Огірки не їдуть на завод — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Огірки не їдуть на завод

Аграрний ринок
721
Ринок плодоовочевої консервації включає великий асортимент. Проте особливою популярністю в українського споживача користуються консервовані огірки і помідори. Так, серед всього об'єму сировини, яка щорічно купується консервними заводами, частка огірків складає не менше 50-60%. За даними ТОВ "Маркетингова компанія "Синергія", український ринок плодоовочевої консервації в 2006-2008 рр. розвивався активними темпами. Щорічний приріст складав 10-15%.
Однак у 2009 р. зниження платоспроможного попиту населення, нестабільність економіки і кілька інших чинників негативно позначились на вітчизняному ринку плодоовочевих консервів. Цей ринок продемонстрував падіння в натуральному вираженні в 2009 р. майже на 20% порівняно з 2008 р. Так, обсяги вітчизняної плодоовочевої консервації зменшились із 72 млн. умовних банок в 2008 р. до 58 млн. в 2009 р. Традиційне збільшення вжитку цієї продукції в холодний період тепер не супроводжують сплески продажів у святкові періоди.
Варто зазначити, що на зменшення обсягів продажів плодоовочевої консервації вплинуло не стільки зниження платоспроможного попиту населення, скільки фінансові труднощі торговельних крапок. Що ж до обсягу продажів в 2010 р., то за прогнозами операторів ринку, за підсумками року вони зростуть на 5-10% порівняно з 2009 р.
"В грошовому вираженні в 2009 р. український ринок плодоовочевих консервів практично залишився на рівні показників 2008 р. Це обумовлено підвищенням цін на продукцію", - зазначають аналітики ТОВ "Маркетингова компанія "Синергія".
Вітчизняні компанії працюють не лише на наш ринок, але і на експорт. "Лідерами в цьому напрямі є компанії "Чумак" і "Верес", які утримують до 80% експортного потоку грибів, квасолі і томатів", - зазначають аналітики. Значна частина плодоовочевої консервації експортується до Росії і країн СНД. За підрахунками компанії GFK, в сусідній Росії на консервовані огірки і помідори припадає близько 15% від загального обсягу споживчого ринку консервації.
Однак, на думку операторів ринку, збільшення обсягів експорту пояснюється не перенасиченням внутрішнього ринку, а вищими цінами на консервацію в країнах-імпортерах, що дозволяє підвищити рентабельність виробництва. Девальвація національної валюти зробила вітчизняну консервацію порівняно недорогою в доларовому еквіваленті, тим самим збільшивши конкурентні переваги українських виробників.
Ринок плодоовочевої консервації в Україні має великі можливості зростання, проте на розвиток галузі негативно впливає те, що значна частина населення країни традиційно обходиться домашніми заготовками і не відчуває гострої потреби в аналогічній продукції, виробленій промисловим способом. Виробники нарікають, що вже зараз вжиток овочевих консервів практично не зростає. Компанії не змогли продати весь обсяг виробленої торік овочевої консервації.
Однак це не стосується міст-мільйонників де, навпаки, у споживачів немає часу і немає можливості консервувати овочі в домашніх умовах.
За прогнозами операторів ринку, в найближчі два-три роки дрібні компанії будуть змушені зменшити своє виробництво. У зв'язку з цим варто чекати можливого відходу з ринку виробників із незначними його частками. Одночасно у крупних гравців ринку буде можливість збільшити свою присутність на полицях.
На тлі збільшення обсягів домашньої консервації виробники акцентують свою увагу на виготовленні продукції, що найбільш продається, такій як огірки і помідори. Українська сировина для виробництва плодоовочевої консервації стане затребуваною, оскільки багато торговельних мереж і консервні заводи, які раніше активно розміщували замовлення на виробництво в Китаї та Індії, найімовірніше, відмовляться від подібної практики. Оскільки імпортна сировина через підвищення курсу валют істотно подорожчала.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас