Нас лякають бензином по 14 гривень за літр — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нас лякають бензином по 14 гривень за літр

Енергетика
50325
У 2012 році літр бензину А-95 може подорожчати майже в 1,5 рази - до 14 гривень за літр, прогнозує директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн. "Все буде залежати від рішень держави, зокрема, від того, якими будуть податки, які становлять 30% від вартості палива, - розповів нам Куюн. - Мінінфраструктури (МІУ) пропонує підвищити акциз на окремі марки дизпального в 2-3 рази (до 110 євро/тонну), а на бензин на 10% (майже до 200 євро/тонну). У результаті дизпальне подорожчає на 60-70 копійок/літр, бензин - на 10-20 копійок (нині середні ціни на А-95 10,30 гривні/літр, на ДП - 9,65)". Другий фактор - введення мита на імпортний бензин.
Якщо рішення приймуть у грудні, то з січня до ціни бензину можна буде додати 1,3 гривні/літр, до ціни ДП - 80 копійок/літр, упевнений Куюн. Враховуючи, що імпортне пальне та нафта закуповуються за долари, а валюта також може подорожчати (фінансові експерти Олександр Жолудь та Микола Івченко прогнозують у 2012-му курс 8,20-8,25 гривні/долар), підрахунки "А-95" показують, що ціна літра ДП перевищить 13 гривень, А-95 піде вище 14 гривень, що стане непідйомним для більшості українців.
"Прогнозувати на рік вперед складно, адже ринок України залежний як від внутрішніх, так і від зовнішніх постачальників, - заперечує аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. - Зараз є передумови для зниження цін на нафту, після того як стабілізувалася ситуація в Лівії. Так, декілька депутатів запропонували у зв'язку з інфляцією проіндексувати акциз на бензин на 10% - з 180 до 198 доларів за тонну, але невідомо, чи прийме Рада таке рішення. Тому поки ми виходимо з існуючих реалій: ціна бензину в січні-лютому має залишитися на нинішньому рівні, а як буде далі, сказати складно".
У прес-службі МІУ нам уточнили, що міністерство підтримує підвищення акцизів на пальне, адже ці гроші мають піти на будівництво і ремонт доріг, як і планувалося, коли скасовували транспортний збір з автовласників і натомість збільшили акциз на бензин. Але захід цей вимушений. "Нині на будівництво та реконструкцію доріг виділяється недостатньо коштів, половина акцизу розкрадається або недоплачується (трейдерами. - Авт.), роботи гальмуються через контрабанду пального (з якого не платять акциз. - Авт.). Буде контрабанда - не буде за що будувати дороги", - говорить глава МІУ Борис Колесников.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас