Громадян знайдуть по карті — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Громадян знайдуть по карті

Казна та Політика
974
З 2015 року без електронної соціальної картки буде неможливо користуватися пільгами, отримувати субсидії та доплати. Мінфін розробив відповідний законопроект, який дозволить використовувати карту в усіх сферах - від роботи з органами державної влади до проїзду в транспорті. Чиновники оцінюють вартість проекту у 500 млн грн, хоча цих грошей ледь вистачить на випуск самих карт.
Міністерство фінансів оприлюднило проект закону "Про запровадження електронної соціальної картки". Соцкарти отримають усі громадяни, які беруть участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (близько 34 млн чоловік). На ній буде зберігатися інформація про пільги, послуги, виплати та інші гарантії, на які має право громадянин. До 31 грудня 2014 року отримання пільг можливе як з картою, так і без неї, але з 2015 року використання карт обов'язкове.
Розроблений документ досить поверхневий і не містить механізму реалізації проекту. У Мінфіні пропонують створити єдину інформаційно-аналітичну систему обліку та управління коштами соціальної сфери, розробляти і координувати яку будуть у Міністерстві соціальної політики. Електронна соціальна карта буде засвідчувати особистість її власника і його соціальні права, а також містити пенсійне, страхове та соціальне програми. Інформація на карті буде оновлюватися в разі отримання людиною певних пільг або послуг.
У Мінфіні від коментарів відмовилися, а в пояснювальній записці до законопроекту зазначили, що впровадження картки необхідне для підвищення рівня адресної соцпідтримку. Розподіл бюджетних трансфертів зараз несправедливо - менше 23% коштів потрапляє до бідних громадян. Водночас 6%, або 17 млрд грн, перераховується не потребують допомоги. У Мінфіні не змогли оцінити вартість впровадження проекту, але розраховують, що частина витрат покриє Світовий банк. Заступник директора адміністративного департаменту, начальник управління інформаційних технологій Мінсоцполітики Антон Басин оцінив початкову вартість проекту в 500 млн грн.
У Мінсоцполітики розповіли, що карти потрібно буде надати в органи соціального захисту, де будуть встановлені термінали для роботи з ними. Дані з терміналів будуть передаватися в єдину базу для ідентифікації користувача. Як з'ясувало видання, пілотний проект з використання соцкарти буде розпочато в Чернівецькій області. Один з кураторів неофіційно повідомив, що сфера використання соціальних карт буде ширшою - від ЖЕКів і лікарень до держустанов і транспорту. "На початковому етапі, звичайно, не в усьому громадському транспорті нам вдасться встановити такі термінали. В таких місцях, як метрополітен, буде простіше", - зазначив співрозмовник.
Крім того, розглядається варіант використання соцкарти як платіжної. "Ця електронна карта будується на основі ідентифікаційної картки громадянина. "Технарі" ще сперечаються з приводу карти: її ядром повинна бути операційна система або ідентифікаційна функція, - сказав член міжвідомчої комісії з впровадження соцкартки Віктор Кравець. - Якщо спочатку її буде емітувати банк, то вона буде в тому числі платіжною. В Одесі та Іллічівську був реалізований подібний проект Імексбанком на базі платіжних карт НСМЕП".
За словами пана Кравця, чіпи для соціальних карт з ідентифікатором в Україні не роблять, а, наприклад, замовлення значного обсягу чіпів - від 500 тис. шт. - у компанії Philips обійдеться в $2 за штуку. "З адаптацією, встановленням наших програм, емітоуванням самої карти з нанесенням всіх даних вартість не повинна перевищити 3 євро. Для порівняння, вартість пропонованої іншими відомствами небанківської соціальної картки була вищою - 340 грн", - говорить пан Кравець. Проект соцкарти розробляється в Україні більше чотирьох років, але ще на етапі розробки гальмується в держструктурах через те, що міністерства і відомства отримують компенсацію пільг з орієнтовним списком пільговиків, а реалізація ініціативи дозволить скоротити видатки держбюджету. Раніше в КМДА заявляли про зацікавленість у цьому проекті, оскільки міський транспорт безкоштовно перевозить пільгові категорії (у тому числі пенсіонерів), претендує на грошову компенсацію, але не веде облік. На випуск 80 тис. карт КМДА просила у Мінфіну 8 млн грн.
Експерти підтримують проект електронної соцкарти, однак сумніваються, що чиновники зможуть оперативно вносити зміни в базу даних карт. "Потрібні мало не щоденні оновлення - громадянин отримав зарплату, сплатив соцвнески, й інформація про нього повинна змінитися", - говорить провідний науковий співробітник Інституту демографії та соціальних досліджень НАНУ Лідія Ткаченко. Вона вважає, що інформація повинна містити як витрати, так і доходи суб'єкта, щоб було зрозуміло, чи має людина право на отримання пільг.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас