Моторне бюро перерахує страховиків — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Моторне бюро перерахує страховиків

601
З 2011 р. посилюються правила роботи Моторного бюро: організація більше не хоче погашати величезні борги своїх недбалих підопічних. Тепер МТСБУ ретельно перевірятиме фінансовий стан як нових, так і своїх старих членів. Ненадійним фірмам можуть відмовити в прийомі в МТСБУ.
Необхідність посилення вимог до компаній - членів бюро назріла давно. Сьогодні Моторне (транспортне) страхове бюро України не може ні призначити перевірку фінансового стану страхової компанії, яка є членом бюро, ні виключити фірму зі своїх лав, якщо ліцензія компанії діє, тимчасова адміністрація не введена, а компанія своєчасно відраховує кошти до фондів МТСБУ.
Зокрема, ФГ "Страхові традиції" перебувала в бюро аж до того, поки не була позбавлена ліцензії, хоча до того моменту сама компанія вже декілька місяців не працювала.
Зараз в стінах Моторного бюро розробляється положення про оцінку ризиків. На основі цього документа можна буде виявити неблагонадійні СК. Положення враховуватиме стан резервів страховика, якість його активів, інструменти, якими активи покриті, тощо.
"Поки для всіх компаній коефіцієнт ризиків дорівнює одиниці. Але після розробки нового положення для деяких компаній він може зрости. В цьому випадку, можливо, буде застосована практика Ядерного пулу: коли у страховика складне фінансове становище, він не бере участі в страхуванні", - розповіла Людмила Білошицька, член президії МТСБУ. Коли ж акціонери проблемної СК внесуть до компанії додаткові інвестиції і ситуація покращиться - компанія знову зможе займатися страхуванням, вважає експерт.
На початку липня на президіумі бюро планується змінити порядок видачі страховикам полісів ОСАГО. Зараз компанія відразу після вступу до бюро і внесень гарантійного внеску має право щороку замовляти і продавати 50 тис. полісів автоцивілки.
А деякі великі СК навіть мають право безлімітного продажу полісів. Втім, не всі замовлені страховиками поліси продаються: неправильне ведення обліку полісів часом призводить до їх пропажі і нелегальної торгівлі ними, причому навіть після ліквідації страхової компанії. "Ми маємо намір переглянути ліміти продажу полісів. Для компаній, які роблять гарантійний внесок до першого року членства в пулі, ліміт складе 50 тис. полісів. У подальші роки кількість полісів може збільшитися залежно від величини відрахувань до фондів бюро. За кожні додаткові 10 грн. у фонді компанія має право продати ще один поліс.
Таким чином, ми виключимо безлімітний продаж полісів, який можливий зараз для крупних СК", - розповіла Олена Машаро, віце-президент СК "Аска".
Але найголовніше - посиляться правила прийому нових членів до МТСБУ. На цьому наполягають деякі члени президії бюро. Прийом нових компаній призводить до зростання обсягів солідарної відповідальності інших страховиків - членів організації. Зараз члени МТСБУ практично ніяк не можуть вплинути на прийом нових компаній в бюро, якщо компанія має ліцензію і відповідає всім критеріям. Порядок голосування за прийняття компанії в члени бюро на загальних зборах часто носить формальний характер. "Не можна просто відмовляти в прийомі новим членам, оскільки це неконкурентно. На цьому ринку може працювати будь-яка компанія, яка відповідає встановленим критеріям і виконує всі нормативні законодавчі вимоги. Проте необхідно зробити жорсткішим входження компаній на цей ринок, бо МТСБУ - це структура, яка об'єднує учасників ринку на основі солідарної відповідальності", - говорить президент-голова правління СК "Провідна" Ірина Сіренко.
Представники бюро звернулися до Держфінпослуг з пропозицією: перед видачею новим компаніям ліцензій на страхування ГО бюро повинно проводити перевірку їх фінансового стану і якості резервів із залученням фахівців МТСБУ.
Втім, перший прецедент відмови прийняти в члени МТСБУ страхову компанію, яка за формальними ознаками відповідає вимогам бюро, вже є. На останніх загальних зборах до лав бюро не була прийнята компанія UBI, яка кілька місяців тому отримала ліцензію на обов'язкове страхування відповідальності власників транспортних засобів. За інформацією "ЭИ", в цю компанію перейшла працювати частина співробітників збанкрутілої СК "Вексель", а також деякі регіональні підрозділи. Схоже, керівництво МТСБУ побоюється приймати UBI свої члени: раптом компанія пов'язана з колишніми власниками СК "Вексель", за зобов'язаннями якої бюро зараз розплачується.
В UBI спростовують свій зв'язок з "Векселем". За словами голови правління UBI Андрія Мороза, компанія має намір подати повторну заявку на вступ до бюро на наступних зборах МТСБУ. "Ми жодним чином не пов'язані з СК "Вексель", а співробітники цієї компанії працюють не лише у нас, але і в інших компаніях. Ми розуміємо, що може бути переглянута політика прийому нових членів до бюро в частині фінансових і інших зобов'язань, але ми знову подаватимемо заяву на вступ до членів бюро", - заявив Андрій Мороз.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас