До Євро-2012 в Києві запустять наземне метро — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

До Євро-2012 в Києві запустять наземне метро

2555
Днями віце-прем'єр і міністр інфраструктури Борис Колесніков проінспектував залізничне кільце, яке будується навколо Києва. Віце-прем'єра супроводжували: начальник "Укрзалізниці" Михайло Костюк, начальник Південно-Західної залізниці (ПЗЗ) О. Кривопішин, київський градоначальник Попов, керівники прес-служб 4-х відомств, люди в штатському і численні журналісти.
... За вікном миготіли платформи т.зв. Південного півкільця, ось під'їхали до "будівництва століття" - багатостраждального Дарницького мосту. Там щосили копошилися будівельники, спішно добудовуючи за дорученням віце-прем'єра заїзд з правого берега на лівий. Колеснікова, який одужав після недавньої хвороби, разом з іншими начальниками спочатку помістили в окремий вагон, так що коментувати побачене було нікому. Обстановка пожвавилася після зупинки на одній із станцій, коли начальство вирішило перевірити ліфт, що піднімає пасажирів у разі потреби на платформу. "Ось бачите - все працює", - посміхнувся віце-прем'єр камерам...
Під час другої зупинки на імпровізованому брифінгу міністр інфраструктури пояснив, що повністю залізничне кільце навколо Києва планується замкнути до травня 2012 року. Для цього треба збудувати ще 7 станцій: "Київську Русанівку", "Відрадний", "Київ-Дніпровський", "Оболонь", "Зеніт", "Вишгородську" і "Либідську" - це т.зв. Південне півкільце. А до вересня поточного будуть запущені 12 станцій Північного півкільця: "Дарниця", "Лівобережна", "Троєщина", "Київ-Петрівка", "Сирець", "Рубежівська", "Борщагівка", "Київ-Волинський", "Кардачі", "Київ-Пасажирський", "Видубичі" та "Лівий берег". Вони будуть ув'язані з транспортною інфраструктурою міста: станціями метрополітену та маршрутами автобусів.
"Це стратегічний для міста проект, реалізація якого дозволить розвантажити на 40% основні лінії метрополітену. Технічний потенціал електрички дозволить перевозити до 200 тис. осіб на добу", - підкреслив віце-прем'єр. Реальний же пасажиропотік за розрахунками КМДА буде становити від 65 до 100 тис. осіб.
Станції, які збираються відкрити, розташовані в центрі житлових масивів, і озвучені цифри вражають. Адже зараз в порядку експерименту працюють тільки дві з них - "Петрівка" та "Городня" (Троєщина). Через незручне розташування останньої вагони їздять напівпорожніми.
Хто буде обслуговувати лінію - поки незрозуміло. На думку гендиректора "Укрзалізниці" Михайла Костюка, якого журналісти вже допитували на зворотній дорозі до Києва, для цих цілей місто має створити окреме комунальне підприємство. "Це суто міський транспорт, тут потрібно чітко відчувати потреби міста, моніторити пасажиропотік - щоб інтегрувати електричку в міську транспортну систему", - вважає він. - А ми лише надаємо інфраструктуру, рухомий склад і забезпечуємо безпеку перевезень".
З цим, схоже, згоден і віце-прем'єр. На питання, чи можлива добудова проекту за кошти інвестора, він посміхнувся: "З нашими-то 26-тьма категоріями пільговиків?.. Якщо знайдете такого інвестора - гарантую 20% з договору." (Згідно з чинним законодавством України з/д транспорт безвідмовно надає пільги 26-ти категоріям громадян, - ред.) З цієї ж причини глибоко збитковий і міський транспорт (а цей проект належить саме до нього).
Однак болюче питання пошуку коштів на облаштування наземної інфраструктури міської електрички все ж вирішено. Віце-прем'єр повідомив, що Мінфін дає на це близько 180 млн. грн. (на перший етап - 47 млн. грн., на другий - близько 140 млн. грн.)
Як пізніше пояснив журналістам начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин, Південне півкільце майже втричі дорожче за Північне тому, що перше складається практично з готових станцій, які треба було тільки "вписати" у міську інфраструтури. Для добудови ж другого потрібні більш капітальні роботи, зокрема, з нуля побудувати 7 платформ (див. перелік вище).
Що стосується рухомого складу, закупівлі якого останнім часом через відсутність фінансування теж гальмувалися, то, за словами гендиректора "Укрзалізниці" Костюка, до вересня 2011 року на лінії міської електрички будуть функціонувати 8 потягів: 4 за тендером закупить місто (влада вже заявила , що вони будуть вітчизняного виробництва), ще 4 власними силами модернізує УЗ. Вартість одного потягу складає від 65 до 80 млн. грн, модернізації - до 10 млн. грн. До речі, за словами гендиректора УЗ, внутрішня обробка електрички зараз відпрацьовується: для зручності пасажирів, яким доведеться трястися по коліях, якими ходять також вантажні поїзди, в салонах додадуть кількість сидінь і ще один поручень.
За словами глави КМДА Олександра Попова, в ідеалі в години пік на маршруті повинні "бігати" 14 електричок з інтервалом в 15 хвилин. Електропоїзд пасажиромісткістю 1000-1200 чол. буде складатися з шести-восьми вагонів. Вартість проїзду не перевищить 2-3 грн. Зараз транспортники і місто працюють над ув'язкою цієї ціни з вартістю єдиного квитка.
Під час поїздки з'ясувалася й доля Дарницького вокзалу. До певної міри це навіть стало сенсацією. За словами Колесникова, частина будівлі, не задіяна під з/д перевезення, буде виставлена на публічні торги. "Затребуваності у великому вокзалі немає і не буде. З наступного року Україна переходить на швидкісний рух поїздів, завдання - щоб через 7 років не було нічних поїздів всередині України, тому громіздкі будівлі вокзалів не потрібні. На Заході їх позбулися ще до другої світової" , - зазначив він. Доля вокзалу, за словами віце-прем'єра, вирішиться вже до 31 березня.
Заглянувши в прес-реліз, журналісти поцікавилися у Колеснікова, чому міська електричка в ньому прозвана "наземним метро". Чи не занадто голосно?
- Що таке метро? Це коли купуєш один раз проїзний квиток і можеш кататися хоч цілий день. Цей принцип буде дотриманий і тут, - дещо загадково пояснив віце-прем'єр.
Так що через рік – всі вперед...
Олена Кузнєцова
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас