1596
"Антонов" змагатиметься у Boeing і Airbus за замовлення міноборони США
Американська компанія U.S.Aerospace підписала угоду з авіаконцерном "Антонов" про участь в тендері міноборони США на постачання 179 літаків-заправників. Міністерство має намір замінити застарілі авіатанкери KC 135 Stratotanker концерну Boeing. Вартість контракту, за який вже змагаються Boeing і Airbus, - $50 млрд. Як повідомляє Reuters, термін подачі заявок на участь в конкурсі закінчується 9 липня. Проте U.S.Aerospace попросила Пентагон продовжити його на два місяці, аби компанія змогла підготуватися до тендеру. Але навіть якщо продовження не буде, представники компанії заявляють, що візьмуть участь в конкурсі. Прес-секретар міноборони Венді Снайдер утрималася від коментарів про можливе продовження термінів, але підтвердила отримання запиту про надання інформації з конкурсу від U.S.Aerospace.
"Антонов" представить на тендері три різні моделі літаків: Ан-124-KC, Ан-122-KC і Ан-112-KC, повідомили в U.S.Aerospace: "Ми вважаємо, що зможемо представити більш конкурентоздатний літак за нижчою ціною". У компанії стверджують, що корпус літаків міцніший, ніж у конкурентів, крім того, вони можуть здійснювати зліт і посадку на мокру і грунтову злітно-посадочну смугу. Літаки збиратимуться у США із комплектів, вироблених в Україні. За виробництво, збірку і обслуговування літаків відповідатиме "Антонов".
В EADS (власник Airbus) і Boeing не стали коментувати пропозицію конкурента. Самі концерни пропонують міноборони паливозаправники Boeing KC 767 NewGen Tanker і EADS North America KC 45.
Заступник генерального конструктора "Антонова" Олександр Ківа заявив, що в компанії не коментують це питання. Але факт співпраці з U.S.Aerospace підтвердив голова ради директорів "Мотор Січ" (виробник двигунів для літаків концерну) В'ячеслав Богуслаєв: "Я близький до цього процесу. Зараз ми чекаємо детальних вимог від міноборони США". За його словами, U.S.Aerospace звернулася до концерну з пропозицією взяти участь в тендері. "Це надійний партнер. Нам самим цікаво, що з цього вийде", - зазначив пан Богуслаєв.
Аналітик з питань оборони Teal Group Річард Обулафія назвав пропозицію U.S.Aerospace "марною тратою часу", посилаючись на її фінансове становище (збитки в 2009 році - $14 млн), а також складнощі з організацією техобслуговування і розміщення військових літаків з високо розташованими крилами, як в літаків "Антонова". Він зазначає, що американські ВПС не підготовлені до такого типу літаків. "Можливо, в U.S.Aerospace не зовсім розуміють можливості української сторони. Особливо враховуючи те, що конкуренти "Антонова" в тендері A 330 і B 767, на базі яких пропонується зробити авіатанкери, давно експлуатуються, це конструкційно налагоджені машини", - погоджується директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава.
У концерну немає і відповідної платформи для будівництва заправників, додає гендиректор російського консалтингового агентства Infomost Борис Рибак. Олександр Кава нагадує, що запропоновані варіанти літаків - оновлений Ан-122 і Ан-124 ("Руслан") - концерн вже не виробляє. "Ан-122 - це варіант 'Антея', який знятий з виробництва більше 20 років тому, і для його відновлення потрібні дуже великі інвестиції і обсяг замовлень. Для відновлення виробництва 'Русланів' в Києві немає можливостей, а на російському заводі в Ульяновську на це може піти не менше п'яти років", - говорить Кава. Втім, для України це ще один шанс заявити про себе світовій громадськості, додає аналітик.
Обрати Україну переможцем такого тендеру - це ще і великий політичний ризик, особливо на тлі потепління відносин керівництва країни з Росією, вважають експерти. Близько десяти років тому "Антонов" вже намагався представити на тендер НАТО свій готовий літак Ан-70, але США зробили вибір на користь A 400M від EADS, який на той момент був ще проектом, нагадує Олександр Кава. Але для "Антонова" це не єдина можливість вийти на американський ринок. Росія вже запропонувала США проводити фінальну збірку Ан-124 для іноземних замовників на одному із заводів Boeing. Пропозиція зараз обговорюється з Boeing урядом США. Правда, в "Антонова", якому належить конструкторська документація Ан-124, така ініціатива викликала різке неприйняття.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною