Цінова пастка Рябченка-Майберга — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Цінова пастка Рябченка-Майберга

Фондовий ринок
1383
Фонд державного майна України (ФДМ) дочекався-таки результатів оцінки 61,58% акцій ПрАТ "Міжнародні авіалінії України" ("МАУ"), які належать державі, але поки що утримується від офіційного визнання цих самих результатів. Як розповіла Бізнесу керівник прес-служби ФДМ Ніна Яворська, "наступного тижня (розмова відбувалася 20.01.11 р.) фахівці повинні закінчити перевірку отриманих даних, після чого ми зможемо їх озвучити".
Нагадаємо: оцінювачем держакцій в кінці минулого року було вибрано маловідоме навіть експертам оціночного бізнесу ТОВ "Українська експертна група". До речі, в "МАУ" наразі утримуються від будь-яких коментарів щодо того, що відбувається. "У зв'язку з тим, що приватизаційні процедури в авіакомпанії "МАУ" вже запущені, і будь-які коментарі з нашої сторони можуть бути сприйняті як спроба чинити тиск на остаточне рішення про приватизацію", - відповіла на запит Бізнесу Євгенія Сацька, керівник прес-служби "МАУ".
А поки ФДМ перевіряє, що ж нарахували оцінювачі, ринком курсують чутки про те, що Фонд не дуже задоволений роботою найнятої компанії. Керівництво ФДМ нібито турбує те, що методика такої оцінки може бути запросто оскаржена в суді, що завадить вже наміченому процесу приватизації "МАУ". Насправді ж, вважають експерти, хвилювання пов'язані з результатом оцінки (270 млн. грн.), що в потенційного (точніше, заздалегідь визначеного, як і ціна пакета) покупця держпакета викличе невдоволення.
Розбіжності з останніми можуть виникнути з приводу невідповідностей у цифрах, оскільки раніше голова Фонду Олександр Рябченко не раз заявляв, що ціна держпакету "МАУ" повинна скласти 250 млн. грн., Отже, переплачувати потенційні інвестори не мають наміру. До речі, минулого тижня стало офіційно відомо, хто і на який шматок цього держпакету претендує.
Нагадаємо: наприкінці минулого року після перетворення ЗАТ "МАУ" на ПрАТ "МАУ" його акціонери вирішили внести до статуту компанії пункт про надання права першочергового викупу акцій ПрАТ його ж акціонерам (що законодавство абсолютно не зобов'язує робити). Втім, на той момент їх, за великим рахунком, залишалося двоє: держава в особі ФДМ і екс-голова наглядової ради ЗАТ "Авіакомпанія "АероСвіт"Арон Майберг в особі трьох компаній - ТОВ Capital Investment Project (6% акцій "МАУ"), UIA Beteiligungsgesellschaft mbH (22,52%), до літа минулого року належала авіакомпанії "Австрійські авіалінії", та UIA Holding GmbH (9,9%), на той момент завершує операцію з придбання акцій "МАУ" в Європейського банку реконструкції та розвитку. Так от, всі три приватні інвестори планують розподілити держпакет наступним чином: 9,58%, 36,09% і 15,91% акцій відповідно.
Щоправда, за прогнозами аналітиків, проблеми, зумовлені нестиковкою цифр, можуть виникнути не тільки у покупців. "Оцінка в 270 млн. грн. не враховує ні премії за контроль над підприємством, ні прибутку майбутніх періодів, ні можливий прибуток покупця від ефекту синергії від придбання, які варто було б закласти в оцінку", - зазначив Костянтин Меселевський аналітик інвестиційної групи "Сократ". Такої ж думки дотримується і Ліна Ольмезова начальник відділу аналітики інвесткомпанії "Велес Капітал": "Дана ціна (270 млн. грн) сильно занижена в порівнянні з реальною вартістю компанії. Вартість держпакету акцій "МАУ" досягає $200 млн. Втім, враховуючи, що проведення відкритого аукціону не передбачається, оцінену вартість в 270 млн. грн. цілком можна пояснити і швидше за все, з'явилася вона як результат домовленостей і особистої зацікавленості як майбутнього покупця, так і представників держави".
Цікаво, що ФДМ, завжди ратував за продаж держмайна тільки за ринковими цінами та максимально ефективне наповнення держбюджету, зараз до оцінок аналітиків глухий. Глухий Фонд і до звернень інших потенційних покупців, які пропонують за держпакет акцій "МАУ" в кілька разів більше. Такі пропозиції в кінці минуло року надійшли відразу від двох українських авіаперевізників: компанія "Роза вітрів" заявила про готовність заплатити за 61,58% "МАУ" 492,9 млн. грн, а компанія "Дніроавіа" - 516,841 млн. грн.
За таку неувагу до альтернативних пропозицій, як прогнозують експерти, ФДМ доведеться заплатити затяжними судовими розглядами. "Ми не виключаємо, що результати оцінки вартості пакета "МАУ" можуть бути оскаржені в судах компаніями "Pоза вітрів" та "Дніроавіа", - припустив Меселевський.
Судові ж розгляди не тільки затягнуть на невизначений термін процес приватизації, але можуть згубно позначитися на ринковій позиції компанії, яка, по суті вже зараз конкурує з "Українською авіаційною групою" (яка об'єднує авіакомпанії "АероСвіг", "Дніпроавіа" і "Донбасаеро"), частка якої в першому півріччі 2010 р. склала 44% у загальному обсязі пасажирських перевезень, що на 14 п.п. більше за частку "МАУ". Крім того, до завершення судових позовів компанія навряд чи зможе нормально вести операційну діяльність, оновлювати техніку, залучати кредити, виконувати умови код-шерінгових угод тощо, а без цього в умовах посилення ринкових умов вистояти їй буде вкрай складно.
Ангеліна Бакалинська
За матеріалами:
Бізнес
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас