрів, який надав копії листів МВС, МНС і Міністерства юстиції, яке вже підготувало перший варіант пакету документів щодо проведення реформи. Залучення Мін'юсту підтвердив і Балога, який різко розкритикував ці документи. "Бачення, яке запропонував Мін'юст, - це не реформа, а бедлам. Проста арифметичне об'єднання МНС і МВС неприпустиме", - заявив він.
В проектах президентських указів, підготовлених Мін'юстом, пропонується ліквідувати МНС, перерозподіливши його функції між міністерствами внутрішніх справ, соціальної політики, енергетики та вугільної промисловості, екології та природних ресурсів і спеціально створеною Держінспекцією з питань праці, гірничого нагляду, промислової та техногенної безпеки. Останнє відомство повинне також поглинути існуючі Держінспекцію техногенної безпеки та Держінспекцію з питань праці, гірничого нагляду та промислової безпеки. Міністерству екології запропоновано передати гідрометеорологічні підрозділи МНС, Міненерго - управління зоною відчуження Чорнобильської АЕС, а Мінсоцполітики - регуляторні функції.
Основні ж повноваження МНС та його особовий склад передбачається передати МВС. Список завдань оновленого міністерства збільшується з 81 до 126. При цьому в переліку з'явилися досить несподівані нові позиції - наприклад, пропонується наділити МВС правом "представляти Кабінет міністрів у міжнародних організаціях та під час укладання міжнародних договорів".
Необхідно зазначити, що запропонований Мін'юстом механізм об'єднання розкритикували як у МНС, так і в МВС. У листі за підписом Віталія Захарченка на ім'я першого віце-прем'єра Андрія Клюєва пропонується ще більше наростити повноваження об'єднаного міністерства. Так, Захарченко заперечує проти делегування регуляторних та контрольних функцій МНС іншим відомствам, пропонуючи покласти їх на МВС. Хоча сама реформа, яка передбачає укрупнення МВС із збереженням його діючої структури, заперечень у міністра не викликає.
а Віктор Балога, критикуючи ідеї Мін'юсту, дотримується принципово іншої позиції, вимагаючи відкласти об'єднання відомств до розробки всеосяжної реформи МВС. "Ліквідація МНС з механічним поділом його повноважень між МВС, Мінсоцполітики, Міненерго та Мінекології не дозволить забезпечити ефективну реалізацію державної політики у сфері цивільної оборони. Перш за все необхідно вирішити питання формування оновленого МВС", - йдеться в листі Балоги, направленому до Мін'юсту і переданому також до секретаріату Кабміну.
Балога, як і Захарченко, виступає за подальше укрупнення Міністерства внутрішніх справ: "Одночасно буде доцільним передати МВС функції державної прикордонної служби, податкової міліції, окремі функції інших правоохоронних органів". Однак нове МВС не повинно бути монолітним відомством, вважає глава МНС. Він рекомендує Кабміну створити Держслужбу з питань надзвичайних ситуацій - наступницю МНС з окремим бюджетом, яка перейде у підпорядкування міністра внутрішніх справ.
У парламентському комітеті з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків чорнобильської катастрофи схиляються до підтримки ідей Балоги. "У тому вигляді, в якому перебувають МВС та МНС, їх об'єднання не тільки не корисне, але й шкідливе. Не можна в гонитві за реформами об'єднувати міністерства так, щоб у підсумку втратити їх функції, - заявив глава підкомітету з питань техногенної, радіаційної безпеки та надзвичайних ситуацій Володимир Скубенко (Партія регіонів). - Сьогодні МВС є поліцейським міністерством і працює як апарат насильства, примусу. Діяльність МНС, навпаки, носить "рятувальний" характер. Їх об'єднання не буде природним".
Втім, на рішення президента з цього питання можуть вплинути й інші фактори. "Зараз, коли реформу почав лобіювати Захарченко, шанси на її проведення різко зросли. Порушені інтереси так званої "сім'ї", тобто групи, пов'язаної з сином президента Олександром Януковичем", - сказав голова правління Центру прикладних політичних досліджень "Пента" Володимир Фесенко. Втім, експерт зазначає, що результат реформи ще не визначений. "Важливі не тільки побажання "сім'ї", а й реакція суспільства. Досвід адмінреформи показав, що подібні реорганізації проходять досить болісно, а тут задіяні ключові органи влади", - зазначив Фесенко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас